Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon så börjar våran valp kurs men jag kommer inte vara med utan mamma får gå själv med min valp. Tror ni att det är hopp löst att få en bra kontakt i fram tiden ifall han bara tränar med mamma nu?
 
Japp. Han får helt enkelt finna sig i det liv jag lever och som nu även är hans. :) Han tar det mesta med ro.

Men förstås - hade han inte varit så frimodig och människokär så hade vi tagit det mkt lugnare. Han är mest bara nyfiken.

Jag har fått leverans på alla rutor jag kryssade på blanketten ;)

Förvånande nog så skäller han aldrig? Kan morra åt nåt som verkar konstigt men backar. Knackar det på dörren tittar han bara upp och sen är det inte mer med det.
Så glad för din skull att du verkat fått en så fin liten kompis som låter precis lika enkel, social, trygg etc som alla mina pappisar varit.
Ska bli så kul att följa er!
 
Imorgon så börjar våran valp kurs men jag kommer inte vara med utan mamma får gå själv med min valp. Tror ni att det är hopp löst att få en bra kontakt i fram tiden ifall han bara tränar med mamma nu?
Det är det garanterat inte! Mina nuvarande två hundar är de första jag haft sedan de var valpar. Mina andra 5 har varit mellan 1-3 år när de flyttat till mig. Och vi har haft en nära och fin relation allihopa.
Det kommer säkert bli jättebra för dig med din valp! :heart
 
Igår var första dagen för valp kursen för min valp ❤️
Det var bara mamma som gjorde övningarna med han men jag kollade iallafall. Men iallafall så min valp blev prick 10 veckor igår också 💙 Så han är ju väldigt liten fort farande! Men han var jätte duktig när dom gjorde några kontakt övningar och när dom skulle träna pasivitet så bara satt han helt stilla och tittade och gjorde ingenting 💙 Jag tror att han var kanske den yngsta av dom valparna som var med men han var nog den som var duktigast eller iallafall en av dom. Det är ju såklart ingen tävling utan alla är väl med för att träna och så men blev ändå lite stolt att han och mamma klarade alla övningarna även dom lite svårare som var som bästa steg 💙
 
Vi börjar på valpkurs nästa vecka! Man ska fundera ut vilka mål man har med sin hund också. Mitt mål är att ha en trevlig familjehund som trivs.

Skulle dock vilja ha något mer konkret mål. Kanske 100% inkallning (även om jag aldrig kommer att ha honom lös där det finns möjlighet att stöta på andra hundar eller djur).

Har ni andra tips på bra mål?
 
IMG_4985.jpeg


Har börjat öva på knasiga sovställningar.
 
Vi börjar på valpkurs nästa vecka! Man ska fundera ut vilka mål man har med sin hund också. Mitt mål är att ha en trevlig familjehund som trivs.

Skulle dock vilja ha något mer konkret mål. Kanske 100% inkallning (även om jag aldrig kommer att ha honom lös där det finns möjlighet att stöta på andra hundar eller djur).

Har ni andra tips på bra mål?
Dethär kanske inte är nåt bra tips men på våran valp kurs så skulle man också säga mål och då sa mamma att det lång siktiga är att han ska bli assistans hund men mera kort siktigt så är det att han ska vara följ sam och trygg i alla möjliga miljöer så han har en bra grund.
 
Har en mellan pudel valp på 5 månader.
Vi har precis gått klart valpkurs.
Lite klokare blev vi tillsammans.

Ska hoppa på en unghundskurs framöver och sen ev en lydnadskurs.

Har han inte talang för lydnad så duger han bra som förhoppningsvis lydig familje hund.
Vi får se vad tiden visar
 

Bifogade filer

  • IMG_20230513_142354_242.jpg
    IMG_20230513_142354_242.jpg
    231 KB · Visningar: 93
Oskar har en lös hörntand kvar. Permanenttanden är på god väg upp innanför. Vickar lite på den men han säger ifrån.

Har inte fått honom att ägna sig åt tugg med något intresse. Förrän nu! Uppfödaren sände med två klövar. Och sic! DE var intressanta.
Nåt tips på var man hittar sånt (utan att kontakta uppfödaren)
 
Oskar har en lös hörntand kvar. Permanenttanden är på god väg upp innanför. Vickar lite på den men han säger ifrån.

Har inte fått honom att ägna sig åt tugg med något intresse. Förrän nu! Uppfödaren sände med två klövar. Och sic! DE var intressanta.
Nåt tips på var man hittar sånt (utan att kontakta uppfödaren)
Jag har fått klövar från vänner och bekanta som är jägare. Även sett att vissa djuraffärer säljer sådana frysta.
 
När Oskar hämtades skällde och bjäbbade han i den stora flocken. Gjorde sim de andra, helt enkelt.

Jag har inte hört honom skälla en enda gång! Han morrar om han är osäker och gnäller när han är uppbragt. Med skäller, nej

Har börjat ensamhetsträna lite och då gnäller han när jag kommer tillbaka från postlådan, tex.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 477
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 199
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 405
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp