Tror du inte jag skäms?
Han är aldrig lös med vilje. Alltid kopplad. Utom vid de tillfällen han överlistar mig.

Det händer nån gång om året och alla gånger hitills är det mitt fel. Igår missbedömde jag. Kommer inte att hända igen.
Och min valp är lös dagligen med vilje , liksom mina vuxna hundar.
Ansvar över sina hundar har inte med koppel eller inte koppel att göra tycker inte jag, utan vad man är för hundägare.

Precis! 8m flexi ställer till det värre än vad min gångvägs/stig hund gör + att hon inte jagar heller (ja jag tillåter henne kasta sig i kanalen efter änder när dom inte har bebisar)
Eller så ställer flexi inte till det det beror på ägaren inte koppel eller inte koppel 🙈
Min första hund gick alltid i flexi då hon inte var pålitlig mot andra hundar så kunde jag inte ha henne lös.

Jag har tänkt på det jag med. Speciellt med att alltid ha Milour kopplad så han inte stör andra djur. Men du har helt rätt, får hitta ett annat ställe att träna på, blev inspirerad av alla råd
Finns sååå mycket annat som också ”stör”vilda djur, vi hundägare behöver inte slå Knut på oss själva.
Så länge hunden inte jagar och dödar så låt den gå lös på lämpliga platser.
För sjutton gubbar , finns inget mer överdrivet än koppeltvång där man sätter in alla hundar av alla raser och alla ägare av alla typer i samma fack.

Och min valp är lös dagligen med vilje , liksom mina vuxna hundar.
Ansvar över sina hundar har inte med koppel eller inte koppel att göra tycker inte jag, utan vad man är för hundägare.
Se där så kategoriskt.

Jag har haft hundar hela mitt liv. Tror Oskar är den 10:e?
Han är den första som inte kunnat vara lös och följa mig dit jag går.
Så du menar alltså att jag blivit en ny typ av hundägare med denna?

Se där så kategoriskt.

Jag har haft hundar hela mitt liv. Tror Oskar är den 10:e?
Han är den första som inte kunnat vara lös och följa mig dit jag går.
Så du menar alltså att jag blivit en ny typ av hundägare med denna?
Nej?!
Att en dålig hundägare är en dålig hundägare oavsett om hunden är kopplad eller ej.
Inte att du har en individ eller ras? Som inte kan få lös :)

Finns sååå mycket annat som också ”stör”vilda djur, vi hundägare behöver inte slå Knut på oss själva.
Så länge hunden inte jagar och dödar så låt den gå lös på lämpliga platser.
För sjutton gubbar , finns inget mer överdrivet än koppeltvång där man sätter in alla hundar av alla raser och alla ägare av alla typer i samma fack.
Men hundägare är väldigt duktiga på att påstå att just Deras hund inte jagar etc. Även när de inte har en aning eftersom de släpper iväg hundarna. Eller när skälet till att folk säger till är att hundarna har setts jaga vilt. Eller stjäla Mullebarnens mackor. Det är mycket gott om hundägare som brister i ansvar

Men hundägare är väldigt duktiga på att påstå att just Deras hund inte jagar etc. Även när de inte har en aning eftersom de släpper iväg hundarna. Eller när skälet till att folk säger till är att hundarna har setts jaga vilt. Eller stjäla Mullebarnens mackor. Det är mycket gott om hundägare som brister i ansvar
O ja och det är dessa typer lagen är till för inte oss som kan riskbedöma själva, dessa människor finns i trafiken med.

Har precis köpt hem 8 meter PVC hexa har tidigare ett långkoppel i vanlig slät pvc/biothan. Men superhärlig känsla i det här materialet ju. Lite mer trassel men så skönt att hålla i. Ska nog beställa hem mer till typ ett 2 meters koppel också. Synd att jag missat det materialet så länge 😁

Har precis köpt hem 8 meter PVC hexa har tidigare ett långkoppel i vanlig slät pvc/biothan. Men superhärlig känsla i det här materialet ju. Lite mer trassel men så skönt att hålla i. Ska nog beställa hem mer till typ ett 2 meters koppel också. Synd att jag missat det materialet så länge 😁
Heeeelt fel tråd 🙈🙈🙈🙈

IMG_4358.webp

Jag önskade mig minst en tvåa eller max trea nu när jag skulle skaffa valp. Siffrorna är graden av behåringen. Jag var noga med att kika om nivån på behåringen på Trassel när han var pytteliten och uppfödaren visade upp mamman som är en trea men Trassel blev en tvåa. Det kanske kan ändras lite när han växer upp men han får ju inga fler hårsäckar nu. Han är perfekt känner jag. Däremot har han tendenser att kanske bli tanfärgad där han är vit nu.

Min lilla pojke börjar bli stor nu. Han går vid min sida i koppel och vi kommer inte längre bara en meter per godis eller fastnar helt. Det han fått för sig nu är att plocka med sig saker under promenaden, stora stenar som är för stora, kottar, pinnar ja allt som går att bära (eller ja, saker som han önskar gick att bära) :p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer... 2 3
Svar
55
· Visningar
6 750
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..