Väntans tider, del 2!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 528
  • Visningar Visningar 44 042
Sv: Väntans tider, del 2!

Ja, mitt 7-åriga sto väntar sin första,beräknad 13/6, juvren är endast lite fyllda så det blir väl till att vänta.Hade hennes mamma som hade fått flera föl innan så jag är ovan vid en försföderska.

Tack! Ja hon är underbart söt! :love:

Smyger in en bild här oxå. :) De vita prickarna i ansiktet är mjölk! Här råder ingen brist på mat iallafall! :D
Ninjasfl2-1.jpg

Näe.. hon kniper mer än en nunna :D Men nu har jag semester iaf.. får se om det blir nått i natt.. men det tvivlar jag på..

Knapplån

Mitt sto är beräknad till den 26 juni.

Så 4 dgr kvar...

Jag hade hoppats på en något tidigare fölning eftersom jag tycker att detta är sent in på säsongen, men det är nog bara att gilla läget.

Hon har släppt ganska mycket i bäckenbanden, juvret är fyllt, men det är bara gult vatten i det.

Jag tror och hoppas att det är någon dag bort, för jag måste jobba natt inatt och kan därför inte vaka.

Men inga vaxproppar och hon är inte nog mjuk i bakdelen än, så jag tror att det är några dagar kvar.

Det är hennes första föl och jag är orolig för henne eftersom hon är så konstig som individ.

När hon blir rädd så lägger hon sig ned, så jag hoppas att hon inte tror att hon skall dö när det är dags för fölning :D

KL

ingen fölunge ännu för mig.. juvret är i fyllt, finns ingen springa bak. Fast spenarna är ännu platta längst ut dessvärre.. gul mjölk nu också.. bäckenbanden är helt släppta.. försökte putta in henne i stallet eftersom hon vägrade gå.. men det fanns inget där på bakdelen :D (vi har så de går in själv i boxarna)

Som det känns nu så är det nog ett par dagar kvar.. väntar på att spenarna skall fyllas ut.. när det händer tror jag det är dags inom ett par timmar.. men vi får väl se..

Nu har det hänt, det som jag inte trodde skulle hända på länge:smirk:

:rofl: NEA HAR FÖLAT! :banana::banana:
dag 322, midsomaraftonkvällen tittade Miss Venus fram. Brun, blir nog skimmel. E. Aerline H ue. As de Thurin
Ska åka och hälsa på idag!:D

Grattis!
Skönt att väntan är över för dig!

kl
Mitt sto har fyllt juvret ännu mer och fått ödem som går en bit ner på magen. Bäckenbanden tycker jag känns släppta. Men det dröjer nog än några dagar till fölning.

Grattis!

De vill ut snabbt de små Aerline-fölisarna, mitt lilla sto kom ju två veckor för tidigt.

Ser fram emot bilder på underverket!

Nu har det hänt, det som jag inte trodde skulle hända på länge:smirk:

:rofl: NEA HAR FÖLAT! :banana::banana:
dag 322, midsomaraftonkvällen tittade Miss Venus fram. Brun, blir nog skimmel. E. Aerline H ue. As de Thurin
Ska åka och hälsa på idag!:D

Här är lite bilder:love:
De är lite blöta och trötta av regnet, men det var det sötaste jag någonsin sett i hästväg:love:

049.jpg

048.jpg

041.jpg

AHHHHHH!!!:love::love::love:

Jag skriker ut av avundsjuka!!!

Åh så fin hon är. Jättegrattis och stor kram. Visst är hade du Neas mamma också?

Jag hade neas mamma hemma hos mig, då jag köpte henne när hon var ett par månader, och uppfödaren hade inte plats:D

Tack!

Min väntan är också över!

Stoet stod med ytte pytte små vaxproppar vid 17 tiden, och med mjölk vid 21. Somnade vid 24,vaknade och tittade till dem vid 01, ingen fölning på G, vid 02 står ett stoföl brevid Cara i boxen.

Fölade på dygn 328.

/ Qbaby

Nu har hon äntligen fölat! Mitt första och caksas andra föl har kommit till världen! Blev ett stoföl e. Glöding, ue. Järvsöfaks
Hon har likadan stjärn som järvsöfaks :D

Kl 02.20 på dag 332. Stenhårt juver men platta spenar. Väldigt pigg och envis från första början.. Ingen som tillåter att man försökte putta henne mot mjölkbaren.. då blev det bakut spark med adress mig :D

Jag är så glad! :bump::bump::banana::banana:

Bilder kommer!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 333
Senast: Iamia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag loggade in här i eftermiddags och såg att jag hade 25 notiser, antagligen från den dagbokstråd jag deltagit i. Men jag skulle bara...
Svar
0
· Visningar
928
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 675
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och... 83 84 85
Svar
1 686
· Visningar
54 008
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka