I helgen ska vi göra bph och fbr, ska bli intressant att se hur han reagerar![]()
Spännande! Skriv gärna hur du upplevde det efteråt! Med eller utan skottet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I helgen ska vi göra bph och fbr, ska bli intressant att se hur han reagerar![]()
Tänkte göra med skott på båda testen. Han verkar inte allt för bekymrad om skott så jag hoppas såklart det går att genomföraSpännande! Skriv gärna hur du upplevde det efteråt! Med eller utan skottet?
En foderfråga. Hur länge har ni som har hundar i storleken retriver och tex springer spaniel givit valp/juniorfoder (färskfoder och torrfoder)?![]()
Gav 50/50 valp torrfoder och valp färskfoder fram tills ca 10 månader och gick sen över helt på färskfoder. 26 kg / 70 cm och får Pondus NGL, idag 11 månaderEn foderfråga. Hur länge har ni som har hundar i storleken retriver och tex springer spaniel givit valp/juniorfoder (färskfoder och torrfoder)?![]()
Jag har bara gett torrfoder och bytte till en sort för vuxna hundar när min var ett halvår gammal ungefär. Han började lägga på sig lite väl snabbt trots gott om rörelse och rimliga portionsstorlekar så det var tydligt att han behövde nåt mindre näringstätt. Uppfödarens rekommendation var att fortsätta med juniorfoder till ett års ålder men det hade varit helt orimligt.
Till ca 80% av beräknad vuxenviktEn foderfråga. Hur länge har ni som har hundar i storleken retriver och tex springer spaniel givit valp/juniorfoder (färskfoder och torrfoder)?![]()
Efter typ sex månader så blandade vi det valpfoder vi hade kvar med lika stor mängd vuxenfoder och gav det tills det var slut, sedan över helt på vuxenfodretEn foderfråga. Hur länge har ni som har hundar i storleken retriver och tex springer spaniel givit valp/juniorfoder (färskfoder och torrfoder)?![]()
Och såhär blev spindeldiagrammet, har jag sagt att han gillar människor?Visa bifogad fil 186018
BPH genomförd och det var mest en rolig fest enligt min hundDe sa att man blir glad av att se min hund, men att han också är mycket labrador
FB-R gick också ok, men passivitet var totalt överskattat sa han![]()

Min första tanke också. Med en bra binda i, som bara är att byta när den är begagnadKan det vara värt att testa kissskydd inomhus? För att bryta vanan att kissa inne tänker jag.

Oj det var ju jättetråkigt, beklagar. Skulle inte räkna med att han håller till särskilt mycket jobb överhuvudtaget. Åtminstone inte långsiktigtUpp som en sol, ner som en pannkaka....Resultatet på SKK-röntgen kom i dag och resultatet var nedslående, 3or på båda armbågarna... Så nu ska bilderna till en ortoped för bedömning men patrullhund blir han inte och frågan är om han håller som vallhund...