Bukefalos 28 år!

Var reigstrera ponnyavkomma?

A

annmik

Hejsan, om man betäcker ett ponnysto utan känd härstamnig, exv import, med låt säga connemara- eller new foresthingst, var kan man då registrera avkomman?
Tar asrp fortfarande emot såna registreringar? Eller finns det som inom welsh föreningen en partbreed-sektion även inom de andra ponnyföreningarna? SH?

Tacksam svar om någon vet hur det ligger till.
mvh Anna
 
Sv: Var reigstrera ponnyavkomma?

Jag betäckte mitt sto med okänd stam med en Welshhingst som är godkänd, ungen reggades i ASRP med raskod -93.

Jag är inte hundra på hur det funkar med alla renrashingstar (förutsätter att det är en godkänd) men kolla det med ASRP.
Annars går det ju alltid att regga i SH.
 

Liknande trådar

C
Avel Helt hypotetisk fundering, men jag undrar om nån har koll? Säg att vi har en fullblodshingst, ej visad. Om han skulle betäcka, hur...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: cissiny
·
Hästmänniskan Har äntligen fått mitt pass från Asrp :banana:. Efter ett år av väntan tröttnade jag och sa att jag ville ha det prioriterat (betalade...
Svar
16
· Visningar
1 789
Senast: Myzan87
·
S
Islandshäst Allt fler blir irriterade på de otroliga registreringkostnader (8750 kr!!!) :confused: som SIF lägger på att regga en islandshäst efter...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
28 664
Senast: Blossi
·
B
Avel Jag har tagit hand om en vanskött liten ponny, nu till sommaren tre år. Enligt lite efterforskningar så är hon korsning Shetland/Welsh...
Svar
5
· Visningar
1 137
Senast: lila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp