Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du sätta buren i passagerarsätet? Så har jag gjort när jag åkt själv med små 8-veckors, då kan man enkelt sätta in en hand och lugna.Jag kommer, som det ser ut nu, behöva åka ensam och hämta min valp. Hur löser jag det bäst för valpen i bilen? Min hund kommer följa med och han sitter ju i buren i bagageutrymmet. Jag har en stålbur jag brukade ha i baksätet med kortsidan mot passagerarsätet riktad framåt när jag hade 3 hundar. Skulle det funka att ha valpen i baksätet i buren? Han kommer vara nära mig och jag kan lätt sträcka bak handen om det behövs. Eller kan man lösa det så att valpen är i passagerarsätet bredvid på något sätt?
Tyvärr inte, den är alldeles för stor.Kan du sätta buren i passagerarsätet? Så har jag gjort när jag åkt själv med små 8-veckors, då kan man enkelt sätta in en hand och lugna.
Såhär ser det ut med buren i baksätet.Jag kommer, som det ser ut nu, behöva åka ensam och hämta min valp. Hur löser jag det bäst för valpen i bilen? Min hund kommer följa med och han sitter ju i buren i bagageutrymmet. Jag har en stålbur jag brukade ha i baksätet med kortsidan mot passagerarsätet riktad framåt när jag hade 3 hundar. Skulle det funka att ha valpen i baksätet i buren? Han kommer vara nära mig och jag kan lätt sträcka bak handen om det behövs. Eller kan man lösa det så att valpen är i passagerarsätet bredvid på något sätt?
Har du någon kompis som har en kattbur eller mjuk väska så du kan ha valpen på framsätet.Såhär ser det ut med buren i baksätet.
Ryms typ en labbevalp i en kattbur?Har du någon kompis som har en kattbur eller mjuk väska så du kan ha valpen på framsätet.
Hade du hämtat valp hos mig hade den inte fått följa med dig.
Det kan bli ett för stort trauma, det är det redan av att flytta hemifrån och då är mina valpar redan vana vid att åka i bur , men inte ensamma.
Tänkte på det efter jag hade skrivit, att jag vet ju inte rasen, det kunde ju varit en 10v mastiffRyms typ en labbevalp i en kattbur?
Nej såklart, jag vill ju göra det som är bäst för valpen. Därför frågar jag här då jag var osäker. Får kolla vidare på nån lösning.![]()
Det ser väl jättebra ut? Inte så krocksäkert men den ser dig iaf och du har koll på den. Två av mina åkte i bur i bagaget (med annan hund) och det gick hur bra som helst.Såhär ser det ut med buren i baksätet.
Tack för erbjudandet, men tyvärr bor jag inte i närheten. Får ta och kolla in på Rusta.Tänkte på det efter jag hade skrivit, att jag vet ju inte rasen, det kunde ju varit en 10v mastiffså nej en labbevalp går nog inte in i en.
Finns du i närheten av mittskåne så kan du få låna av mig, jag ett flera olika här nere.
Annars har Rusta billiga tyghundburar.
Just det, med annan hund.Det ser väl jättebra ut? Inte så krocksäkert men den ser dig iaf och du har koll på den. Två av mina åkte i bur i bagaget (med annan hund) och det gick hur bra som helst.
https://www.rusta.com/sv-se/husdjur...rtvaska-pet-club-60x42x42-cm-gra-756015010102Tack för erbjudandet, men tyvärr bor jag inte i närheten. Får ta och kolla in på Rusta.![]()
Tack för länken. Den såg ju bra ut.
Ryms typ en labbevalp i en kattbur?
Nej såklart, jag vill ju göra det som är bäst för valpen. Därför frågar jag här då jag var osäker. Får kolla vidare på nån lösning.![]()
Den är jätte bra, har haft min svarta i typ 6 år, fraktat valpar till o från vetten eller som taxi när dom är små o ska inifrån o ut , och även i framsätet fastspänd till valp som ska tex följa med till skåne hemmifrån. Om den inte kan åka med mamman i bilburen.Tack för länken. Den såg ju bra ut.![]()
Du sitter precis framför väl? Jag hade kört på det, jag vill helst ha valp i knät men då krävs det ju att man är två. Nu ser valpen dig och du kan ge den en hand om den behöver.Såhär ser det ut med buren i baksätet.