Bukefalos 28 år!

Valp som får Axilur = sjövild.

Cillen89

Trådstartare
Min 11 veckor gamla schäfer valp får en Axilur kur nu, som jag gav första dosen vid 17-tiden, och någon timme senare var han helt stimmig och har varit fullständigt sjövild hela kvällen (på ett lekfullt sätt)! Först nu 6 timmar senare har han lugnat sig (när jag lägger mig i sängen, ligger han på ett täcke på golvet, och även om han varit busig precis innan vi går och lägger oss, så vet han ändå att det är sovdags och han lägger sig på täcket, kopplar av och somnar direkt)!
Men alltså, det måste vara något i Axiluren, jag har aldrig varit med om maken, att en valp orkar röja gärnet på det viset 6 timmar i sträck! Innan har han på sin höjd orkat busa typ hälften så intensivt i max en timme och sen sovit som en stock två timmar efter det.

Har någon annan varit med om något liknande, att hunden blir helt stimmig och uppjagad av Axilur?
 
Det jag funderar på är om doseringen blev rätt till hans vikt. Väg honom och räkna ut en gång till hur mycket han ska ha. Det finns en websida som heter axilur.se med bl a en sida med frågor o svar.
 
Jag känner hundar som blivit helt stissiga/nervösa av Axilur och mer eller mindre klättrat på väggarna - så omöjligt är det inte.
 
Att djur får nippran av avmaskning har hänt mig några gånger, både på häst och hund. Det har lagt sig efter några timmar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
14 460
Senast: Pilot
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 815
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
173 825
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 469
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp