Redo för zoom-möte!
 

Bifogade filer

  • 20201103_084820.jpg
    20201103_084820.jpg
    188,5 KB · Visningar: 83
Idag fyller Emiron 10 månader :love: För varje dag som går blir han mer och mer vuxen vilket är så skönt. Man börjar med tiden lära sig vilka egenheter som bara är en utvecklingsfas/valpfasoner och vad som är riktiga personlighetsdrag. Vuxenpälsen börjar komma fram i stadig takt och han ser inte ut som en maläten skabbräv längre. Ska be sambon om hjälp att ta lite bilder på honom i helgen tänkte jag.
 
Ojojoj, jag hade faktiskt glömt hur påfrestande valpar kan vara! :rofl: Ständig passning pga ej rumsren, skäller när hon lämnas själv i rummet på kontoret några minuter (hemma går det bra att vara själv), skäller på uteplatsen, vassa tänder som försöker bita på allt, hal som en ål vid pälsvård, skitsur när hon blir instängd i sin cykelkorg/bilbur... ja, jag ser verkligen fram emot att valpen växer upp och blir en hund!

På pluskontot funkar inkallningen ganska bra nu, klickerträningen när vi koppelpromenerar börjar ge resultat, det är kul att träna apportering och när hon väl packats in i buren är det tydligen kul att åka bil. Bland annat. Ikväll började vi träna att ligga på trimbordet vid pälsvården och jag tror (peppar, peppar) att det kan komma att gå hyfsat lätt att få henne att tycka att det är ok. Hon har nu fått träffa ett par kompisars hundar och det har gått toppenbra. Det allra bästa är dock att ha en liten pälsklädd kompis i dessa tider.
 
Igår var Louie med som riktig praktikant på årets första drivna fasaner :love:
Gullungen! Gick fint vid sidan i indrevet trots klappande och tjoande folk som verkade vilja bjuda in till lek mest hela tiden, och lugn och fin, sittandes med slakt koppel, vid min sida när det började skjutas.
Uppmärksam och med nosen på konstant vädringsläge, men helt lugn i blicken. Fina killen!
B3177412-EB52-42F6-A3ED-A00FC3D87969.jpeg
 
Fast denna bild beskriver Elda bättre - hon är aldrig seriös :p
Men älskar båda dessa små odjur och det är faktiskt mindre jobbigt med 2 valpar än jag trodde - fast dom är små as båda två emellanåt :rofl:
London har typ jordvält upp hela min trädgård, så det finns typ 6 växter kvar i rabatterna av tidigare kanske 30..... allting är stora hålor och han har hittat fler blomsterlökar än jag visste fanns här. och han tuggar på allt inomhus. Mattor, bordsben, väggar osv....och på folk :angel: men han är jäkligt go när han är på det humöret :heart
Elda är en pärla, om än i räserfart och 15 rävar bakom öronen. Listig och med ett självförtroende som överstiger både mamma-hunden här hemma med valp och många andras. Bara sin morbror Skalman hon har enorm respekt för....och min. Tack och lov förarvek och väldigt följsam :love: Urkul småttingar som ska bli spännande följa till vuxen ålder.
IMG_7189.jpeg
 
Briam är 9 månader nu och ligger i hårdträning för Appellen i vår.
Spårkung är han också men längtar tills farten sänks mer i takt med att han blir mer spårnoga som IGP spåret ska se ut.
Förövrigt är han ett as, rolig att träna med men är ett vilddjur i vardagen, enkel men samtidigt inte, att hitta en balans mellan energi x 2000 och envishet är inte alltid lätt. :devil:
20201106_152050.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 923
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 240
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 577
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 828
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp