Mitt besök hos uppfödaren i förra veckan fick ställas in pga förkylningssymptom. Igår var alla tester klara och negativa för Covid-19 (även detta år finns vanliga förkylningar vilket man glömmer ibland) så då for jag dit. Resultatet blev att jag efter mycket velande har valt valp. Min favorit vid fyraveckorstitten hängde med länge, men fick till slut stryka på foten för en av sina systrar. Den jag valde är minst och lite tanig, men jag gillade hennes linjer, huvud och hur hon rörde sig på golvet. Båda verkade ha riktigt trevliga temperament men kanske lite mer go i min ursprungliga favorit (det var därför hon var min favorit). Men jag tror att systern har så att det räcker. Båda plockade spontant upp en liten dummy jag tagit med mig och sprang runt med.

På lördag är det hämtning. Stamtavlenamnen är ju klara sedan länge och jag valde nu ett av de jag själv föreslog. Nu ska jag hitta på ett tilltalsnamn och det är verkligen inte det lättaste! Jag vill helst ha ett namn som associerar till antingen havet eller stjärnor (gärna båda), men det ska inte vara för vanligt (typ Luna och Stella som är jättefina men lite väl förekommande). Förslag mottages, men jag har konstig smak så jag varnar för att det brukar sluta med att jag dissar allt!:D
Bellatrix, Spica, Adara, Atria, Sadira

Taget från en lista på dom ljusstarkaste stjärnorna.
 
Mitt besök hos uppfödaren i förra veckan fick ställas in pga förkylningssymptom. Igår var alla tester klara och negativa för Covid-19 (även detta år finns vanliga förkylningar vilket man glömmer ibland) så då for jag dit. Resultatet blev att jag efter mycket velande har valt valp. Min favorit vid fyraveckorstitten hängde med länge, men fick till slut stryka på foten för en av sina systrar. Den jag valde är minst och lite tanig, men jag gillade hennes linjer, huvud och hur hon rörde sig på golvet. Båda verkade ha riktigt trevliga temperament men kanske lite mer go i min ursprungliga favorit (det var därför hon var min favorit). Men jag tror att systern har så att det räcker. Båda plockade spontant upp en liten dummy jag tagit med mig och sprang runt med.

På lördag är det hämtning. Stamtavlenamnen är ju klara sedan länge och jag valde nu ett av de jag själv föreslog. Nu ska jag hitta på ett tilltalsnamn och det är verkligen inte det lättaste! Jag vill helst ha ett namn som associerar till antingen havet eller stjärnor (gärna båda), men det ska inte vara för vanligt (typ Luna och Stella som är jättefina men lite väl förekommande). Förslag mottages, men jag har konstig smak så jag varnar för att det brukar sluta med att jag dissar allt!:D
Mojna
 
Mitt besök hos uppfödaren i förra veckan fick ställas in pga förkylningssymptom. Igår var alla tester klara och negativa för Covid-19 (även detta år finns vanliga förkylningar vilket man glömmer ibland) så då for jag dit. Resultatet blev att jag efter mycket velande har valt valp. Min favorit vid fyraveckorstitten hängde med länge, men fick till slut stryka på foten för en av sina systrar. Den jag valde är minst och lite tanig, men jag gillade hennes linjer, huvud och hur hon rörde sig på golvet. Båda verkade ha riktigt trevliga temperament men kanske lite mer go i min ursprungliga favorit (det var därför hon var min favorit). Men jag tror att systern har så att det räcker. Båda plockade spontant upp en liten dummy jag tagit med mig och sprang runt med.

På lördag är det hämtning. Stamtavlenamnen är ju klara sedan länge och jag valde nu ett av de jag själv föreslog. Nu ska jag hitta på ett tilltalsnamn och det är verkligen inte det lättaste! Jag vill helst ha ett namn som associerar till antingen havet eller stjärnor (gärna båda), men det ska inte vara för vanligt (typ Luna och Stella som är jättefina men lite väl förekommande). Förslag mottages, men jag har konstig smak så jag varnar för att det brukar sluta med att jag dissar allt!:D

Nova
 
Nu har lilla Rhiannon kommit hem! (Bild från resan, därav galler.)

64912354-8EB9-4520-95FF-FADA2DCFEFA3.jpeg
 
Knappt att jag vågar skriva det (:nailbiting:) men om allt går enligt planerna så ska vi äntligen få en valp igen :love:
Tiken är med största sannolikhet dräktig och förväntas valpa 25 september. Blir en tidig julklapp :D
Rasen är som vanligt dalmatiner. Blir vår femte dalmatiner i så fall

25 september är "min uppfödares" tik beräknad att valpa också. Labrador
 
Fröken Hella växer som om jag göder henne med tillväxtmedel och nu med hennes snart 6 månader är hon 63 cm hög och väger 24 kilo 😱 Och idag började vi dagen med att kräka ner hela hennes säng OCH hennes kudde OCH en av mina skortor som hon snappat ur garderoben 😑😑 Så just nu luktar hela huset hundkräk medans jag tvättar allt 😩 Men hon är underbar. Hon älskar att umgås med oss och att ligga på oss är det bästa som finns 😍😍😍
Vi tränar även massor på viltmöten för att fästa att man inte jagar andra djur. Häromdagen var vi ute promenad när en stor bock hoppade ut typ 5 m framför oss. Hella tog ett par skutt efter men när jag röt till så vände hon direkt och kom och satte sig hos mig direkt 😍😍 Det är så man blir lite löjligt stolt 😍
 
Mätte Emiron lite slarvigt med en tumstock och ett vinkeljärn igår och fick det till 79 cm på höjden som 8,5 månaders. Sen vi vägde oss hos veterinären sist så han har nog ökat något kilo eller två så räknar med att han säkert väger ca 34 kg nu. Känns spontant som en stabil storlek för åldern och ett litet löfte om att han kommer bli stor. Många växer upp till 2-3 år även på höjden även om det går långsammare med tiden.
 
Mätte Emiron lite slarvigt med en tumstock och ett vinkeljärn igår och fick det till 79 cm på höjden som 8,5 månaders. Sen vi vägde oss hos veterinären sist så han har nog ökat något kilo eller två så räknar med att han säkert väger ca 34 kg nu. Känns spontant som en stabil storlek för åldern och ett litet löfte om att han kommer bli stor. Många växer upp till 2-3 år även på höjden även om det går långsammare med tiden.

Vad är storleksspannet på dem?
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 884
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 199
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 532
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 725
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp