Var hittar man lista på godkända arabhingstar

Shaggy

Trådstartare
Min kompis vill ha ett föl efter min häst och vi har diskuterat vilen ras det ska vara på hingsten. vi har kommit fram till att han bör vara arab (troligen polskarab) och vi har därefter letat efter någon samlad information om vilka godkända hongstar som finns, men inte hittat något. Är det någon som vet var vi kan hitta den informationen?
 
Kontakta ARAB (Arabhäst Registratur AB) skickar de (mot kostnad) ut en lista över de hingstar som innehaft betäckningslicens innevarande år. Det finns ingen samlad lista/information över ALLA godkända arabhingstar - tyvärr!

ARAB har följande adress:
ARAB
Box 47
245 21 Staffanstorp
046 - 25 55 51 tel
046 - 25 04 09 fax
info@arab.se

Tyvärr är inte hemsidan till ARAB klar ännu.

SAHF skall 2004 ge ut en katalog - är det tänkt - över godkända hingstar som de speciellt rekommenderar.

På denna sidan http://www.runnbacken.org/svenskaarabhingstar.htm
har Helen (sidans ägare) ideellt sammanställt en nformation över arabhingstar som verkat och verkar i Svensk arabhästavel. Där finns lite infomation och en del bilder.

På SAHF's hemsida http://www.sahf.se så kan Du kika på menyknappen Stuterier. Där finns vissa stuteriers hemsidor med och där kan Du leta Dig fram bland hingstarna. Kräver förståss lite mer eget jobb från er sida....

Lycka till
 

Liknande trådar

Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
11 557
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 468
Senast: Hedinn
·
Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyskfödda häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 206
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 034
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp