Bukefalos 28 år!

Vantrivs på stall i tyskland

D

Dressyrtroll

Fy f*n! Nu orkar jag inte mer! Jobbar som beridare i ett välkänt stall i tyskland. Varit här i lite mer än 2 månader och det har från början varit långa dagar med mycket att göra. Inga problem, jag kan jobba när jag får ut det jag är ute efter. Träning och utbildning. Vad sägs om detta? 29 hästar och 2 beridare. Våra chefer gör 6 hästar tillsammans/dag. Men ofta ringer de kvällstid och ber oss göra iallafall ett par utav dom. Ett typiskt ex är halv 5 igår (vi har 3 hästar kvar + fodring och städning) när de ringer och säger att vi ska göra 4 hästar utav "deras"! Tidigare så hade vi en man som strödde alla boxbäddar, gjorde mockningsboxarna (12 st) sopade osv. Dagen innan jul så kom han inte och vill inte tillbaka. Nej de söker ingen ny, menar på att det det var bara utgifter. Så nu har vi det dessutom varje morgon (men där hjälper "mannen" utav paret till, frun jobbar dagar inom ett förband så hon kommer endast kvällstid för att rida sina 3 hästar) Innan så blev jag åtminstone tränad. Det har blivit mindre och mindre. Den andra beridaren berättade dessutom att när jag varit hemma över jul så hade de haft en tjej som prövat för elev till hösten där. Min egna häst använde de som "test-häst" utan tillstånd. Han står gratis men det klassar jag som arbetsförmån Tyvärr så har jag inte kunnat säga något för att beridaren hamnar i kläm som berättat. Nu har jag sagt upp mig och träningen har blivit så gott som 0. De pratar knappt med mig.

Jag vill härifrån idag. Har redan fått en ny anställning som beridare på ett tävlingsstall. Problemet är att de säger att de enligt lag kan behålla mig till slutet av feb. Kul ^^