Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vissa hundar biter mer än andra och min erfarenhet (om än ganska liten) är att staffar är en ras som biter mest. :D
Jag hade börjat med att all lek tar slut bums tänderna kommer fram och så kan han få vara själv bakom kompostgaller (med ett ben eller så) men att han ska fatta att biter han vill inte matte mer.
Alltid leksak i fickan du kan trycka in och när han blivit lite äldre så hade jag lagt till att säga åt honom när han gör fel.
Tack! Vi har testat det, och det funkar okej om vi sätter in honom i hans hage. Tills han kommer ut igen🙈. Testat att helt sluta leka bara men då hugget han tag i närmaste kroppsdel 😬. Ingen i huset vågar färdas utan leksak 😅

Det har dock faktiskt blivit lite bättre redan, så hoppet lever! 😆
 
11v gammal idag och vi har provat vår första hälta och urinvägsinfektion 😔
Kul nästan jämnt faltiskt..

In other news så är han för det mesta en väldigt bra valp. Väldigt följsam och lullar med övriga flocken på promenader både i koppel och lös som om han aldrig gjort annat. Åker famn en stund om han blir trött.
Är en i gänget på jobbet från dag 2 (som mest är det 6 hundar på jobbet samtidigt) och upplever industriområdet på lunchpromenaden med nyfikenhet. Så himla bra för en som annars bor på landet!

Spårat har vi provat lite och omvänt lockande lärde han sig snabbt! Superbra att ta till när hjärnan går i spinn vilket den ju gör emellanåt.
Även Mint är kopiöst bitig, tänderna är inblandade i allt och överallt -även här har vi leksaker till hands hela tiden 😆
 
Idag hämtade vi hem ”Abbe” :love:
Så härlig och full av energi. Nyfiken, framåt och kontaktsökande. Ska bli en spännande tid att se vad det blir av honom.

IMG_4845.jpeg
 
Som fullfjädrad canikondriker har jag oroats över att Oskar inte äter. Och dessutom hostar ibland. Letade till och med fram en termometer, utifall....

Så jag tog till det grova artilleriet. En bulle blå Mush. Den kastade han i sig. Mao är han inte sjuk, bara lite omskakad efter flytt och långa resor.

Blir man pjåskigare ju äldre man blir? :o:o
:rofl:
 
Som mycket stolt "mormor" till @EmmaFilippa s valp har jag fått tillåtelse att lägga upp några bilder på vår lilla stjärna. Jag har sådan tur att jag får hänga med honom hela dagarna, och han är verkligen en alldeles ljuvlig liten valp!

När vi berättade för vänner och bekanta att Emma skulle skaffa en flatcoated retriever har flera utbrustit "De är riktiga glädjespridare!" och liknande. Nu har vi haft honom i snart en vecka, och jag förstår vad de menar! Han är en tuff och kavat kille som gärna utforskar och tar för sig, samtidigt som han helst ligger i någons knä när det är dags att sova. På nätterna sover han på min huvudkudde :heart
 

Bifogade filer

  • DSC_1385~2.JPG
    DSC_1385~2.JPG
    256,8 KB · Visningar: 141
Han fyllde 9 veckor i går och vet redan att man bajsar ute, han har lärt sig vad han heter och kommer på inkallning (än så länge ;) ) och han tar ensamhetsträningen med ro.

Helt enkelt en alldeles, alldeles underbar liten valp som bara på de här dagarna har gett oändligt med glädje och kärlek till vår familj!
 

Bifogade filer

  • DSC_1388~2.JPG
    DSC_1388~2.JPG
    560,9 KB · Visningar: 148
Ytterligare en erfarenhet med Oskars matvägran och kräkningar.
Jag har gett små portioner av allt för att inte få igång uppror i magen. Mer än det redan är, pga hans miljöbyte.

Torrfoder har inte alls varit populärt. Jag har fått i några enstaka bitar direkt från handen.
Men - så blötte jag upp ett par msk i ljummet vatten och lät stå en stund. Då drack han vattnet och åt fodret.
Puh. Lättnad.
(Lite nojig eftersom Torsten stopp i tarmen först visade sig som kräkningar och matvägran...)
 
Vilken luring!

.Vaknade vid sex och gick på toa. Han sov fortfarande vid min kudde. Han var jättetrött och ville inte alls gå upp. Tidvis sov vi sked med honom som stora skeden. :D

Efter att ha klätt på mig skopade jag upp min jättetrötta valp och gick ner.
Nedanför trappan är det en stoooor pöl!
Han har alltså smugit iväg, gått ner, kissat, gått upp och lagt sig på min kudde igen.
Huligan! :rofl::rofl::rofl:
 
Vilken luring!

.Vaknade vid sex och gick på toa. Han sov fortfarande vid min kudde. Han var jättetrött och ville inte alls gå upp. Tidvis sov vi sked med honom som stora skeden. :D

Efter att ha klätt på mig skopade jag upp min jättetrötta valp och gick ner.
Nedanför trappan är det en stoooor pöl!
Han har alltså smugit iväg, gått ner, kissat, gått upp och lagt sig på min kudde igen.
Huligan! :rofl::rofl::rofl:

Vad säger Calvin om nya kompisen? :D
 
Fantastiskt trevligt med en hund som inte behöver ha blöja om nätterna - dvs klarar mer är 4-5 timmar utan att gå ut och kissa. Och som dessutom är morgontrött!

Fortfarande är det,kämpigt att få i honom torrfodret. Mush slukar han. Och liiite märkligt är det väl att torrfoder speciellt gjort för hundar inte går att äta, men torra kattskitar från vintern är smaskens? :meh:
 
Fantastiskt trevligt med en hund som inte behöver ha blöja om nätterna - dvs klarar mer är 4-5 timmar utan att gå ut och kissa. Och som dessutom är morgontrött!

Fortfarande är det,kämpigt att få i honom torrfodret. Mush slukar han. Och liiite märkligt är det väl att torrfoder speciellt gjort för hundar inte går att äta, men torra kattskitar från vintern är smaskens? :meh:

Hundlogik :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 896
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 215
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 495
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 374
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp