Vandra själv?

Dorinda

Trådstartare
Är det en dum idé? Jag har bara vandrat två gånger förut så är inte på något vis rutinerad. Jag tänker mig en enkel vandring på 3 dagar, nattåg upp till storulvån och sen vandra jämtlandstriangeln. Sover gissningsvis på stationen för att slippa så mycket packning.
 
Är det en dum idé? Jag har bara vandrat två gånger förut så är inte på något vis rutinerad. Jag tänker mig en enkel vandring på 3 dagar, nattåg upp till storulvån och sen vandra jämtlandstriangeln. Sover gissningsvis på stationen för att slippa så mycket packning.
Håller du dig på den leden på högsäsong är det nog ingen fara. Just nu bör du nog kolla snöläget, det är ovanligt mycket snö. Jag och sambon åker upp i närheten i början på augusti.
 
Jag vandrade själv från Nikkaloukta via Kebnekaise fjällstation upp till Nallo i september förra året. Resten av vägen till Abisko hade jag sällskap. Det var underbart att vandra själv och jag var verkligen själv mötte kanske ett sällskap om dagen efter Keb.
Kolla vädret och förutsättningarna och njut sedan av turen.
 
Jämtlandstriangeln kan du utan problem vandra själv, det är relativt lätt vandring, inga superlånga sträckor mellan fjällstationerna och om något mot förmodan skulle hända så är det en populär led = det kommer snart någon förbi som kan hjälpa.

Ett tips är att om det är mycket folk ute på leden, så ta dig iväg tidigt på morgnarna. När vi gick i augusti var det fullknökat på fjällstationerna samt en massa tältande utanför, men vi gick helt ensamma och mötte mest bara renar :love:

Och glöm för guds skull inte att boka trerätters på Blåhammarn! Värd varenda krona :bow:
 
Vi har precis kommit hem från Vålådalen. Visst går det att vandra ensam, men ge dig inte ut på nån sträcka med vadning. Det är mycket snö fortfarande och jäkligt bra fart i forsarna, vi var glada att vara 4 personer när vi skulle vada.

Pga snön fick vi ändra rutt och gick aldrig till Sylarna eller Blåhammaren som vi hade tänkt, men Storulvån åkte vi till sista dagen och avnjöt deras trerätters som också är prisvärd.
 

Liknande trådar

Mat Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och...
Svar
8
· Visningar
829
Senast: mamman
·
IT & mobiler Jag sitter mycket hemmakontoret nu för tiden och leker i Adobes Creative Cloud om kvällarna, och dels är det inte så roligt att sitta på...
Svar
2
· Visningar
602
Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 028
Senast: tuaphua
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 700

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp