Bukefalos 30 år!

Det är en katastrof för Sverige. Men ingen jävel som har röstat för detta ska sen gnälla om gruppvåldtäkter, höjda priser på precis allt, företag som flyr landet, ökande arbetslöshet samt en skenande invandring.
Jag måste ha gjort hel andra valkompasser än dig för vad jag kunde läsa i de jag gjorde var det inget parti som gick till val på att öka mängden gruppvåldtäkter och att öka mängden arbetslöshet.

Alla partier utom något enstaka jobbar ju för att vi ska ha ett hållbart land där det finns trygghet, arbete, vård och utbildning, det tror jag också. Det vill nog de flesta människor med. Men lösningarna på hur man ska nå det är dock det som varierar.

Sen är det ju vissa delar som varierar MP har ett större fokus på att vi ska ha en levande planet, eftersom om vi inte kan andas och det inte finns mat att äta så spelar de andra frågorna ingen roll.

Vänstern tror på att om man bara stöttar de utsatta mer får vi ett hållbart samhälle och att sättet att göra det är att lägga lite mer ansvar på de priviligerade i samhället.

SD tror att bara vi inte har några invandrare i Sverige så kommer allt annat att lösa sig.

Moderaterna tror att marknaden kommer att lösa det mesta och att folk primärt motiveras av pengar.

KD ville att vi skulle följa bibeln lite mer nogrannt och värna den kärnfamilj som förordas där så skulle allt bli bra. Nu är det dock lite oklart för mig vad deras linje är.

Liberalerna vet jag inte vad de vill

Centern tror på den fria marknaden men vill inte att vi blir för extrema åt höger.

Socialdemokraternas linje är jag också lite osäker på nu mera.

Men vi kan nog vara på det klara med att ingen vill ha gruppvåldtäkter (utom möjligen de som utför dom), peta i folk ekonomi vill alla för att justera oss i den riktning de önskar (mp mot att göra mer miljövänliga val och moderaterna för att vi ska jobba mer tex), om företagen flyr eller ej vet jag inte, sanningen är väll att många stora företag i Sverige inte är svenskägda längre, jag vet inte om deras närvaror här är kopplad till just skatteförmåner eller om det är annat som motiverar dom att bedriva verksamhet i Sverige. Är det just låga skatter som motiverar närvaron är risken att de ger sig av om skatterna högs signifikant. Den ökande arbetslösheten är ju en trend som följer konjunkturen snarare än politiskt inriktning, vår konjunktur hänger ju för det mest ihop med resten av västvärldens. Det går såklart att nyttja lågkonjunkturen på olika sätt genom att tex utbilda under de perioderna eller göra andra arbetsmarknadsåtgärder så vi är rustade när konjunkturen svänger igen och vi kan vara med på tåget och börja leverera då. Man kan ju också se till att stötta upp kreativa individer så att nya ideer kan få vingar och därmed hjälpa landet att bli intressant för omvärlden, vilket kan höja vår konjunktur. Men det är varken blått, rödgrönt eller ens brunts fel att vi har en lågkonjunktur, den hänger ju ihop med pandemier, krig, klimat etc. Omvärlden helt enkelt. Det är hur vi hanterar lågkonjunkturen som är intressant. Det kan ju också vara bra att tänka på att svänger det kraftigt uppåt brukar saker ofta svänga kraftig nedåt, någon gång spricker bubblan. Nåja det var ju inte det som skulle avhandlas. Ja den så kallat skenande invandringen. Just nu verkar ju (tyvärr för mig) det som att de flesta partier inkl socialdemokraterna och mp vilja begränsa invandringen. Sen finns det ju en skala då där vi på högern har SD som inte bara vill att ingen ska få invandra utan också vill att folk som invandrat tidigare ska flytta härifrån och man sedan i fallande ordning verkar vilja begränsa invandring i olika mått fram till vänsterpartiet som istället vill stärka asylrätten.

Så ja lite nyansering kanske är bra.

Ja det är klart att de alltid har funnits. Men vi måste ju inte ta in fler män som anser det vara normalt att våldta kvinnor och barn.
Enligt Brå:

Brå har tidigare studerat vad ökningen av antalet sexualbrott under åren före 2017 kan bero på (Brå 2019:5). Bedömningen blev då att den i stor utsträckning hängde samman med Metoo-rörelsen och den ökade anmälningsbenägenhet som den förde med sig. Ökning sedan 2018 förklaras helt av införandet av samtyckeslagen den 1 juli det året (Brå 2025:2). I princip hela ökningen utgörs alltså av anmälningar som rör handlingar som inte var våldtäkt i juridisk bemärkelse före 2018. Antalet anmälningar om våldtäkt som skett genom fysiskt våld tycks dock inte ha ökat de senaste tio åren.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Secret Easterbunny 2026
  • Ni med erfarenhet av kuratorer
  • Marknad i byn (Ulvlek)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12