Bifogade filer

  • 20200613_083120.jpg
    20200613_083120.jpg
    508,4 KB · Visningar: 57
Typ enda önskemålet jag verkligen har med färg är att jag inte vill ha en svart, just för att de är så svåra att fota :rofl: Dock ännu värre med svartvit, för antingen blir det vita överexponerat eller det svarta bara en mörk blob.
Nä, nästa hoppas jag på att jag får utan bläs eller för mycket vitt överhuvudtaget, men inte en svart :p

Samtidigt så kommer jag ju vilja ha den vildaste, mest nyfikna och lekfulla valpen i kullen, oavsett färg. Så jag lär väl tillslut stå här med en helsvart ändå :angel:
 
Senast ändrad:
Typ enda önskemålet jag verkligen har med färg är att jag inte vill ha en svart, just för att de är så svåra att fota :rofl: Dock ännu värre med svartvit, för antingen blir det vita överexponerat eller det svarta bara en mörk blob.
Nä, nästa hoppas jag på att jag får utan bläs eller för mycket vitt överhuvudtaget, men inte en svart :p

Samtidigt så kommer jag ju vilja ha den vildaste, mest nyfikna och lekfulla valpen i kullen, oavsett färg. Så jag lär väl tillslut stå här med en helsvart ändå :angel:

Jag ville ju ha en gul tik... det gick bra :laugh:
 
Valpen har upplevt sitt livs värsta dag... det har spöregnat, och han har blivit blöt! Förutom snabbkissar i trädgården tvingade jag ut honom på en liten promenad i förhoppningen att få lugn och ro hemma sen. Så missnöjd valp. Har en känsla av att det där med andra årstider än sommar inte kommer vara någon hit för socker-valpen :p
 
Valpen har upplevt sitt livs värsta dag... det har spöregnat, och han har blivit blöt! Förutom snabbkissar i trädgården tvingade jag ut honom på en liten promenad i förhoppningen att få lugn och ro hemma sen. Så missnöjd valp. Har en känsla av att det där med andra årstider än sommar inte kommer vara någon hit för socker-valpen :p
Efter många långa år med retriver var det lite chockartat att uppleva en valp som inte tyckr om att bli blöt. Som tycker blöta tassar är lite äckligt.....

Men praktiskt eftersom jag lever vid en bäck som är akut lerig om somrarna. Jag hade liksom förberett mig på att sanera hund ett antal gånger i veckan. Men herr papillon har inte behövt sköljas av pga lera en enda gång.

Enda akutduschen hittills var när han var regnblöt och tyckte det var en god idé att skrubba sig mot pannrumsgolvet..... :D
 
Valpen har upplevt sitt livs värsta dag... det har spöregnat, och han har blivit blöt! Förutom snabbkissar i trädgården tvingade jag ut honom på en liten promenad i förhoppningen att få lugn och ro hemma sen. Så missnöjd valp. Har en känsla av att det där med andra årstider än sommar inte kommer vara någon hit för socker-valpen :p
Pucken av samma ras tycker också att det är väldigt onödigt att bli blöt :D
 
Fröken har blivit berest. Vi var ute hos inte mindre än 3 markägare i projektet för att kolla och prata lite. Alla blev ju störtkära direkt 😍 Hon följde med så lungt och tittade på allt och krävde att bli klappad av alla vi gick förbi. Det där med koppel är fortfarande ingen hit men hon går ju mest lös så det kan jag ju inte säga att jag tränar så mycket på 😂
 
Och jag som levt nästan 17 år med en kinesisk nakenhund är helt fascinerad av Rex som inte ens verkade märka av att det ösregnar! Han spatserar ut, kissar, lägger sig ned på den blöta gräsmattan och tuggar på en pinne. 😅
 
I tisdags blev Marvel 15 veckor och jag har alltså redan haft honom 7 veckor O_o
Han är för det mesta en väldigt väldigt fin hund men har senaste tiden börjat skälla väldigt mycket på saker som är läskiga och det är inte konsekvent vad som är läskigt men jag hoppas det är en tidig spökålder. Passivitet när jag gör saker med den andra hunden är också nåt vi måste lägga mycket krut på men annars anar jag mycket potential i denna hund så jag hoppas bara jag kan förvalta den :)
 
Idag hämtade vi Åysan. Exakt ett år efter att vi förlorade vår första hund. Lite drygt bitvis på resan hem när hon försökte komma ut genom fönstret, det visad dig att hon var bajsnödig. Väl hemma knatade hon runt som hon alltid bott här. Helix vår vuxna hund är lite vaktig men inget ohanterligt, de två kommer säkert bli bra vänner. Hon är en hungrig valp som verkar äta det mesta så det får vi se till att hon inte gör.

Lyckas tyvärr inte lägga upp någon bild från telefonen ☹️
 
Idag hämtade vi Åysan. Exakt ett år efter att vi förlorade vår första hund. Lite drygt bitvis på resan hem när hon försökte komma ut genom fönstret, det visad dig att hon var bajsnödig. Väl hemma knatade hon runt som hon alltid bott här. Helix vår vuxna hund är lite vaktig men inget ohanterligt, de två kommer säkert bli bra vänner. Hon är en hungrig valp som verkar äta det mesta så det får vi se till att hon inte gör.

Lyckas tyvärr inte lägga upp någon bild från telefonen ☹

Grattis till valpen. Har följt dem i valplådan på fb och det verkar vara en livad trio.
 
Louie har haft sin första vattenupplevelse. Vatten var kul :laugh: lite simtag blev det också - lugnt och balanserat, inget paddlande! Hamnade lite under ytan någon gång, men det löste han fint också.
Är otroligt nöjd med honom hittills, det enda jag önskat annorlunda är att han hade sovit hela nätterna i stället för att vakna vid 02 och 04 för att behöva gå ut 😴 men det växer väl bort så småningom.

 
Alltså, alla är väl övertygade om att just deras valp är ett geni, men jag tror ändå att min faktiskt är det. Och inte på något vanligt hundsätt (eller tja, 12 veckor gammal kan han faktiskt "sitt", åtminstone ibland) utan han har knivskarp koll på när det är helg och vardag. På vardagar snusar lilla valpen lugnt och nöjt i sin bädd, vid 7 behöver jag gå upp och jobba och då tvingas även han upp och ut. Men så fort helgen kommer, då jäklar ska dagen dra igång någon gång runt 6. Och idag, midsommar, så kan man tro att han skulle låta lura sig, men nej! Valp hade listat ut att matte var ledig trots att det var fredag, så klockan 5 smygstartade dagen med lite pip och uppmärksamhetstörst, för att sen fullbordas lite efter 6 med krav på att dagen skulle dra igång :meh:


Lilla geniet
20200615_095443.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 768
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 093
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 474
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 484
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp