Bukefalos 30 år!

Ja fruktansvärt är det :cry: Men har fått mer besked nu och operationstid imorgon. Det verkar som att prognosen är väldigt god och han ska kunna bli återställd och fortsätta vara den aktiva hunden han är ❤️🙏🏻 Har varit så orolig om det ens skulle kunna gå att göra något, så det känns ju ändå bra mitt i det hela 🙏🏻🥹

Kl
Tack för alla hållna tummar och tassar! ❤️
Hur har det gått idag?

Tack!!

Nu verkar det vara ytterligare en intresserad, så det blir nog "bara" en till mig.

Men jag känner mig som en bödel, att välja bort en! :cry:

En av dem är mer bunden till sin mamma och den andra är mer självständig, men båda är så glada och kärvänliga som bara valpar kan vara!

Den som är lite mer mammig tycker också om att vara i knäet. Det är så lätt att fästa sig vid dem. :heart

Ja jätteskönt! 🙏🏻❤️

På promenaden så slängde jag iväg en godbit som jag brukar göra ibland och han hoppade för att fånga den i luften istället och missbedömde helt och landade helt fel. Han hoppade inte ens högt. Sån jäkla otur 😥
Men så olyckligt!! Stackars liten, vilken chock!

Vi har varit förskonade från olyckor med våra hundar, men det är ren tur. En olycka kan hända så lätt.
Vilken tur att allt verkar gått bra till sist. Lycka till med återhämtning och läkning.

Ja jätteskönt! 🙏🏻❤️

På promenaden så slängde jag iväg en godbit som jag brukar göra ibland och han hoppade för att fånga den i luften istället och missbedömde helt och landade helt fel. Han hoppade inte ens högt. Sån jäkla otur 😥
Vilken oerhörd otur! Men återigen så skönt att det ser ut att bli full återhämtning ❤️

Tack!!

Nu verkar det vara ytterligare en intresserad, så det blir nog "bara" en till mig.

En av dem är mer bunden till sin mamma och den andra är mer självständig, men båda är så glada och kärvänliga som bara valpar kan vara!

Den som är lite mer mammig tycker också om att vara i knäet. Det är så lätt att fästa sig vid dem. :heart
Jag hade valt att behålla den som är mer självständig. De som vill "hålla mamma i handen" har noh ett större behov av att få upptäcka världen på egen tass. Är den kvar är risken att den hamnar i mammas skugga och inte blir så framåt som den hade kunnat bli.

Tack!!

Är så blödig så jag hade behållt den mammiga 🙈

På lördag åker vi 65 mil upp (och lika mycket ner) för att får vi träffa vår nya familjemedlem! Valparna är då 6 veckor på dagen. Pappan kommer på besök också, så det blir kul att få träffa honom. Men mest spännande ska det bli att se vem vi fastnar för!

Liknande trådar

• Valp 2027
  • Hästvalet 2026 – vilken hästpolitik står du närmast?
  • Det bästa med sommaren 2026
  • Mål och planer 2026

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka