Bukefalos 30 Är!

Som de Àr nu har det borgliga blocket inte majoritet men hur andra sida skall kunna fÄ ihop en regering om mandatfördelningen stÄr sig ÄterstÄr att se.

HÀr Àr mitt valdistrikt för riksdagsvalet:
IMG_8961.webp

I min kommun Àr S största parti i ett distrikt, M i ett, Sd i ett och Mp i ett.

Kan tÀnka mig det ja, jag har ju sjÀlv inget minne av det men sÄklart hört!
Nej, jag Àr för ung för att ha nÄgot minne ocksÄ. Men har lÀst om honom och vad folk tyckte om honom, mycket om att man antingen gillade eller inte gillade honom.
Jag gillade de stÄndpunkter han hade som jag har lÀst om, sÄ jag tror att jag hade gillat honom :D

Kommunvalet ser ganska spÀnnande ut efter 7 av 8 distrikt rÀknade. Hoppas vi lÀmnar nuvarande S, M, C-styre som karaktÀriserats av nepotism och att dölja info frÄn oppositionen och medborgarna.

IMG_8960.webp
Inser jag mÄste skrivit fel i förra inlÀgget men de fyra olika fÀrgerna visas som största parti i ungefÀr lika stora delar av kommunen.

NĂ„gon Orsabo som kan svara pĂ„ var folk pysslar med dĂ€r? 😅

I Orsa södra har 40,7 % röstat pÄ Centerpartiet, och 19,3 % pÄ Sverigedemokraterna. Att det kan finnas starka lokala politiker, viktiga lokala frÄgor osv Àr ju sjÀlvklart, men man tÀnker ju ÀndÄ att sÄdant borde spilla över liiiiite iaf pÄ riksdagsvalet.

Men i riksdagsvalet Àr det bara 9,2 % som röstar pÄ Centern, och 30,2 % pÄ Sverigedemokraterna :confused:

För mig Àr det obegripligt man kan hylla Ebba Busch, en politiker som stÀller sig bakom och stöder ett regelrÀtt folkmord.
Jag avskyr allt hon stÄr för, men det gÄr inte att undgÄ att hon Àr en skickliga som partiledare och det har varit fascinerande att se hur hon navigerat det politiska landskapet. Skiftat ifrÄn att vara den som lÄtit hÄrdast i nÀstan alla frÄgor, till att i det hÀr valet prata om en borgerlig politik "med hjÀrta" och det verkar ha gÄtt hem hos KDs vÀljare (det Àr ju dock inte vad partiet verkar stÄ för, och politiker som folkmords-ATM och fucking Adaktusson har ju sannerligen ingen hjÀrta).

Liknande trÄdar

• Jag gĂ„r och fiskar (Ulvlek)
  • Secret Easterbunny 2026
  • Ni med erfarenhet av kuratorer
  • Marknad i byn (Ulvlek)

HĂ€stnyheter

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

• Att vara en usel hundförare/trĂ€nare
  • Valpkull!

Katt, Andra Djur