Blir lite ledsen när jag läser detta! 3 dagar har de haft valpen ...
20200908_095646.jpg
 
Tänk att min lilla diva redan är 4 månader, första valptanden är tappad så nu blir det extra mycket ben. Utifall det skulle klia. Hon är precis som min förra tik inte alls särskilt destruktiv och har inte förstört något än.

Känns dock trist att ha missat två tillfällen på valpkursen av sex, och imorgon kommer jag missa en tredje. Sen kommer jag inte kunna delta på den sista heller pga jobb. Väl spenderade pengar eller något.. men det är som det är i dessa tider, har ju symptom så får inte delta. Vi får träna på hemma.

Detta med rumsrenheten är dock fortfarande vår svaga punkt . Jag kan inte hjälpa att inte känna frustration när hon håller sig hela promenaderna och kissar inne så fort vi kommit in. Hur ska jag vända på denna onda cirkeln? Jag går ut när hon sovit/ätit/lekt, så blir i snitt varannan timme.
Visa bifogad fil 56848
Första tanden :D :pElda är precis 4 månader och har tappat alla småtänderna fram ;) fast hon är tidig......så galet skönt, för jag har aldrig haft en heelerskit som har sånt jäkla tryck i bettet redan som liten :crazy:
 
Var på puben igår och fick reda på atten av min fd grannes valpar (2,5 år gamla nu) eventuellt var till salu! Sa direkt ja osv... det var min favoritvalp av de 9 och jagföljde henne från dag 1 till såld vid 12 veckors ålder.....


Vaknade i morse och ba "nä men va fan harjag gjort, stoppa detta, vi ska inte ha en amerikansk bulldog på 2.5 år, vi är ju på lista för en labradorvalp" :rofl:

Men fan alltså... jag fick tom döpa denna för hennes registrering. "Montana" (efter Tony Montana, Scarface omslaget till dvd,n)

20200912_202252.jpg
 

Tack. Eller nåt. Alltså jag sa nej till bulldog-valpen (2.5 år gammal nu) även om det skär i hjärtat (jag tänker nog ändå att jag kunnat ha 2 hundar men sambon har såklart sin röst i detta med och det är total-nej) och vi är fortfarande på väntelista på labbe-valp. Nästa uppfödare har en kull som föds inom 2 veckor :heart :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 768
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 091
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 474
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 481
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp