Väntans tider, del 2!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 528
  • Visningar Visningar 44 042
Sv: Väntans tider, del 2!

Jag kikar på henne från fönstret.
Nu står hon och äter och ser oftast ordentligt sur ut :)

Ja, det låter onekligen som att det är på gång hos dig. Spännande!
Min är oxå väldigt "kli-ig", hon har iofs varit det länge men nu är det extremt mycket!

Nu är jag ännu mer otålig..
Kan det inte gå fortare :D

*K-L*

Har just kommit hem från My64 och kikat på hennes jättesöta new forest föl:love:

Och vilken kanonmamma hennes sto är!Trots att det är hennes första föl...

Nu är det bara två kompisar kvar som ska ha föl iår - sedan får vi börja drömma efter 2008 års fölungar...

*KL*
Hur många ston är kvar?
Jag väntar på 2:crazy:;)

Jag har ett sto kvar.. hon är på dag 326.. har börjat vaka smått.. sover i soffan framför teven och kikar på henne. När hon inte sover och äter så kliar hon sig.. hade gul mjölk igår och hårt juver, fast inte helt utfyllt i spenarna. Hoppas att det blir den här veckan iaf..

Äntligen har vi fått en liten kille på dygn 349. Allt gick väldigt fort. Navelsträngen gick tydligen av innan han kom ut. Pigg och kry är han iallafall! Bilder kommer snart!

*kl*

Dygn 327.
Idag är juvret stenhårt och det kom faktiskt genomskinlig vätska ur spenarna när jag kliade henne på juvret. :)
Slemhinnan är normal i färgen och hon är som vanligt. Matglad alltså! :D

Jag väntar på ett sto... Idag på dygn 322. Har inte börjat vaka ännu. Hon har börjat släppa bäckenbanden, juvret är ganska stort men än så länge bara genomskinlig vätska. Hon är väldigt svullen i hela benen samt framknän och bakhaser, trots att hon har stödbandage på natten. Hon brukar vara väldigt tydlig med stora vaxproppar innan fölning.
Kameran är iaf uppsatt.
/ Qbaby

Jaha, jag väntar bara på 1! Elanca fölade i lördags, en liten hingst e. QE, på 334 dagar. Nea är på 318 idag:cool:

335 dygn idag och i eftermiddags började hon få vit mjölk, juvret är i princip fyllt även om det saknas lite längst ute i spenarna och hon ville komma in tidigare än vanligt. Gnäggade så fort hon såg mig. :)
Har ingen kamera så i natt har jag tänkt sova i stallet så jag kan hålla koll på henne.

Å klockan 02.40 föddes ett litet stoföl här! :bump: Allt har gått jättebra: vattnet gick 02.30, tio minuter senare kom fölet å knappt en halvtimme efter det släppte stoet efterbörden. Nu ligger hon å vilar sig lite men jag ska strax gå å titta till dem igen. :love:

Grattis! det är ju dom här stunderna som är de bästa i avelsarbetet:love:-att kunna gå och lägga sig för att SOVA med ett fint, piggt föl liggande hos sitt sto!

Och nu är HON här!! :bump: :love:
Dygn 328 blev det.
Imorse visade Ninja inga fler tecken på att fölning var nära, inga röda slemhinnor eller vit mjölk. Möjligtvis var den liiite grumlig.
Så jag åkte till jobbet.
Sen under dagen gick en granne förbi hagen. Då fanns där ett extra föl!! :D
Så jag blev totalt lurad på Ninjas fölning. Jag som skulle vara med!!

Allt har gått jättebra ser det ut som. Fölis är pigg och äter som en häst!! :D Hon gör lite bocksprång runt mamma. Vi gav henne lite microlax, för hon verkade ha lite svårt att bajsa. Men nu går det bra.
Ninja, som nu blivit mamma för första gången vid 17 års ålder, sköter sig helt perfekt!! Jätteduktig är hon!! :love:

Jag är sååå glad!! :) :) :)

Tack så mycket Ancan! Ja, visst är det underbart när allt går som det ska. :)

Å grattis Jet!

Du vann! Grattis :) hoppas min behagar komma ut snart då.. i natt var det knappt en lugn stund. Antingen vandrade hon runt eller stod och kliade rumpen.. så snart är det nog dags.. men jag hoppas att hon kan vänta tills imorrn kväll för sen har jag semester!

Tack så mycket! :)

Ja, nu är det väl läge för din att klämma ut sin bebbe! Hoppas hon kniper till imorgon då!
Det blir nog ett midsommarföl! :)

Tack! :)

Och GRATTIS själv!!
Jag missade visst att din hade fölat, när jag satt här igår kväll! :D

Ja vi får se.. skulle tro att det blir i natt eller imorgon.. idag har hon knappt ätit något gräs.. mest stått och hängt.. är vääldigt olikt henne.. hon är annars ett matvrak.. Men men vi får som sagt se! spännande är det!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 333
Senast: Iamia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
928
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 675
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 83 84 85
Svar
1 686
· Visningar
54 008
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31