Bukefalos 28 år!

Valrysare på väg

Underbart!
Vänstern är urusel på ekonomi och S+V+MP är rakt av ren mardröm när man tänker på vilka kostnader de får ta över att hantera.

Den höga andelen är alltid intressant. Undrar hur stort valdeltagandet och blankröstandet blir i år.
Jag har naturligtvis redan röstat, och det på samma riksdagsparti som vanligt, för femte eller sjätte gången...:up:
 
Så klart!
Rösta och deklarera har jag alltid gjort första möjliga dagen.
Skötsam, ansvarstagande och alert medborgare ;)
 
Underbart!
Vänstern är urusel på ekonomi och S+V+MP är rakt av ren mardröm när man tänker på vilka kostnader de får ta över att hantera.

Den höga andelen är alltid intressant. Undrar hur stort valdeltagandet och blankröstandet blir i år.

Så länge V och Fi lämnas utanför så tror jag de rödgröna kan hantera ekonomin. I varje fall om de och delar av alliansen sväljer stoltheten och samarbetar.
 
Så länge V och Fi lämnas utanför så tror jag de rödgröna kan hantera ekonomin. I varje fall om de och delar av alliansen sväljer stoltheten och samarbetar.
jag har sagt det förr, men det tål att upprepas. För en stabil kommande valperiod så vore ett direkt samarbete M & SaP & eventuellt FP eller C, inte en dålig lösning, Det skulle ställa både V,MP och SD offside. + ha en stabil majoritet så inga överraskningar tillkommer.
 
Så länge V och Fi lämnas utanför så tror jag de rödgröna kan hantera ekonomin. I varje fall om de och delar av alliansen sväljer stoltheten och samarbetar.

Dessvärre kommer en röd regering kräva både V och MP, två partier jag ser som ytterst inkompetenta när det gäller ekonomisk hantering. Fi är particlownen i ekonomiska sammanhang och behöver väl inte ens nämnas oavsett de klarar spärren eller ej.

S har resurser i sitt block men nuvarande regering har skapat utgifter jag är tveksam till kommer fungera med S (V+MP) politik.
 
jag har sagt det förr, men det tål att upprepas. För en stabil kommande valperiod så vore ett direkt samarbete M & SaP & eventuellt FP eller C, inte en dålig lösning, Det skulle ställa både V,MP och SD offside. + ha en stabil majoritet så inga överraskningar tillkommer.
Faktiskt vore mitt drömscenario en regering med S och M som aktörer. Tyvärr kommer det aldrig att hända.
 
För mig är det ingen dröm alls. Då skulle möjligheten att påverka via valet nästan försvinna. Den ideologiska dimensionen i politiken suddas ut och allt skulle bli jättetråkigt.
M och SaP driver båda realpolitik. En politik som gynnar både anställda och näringsliv. SaP är idag betydligt mer medvetna oekonomiskt och vad som är möjligt. Valfläsket är en sak....
 

Liknande trådar

Mat OK... Göteborgs kex har flyttat från Kungälv till Riga för ett halvår sen. Det kan vi eventuellt leva med... men nu har butiker i min...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 019
Senast: Heddvig
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
441
Senast: jemeni
·
Samhälle Köpte en vara från privatperson, jag betalade frakt och varan, personen lämnade in varan på morgonen den 26/9, alltså förra tisdagen. På...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 643
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Försöker få en överblick av vad jag har kvar att göra på uppsatsen en sån sak är att koda artiklar, materialinsamling har jag kommit en...
Svar
6
· Visningar
919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp