Bukefalos 30 år!

Det där mandatet som hoppat fram och tillbaka var hamnade det tillslut? Ett tag hoppade det mellan S och M men nu är det någon annanstans.

Sa jag det? Nej. Bara att det KAN variera, oavsett vad nån på det här forumet anser.
Har någon skrivit att 100% av SD’s väljare har låg utbildningsnivå?

Jag vill verkligen bemöta din rädsla med respekt @Fjordfrälst för det är tydligt i den här tråden att du är rädd. Problemet blir att rädslan är så ogrundad, inte baserad på fakta utan på rykten, antaganden och felaktigheter och då blir det svårt att skriva något som kan minska din rädsla. Vill du vara i den bubblan eller är du öppen för att reflektera några steg längre på de frågor folk här ställer till dig?

Har någon skrivit att 100% av SD’s väljare har låg utbildningsnivå?

Jag vill verkligen bemöta din rädsla med respekt @Fjordfrälst för det är tydligt i den här tråden att du är rädd. Problemet blir att rädslan är så ogrundad, inte baserad på fakta utan på rykten, antaganden och felaktigheter och då blir det svårt att skriva något som kan minska din rädsla. Vill du vara i den bubblan eller är du öppen för att reflektera några steg längre på de frågor folk här ställer till dig?
Skaplig smutskastning, ja.

Är väl klart sjutton man är nervös för vad det här ödesvalet ska betyda framåt, allt bra lär bli förstört. Tack så jäkla mycket lixom. Men men. Jag behöver nog snarare ta en paus från folk här som förminskar allt som inte är på "rätt sida". Behöver ta paus från media i stort känner jag. Så är nog snarare det, helt enkelt.

Sa jag det? Nej. Bara att det KAN variera, oavsett vad nån på det här forumet anser.
Och @monster1 sa inte heller att det inte kan variera. Jag har hela tiden uppfattat diskussionen om vilka grupper som röstar vad är väldigt generell och inte individbaserad så att du drar upp din bekantskapskrets som något sorts bevis blir ju bara märkligt och ovidkommande. Hade vi diskuterat just din bekantskapskrets hade det varit relevant men så är inte fallet.

Är väl klart sjutton man är nervös för vad det här ödesvalet ska betyda framåt, allt bra lär bli förstört. Tack så jäkla mycket lixom. Men men. Jag behöver nog snarare ta en paus från folk här som förminskar allt som inte är på "rätt sida". Behöver ta paus från media i stort känner jag.
Snarare folk som försöker bemöta dina åsikter med fakta.

Är väl klart sjutton man är nervös för vad det här ödesvalet ska betyda framåt, allt bra lär bli förstört. Tack så jäkla mycket lixom. Men men. Jag behöver nog snarare ta en paus från folk här som förminskar allt som inte är på "rätt sida". Behöver ta paus från media i stort känner jag.
Som någon annan skrev, mp-väljare och v-väljare har också fått svara på kritiska frågor här så det handlar inte om att vara på ”rätt” eller ”fel” sida. Sen är det uppenbarligen färre sd-väljare som skriver här än i andra sammanhang så visst är ni i minoritet just på Buke. Lite ovant kanske.

För mig är det inte alls självklart att vara nervös för vad det här valet ska betyda framåt. Vilka saker som är så bra nu kommer förstöras? Och vad ligger till grund för att du tror så? Är det något i partiprogrammen som du reagerar starkt på?

Ingen har sagt att det inte kan variera. Bara att Sverigedemokraterna har flest väljare med lägre utbildningsnivå bland rikstagspartierna.

https://novus.se/valjarforstaelse-arkiv/kategori/valjarprofiler/2026-valjarprofiler/

Det har också lägst ubildningsnivå på sina rikstagskandidater så det hör väll ihop.

https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2021/sveriges-politiker-hogre-utbildade-an-sina-valjare/

Som någon annan skrev, mp-väljare och v-väljare har också fått svara på kritiska frågor här så det handlar inte om att vara på ”rätt” eller ”fel” sida. Sen är det uppenbarligen färre sd-väljare som skriver här än i andra sammanhang så visst är ni i minoritet just på Buke. Lite ovant kanske.

För mig är det inte alls självklart att vara nervös för vad det här valet ska betyda framåt. Vilka saker som är så bra nu kommer förstöras? Och vad ligger till grund för att du tror så? Är det något i partiprogrammen som du reagerar starkt på?
M här så inte SD, tack. men samma sida, ja. All kriminalitet givetvis. Att det ska daltas med sån skit, som om det är helt okej. Det är ett hån mot brottsoffren. Dyrare bränsle, mat, elen - ja svårare att överleva i landet. Det är ett oehört svek mot de gamla som byggde landet att sänka det såhär. MP spyr ju galla över att folk eldar i sina bostäder tex, men sån jäkla tur att jag gör som jag vill med det.

So
M här så inte SD, tack. men samma sida, ja. All kriminalitet givetvis. Att det ska daltas med sån skit, som om det är helt okej. Det är ett hån mot brottsoffren. Dyrare bränsle, mat, elen - ja svårare att överleva i landet. Det är ett oehört svek mot de gamla som byggde landet att sänka det såhär. MP spyr ju galla över att folk eldar i sina bostäder tex, men sån jäkla tur att jag gör som jag vill med det.
Socialdemokraterna har väl röstat med Tidö i typ varenda fråga som rör kriminalitet, det var väl 13-åringarna i fängelse som gränsen gick vid (men 14 är tydligen okej), så tror inte att du behöver vara så orolig över att man kommer släppa ut mördare fritt på gatan.

Vad ska det daltas med? S vill ju slopa straffrabatten precis som Tidö? Sen att M mer eller mindre ljugit om detta halva valrörelsen är ju en annan sak. Bränsle och el är ju väldigt beroende av omvärlden, vi är ingen ensam ö.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Secret Easterbunny 2026
  • Ni med erfarenhet av kuratorer
  • Marknad i byn (Ulvlek)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn