Status
Stängd för vidare inlägg.
Då har du läst gamla diskussioner för dagens abortsprutor är säkra och gårdagens var oavsett säkrare än att låta tiken gå igenom en valpning det om något innebär risker.
Så kan du tycka och känna, men vi landade i det här beslutet och är nu förberedda både med veterinären 5min bort, kontakt med djursjukhus vid behov samt även hjälp av mångårig uppfödare vid valpning. Så jag tror att vi garanterat gör vad vi kan för att minimera risken att något händer henne.
Skulle något gå snett är det dock henne vi prioriterar.
 
Då har du läst gamla diskussioner för dagens abortsprutor är säkra och gårdagens var även dom säkrare än att låta tiken gå igenom en valpning det om något innebär risker.

Sen kan man ju undra varför du inte kontaktade en veterinär och frågade om abortsprutor istället för att googla.

Oseriös avel.
Fast alltså, shit happens och vi väljer alla att lösa det på olika sätt. 🤷🏼‍♀️
 
Då har du läst gamla diskussioner för dagens abortsprutor är säkra och gårdagens var även dom säkrare än att låta tiken gå igenom en valpning det om något innebär risker.

Sen kan man ju undra varför du inte kontaktade en veterinär och frågade om abortsprutor istället för att googla.

Oseriös avel.

Alltså lite väl hetsigt här!

Vet uppfödare som inte sprutat när det varit far-dotter parningar, vars tikar definitivt varit för unga för valpar mm mm. utan att de fått kritik. Shit happens 🙅‍♀️.

Vår blandras blev tjuvparad i stallet när jag stod och pratade med hanhundsägaren och hade min hund kopplad, när vi tittade ner så satt dom fast. Då var jag övertygad om att tiken slutat löpa för över en vecka sen men icke.
Talade med husse om abortspruta men det föll inte i god jord och det blev fyra valpar. Visst hade jag kunnat genomdriva abortspruta men jag hade inte lust att ha bråk med husse om hans lilla ögonsten då han också varit ganska emot renras tänket och tyckt att folk är extrema (vilket jag absolut kan förstå).
Alla valparna bor i bra hem och är kvar dit dom såldes såhär sex år senare och alla valpköpare är nöjda med sin valp. De visste att de tog en chansning gällande utseende och temperament och var villiga att ha en aktiv liten hund för det förmånliga priset. En gick till en hundinstruktör och två blev stallhundar och en fick bo hos en bekant.

I vårt fall så har det gått bra, jag var inte beredd att bli så osams med maken och eventuellt skada vår relation då han hade en annan väldigt fast övertygelse om vad som är rätt. Tyckte inte det var värt bråket. Tiken var av ålder och av trevligt temperament och hanen var en frisk meriterad individ och med facit i hand så blev det bra ändå i slutändan.
 
Vår Passa är nu 3 månader, hon ska utöver allt vanligt i vardagen förhoppningsvis leka med sin matte på utställningar när hon vuxit till sig. Vi övade lite på att stå kvar igår och min man fick till en hyfsad bild även om det är fel vinkel.
 

Bifogade filer

  • BDFC39BC-E01F-4EA9-8C2B-7D66ADC2E149.jpeg
    BDFC39BC-E01F-4EA9-8C2B-7D66ADC2E149.jpeg
    306,1 KB · Visningar: 96
Ser nästan ut som om en gömmer sig bakom en.
Vart någonstans tänker du?
Jag får det till 8 hur jag än räknar men vill vara helt säker för att veta hur cool jag kan vara när dessa 8 är ute 🫣

Nyss låg tempen på 36,6. Får se om det är en luring eller om det drar igång. Min förhoppning är att hon väntar till tisdag då jag beställt hem mjölkersättning med colostrum som kommer måndag. Hittar inte den i djuraffär 😵
 
Imorse låg tempen på 36,4 så verkar som att hon legat lågt sen igårkväll.
Hon varken skakar, bäddar eller hässjar dock.
Övergav dock mig och vår andra hund på morgonpromenaden och sprang hem och lade sig för att sova 😵‍💫
 
Vart någonstans tänker du?
Jag får det till 8 hur jag än räknar men vill vara helt säker för att veta hur cool jag kan vara när dessa 8 är ute 🫣

Nyss låg tempen på 36,6. Får se om det är en luring eller om det drar igång. Min förhoppning är att hon väntar till tisdag då jag beställt hem mjölkersättning med colostrum som kommer måndag. Hittar inte den i djuraffär 😵
Från mitten ut mot höger i bild, Kan va en skuldra som luras också.
 
Sjukt häftigt! 😍
(Jag tycker alltid att det ser ut som ailiens när de ligger i mage.)

Håll oss uppdaterade!
Jag tror helt klart att något är på gång ..

Igårkväll hade hon 36,6, imorse 36,4 och nu 36,2. Så hon har legat stadigt lågt. Väljer själv att vara i ”valplådan” som vi förberett för henne och bäddar lite men sover mest. Inga skakningar eller hässjande, men gnäller lite ibland och naggar på magen i samband med sammandragningar som syns mer eller mindre tydligt.
 
Jag tror helt klart att något är på gång ..

Igårkväll hade hon 36,6, imorse 36,4 och nu 36,2. Så hon har legat stadigt lågt. Väljer själv att vara i ”valplådan” som vi förberett för henne och bäddar lite men sover mest. Inga skakningar eller hässjande, men gnäller lite ibland och naggar på magen i samband med sammandragningar som syns mer eller mindre tydligt.
Jag antar att det är det är samma som för hundar som andra djur, har hon släppt i ligamenten över korset, vulvan svullen?

Håller tummarna att hon håller sig till på tisdag. 🙂
 
Jag tror helt klart att något är på gång ..

Igårkväll hade hon 36,6, imorse 36,4 och nu 36,2. Så hon har legat stadigt lågt. Väljer själv att vara i ”valplådan” som vi förberett för henne och bäddar lite men sover mest. Inga skakningar eller hässjande, men gnäller lite ibland och naggar på magen i samband med sammandragningar som syns mer eller mindre tydligt.
Du begriper väl att du har skyldighet att uppdatera regelbundet och sen visa bilder?
Detta är ju spännande ju!!
 
Jag tror helt klart att något är på gång ..

Igårkväll hade hon 36,6, imorse 36,4 och nu 36,2. Så hon har legat stadigt lågt. Väljer själv att vara i ”valplådan” som vi förberett för henne och bäddar lite men sover mest. Inga skakningar eller hässjande, men gnäller lite ibland och naggar på magen i samband med sammandragningar som syns mer eller mindre tydligt.
Temperatursänkningen hos tiken går upp och ned under ca en vecka tills den når sin lägsta punkt. Därefter brukar förlossningen starta inom 12 timmar. Här kan du läsa på lite inför den stundande valpningen:
https://www.canirep.com/valpning/
 
Temperatursänkningen hos tiken går upp och ned under ca en vecka tills den når sin lägsta punkt. Därefter brukar förlossningen starta inom 12 timmar. Här kan du läsa på lite inför den stundande valpningen:
https://www.canirep.com/valpning/
Ja att den kan gå upp och ner vet jag, men nu har den legat stadigt lågt sedan 18.30 igårkväll - alltså ingen återgång till normaltemperatur efter det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 340
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 167
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 245
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 171
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp