Bukefalos 30 år!

Är det en hund som är kattvan sen tidigare så går det nog bra, ska du se. :) Bara se till att katterna alltid har möjlighet att gå undan och var beredd att plocka undan hunden om den blir för på. Min katt hade bara sett hundar på avstånd ute och tyckt att dom var bläää, när Labradåren flyttade in. Han svor och muttrade mycket i början och var valpen för närgången så kunde han få sig en smäll med klorna infällda. "Vet hut, snorunge". 😂 Det var så ett tag, men med tiden så blev dom vänner ändå. :heart
Hunden är kattvan :) och brukar inte bry sig om katterna där hon bor nu. Har stora klsträd och vägghängda liggplatser. :)

Imorgon är valparna 1 vecka :love: okeeeej tiden kommer gå ganska långsamt känner jag :rofl:
Och sen när man äntligen har fått hem det lilla knytet, så tycker man att tiden går alldeles för fort :). Min Flisan blir 10 veckor på onsdag, och jag tycker att hon redan har växt mycket sen jag fick hem henne för snart två veckor sedan. Den här valptiden är ju så mysig, jag vill att den ska vara länge :love:
20260308_120006~2.webp

Prog visade 15,5 igår - idag åker jag till Skåne och hämtar hanen :nailbiting::love:
Jag tror att hon ägglossar först ikväll/i natt, hon har stigit långsamt sedan första progget i fredags (6,5 hade hon då). Men, jag tänker att det är lika bra att ha honom hemma. Vill de i morgon så kör vi på, men jag tror att det kanske blir parning först på onsdag.

Efter toppar och dalar har jag ÄNTLIGEN en parad tik 😅 herregud.
Pga orsaker bytte jag till slut hane, och då var hon parad på några minuter med fina hängningar. Vaginalutstryket var jättefint även om prog började bli högt, så nu håller vi tummarna för valpar i början av sommaren!
Jag är så glad över att jag slipper "stressen" senare i år när Lystra ska paras, lämnar det till min förra tiks uppfödare.... 😅

Jag har kontaktat en uppfödare, men vågar inte hoppas på något, det är mycket som ska klaffa.
Valparna är över en månad gamla, men har inte fått något besked från uppfödaren ännu. Hen skulle höra av sig när hen bestämt sig hur det blir. Jag förstår att alla uppfödare har olika tillvägagångssätt och hen har ju såklart inga skyldigheter gentemot mig, men det är så fruktansvärt jobbigt att inte veta om det blir en valp till mig eller inte. 😩 Denna ovisshet! :(

Valparna är över en månad gamla, men har inte fått något besked från uppfödaren ännu. Hen skulle höra av sig när hen bestämt sig hur det blir. Jag förstår att alla uppfödare har olika tillvägagångssätt och hen har ju såklart inga skyldigheter gentemot mig, men det är så fruktansvärt jobbigt att inte veta om det blir en valp till mig eller inte. 😩 Denna ovisshet! :(
Då är det nog läge att höra av sig nu, dom börjar bli gamla nog för besökare.

Håller med @dobbis, släng iväg en blänkare till uppfödaren för att visa att du fortfarande är intresserad. :) Jag tänker att som potentiell valpköpare får man vara beredd att ligga på lite, särskilt om det börjar vara besöksålder på valparna för då kan dom tingas illa kvickt.

Håller med @dobbis, släng iväg en blänkare till uppfödaren för att visa att du fortfarande är intresserad. :) Jag tänker att som potentiell valpköpare får man vara beredd att ligga på lite, särskilt om det börjar vara besöksålder på valparna för då kan dom tingas illa kvickt.
Är så rädd att uppfattas som tjatig eller för på bara 🫣 Sen så är hen jätteseg på att svara på mejlen. Men ja, jag får väl skicka iväg ett mejl och hoppas på något svar.

Är så rädd att uppfattas som tjatig eller för på bara 🫣 Sen så är hen jätteseg på att svara på mejlen. Men ja, jag får väl skicka iväg ett mejl och hoppas på något svar.
Slå en signal?
Alla gillar inte mejl, och ringer man får man ju genast veta vad som gäller.

Jag besökte uppfödaren när Otis och hans kullsyskon var 5 veckor. Datumet för besöket bestämdes när de var kanske 3 veckor. Sen, vilken valp som skulle bli min, bestämdes först när de var 6 veckor.

Så hör definitivt av dig. Meddela att du fortfarande är mycket intresserad och gärna kommer på besök.

Liknande trådar

• Valp 2027
  • Hästvalet 2026 – vilken hästpolitik står du närmast?
  • Det bästa med sommaren 2026
  • Mål och planer 2026

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka