Var ska hästan bo?

Sv: Var ska hästan bo?

I detta fallet hade jag valt alt 1

Jättejobbig sits för dig ! I bland blir det bara för mycket och det kan nog vara bra att nån annan hjälper dig ett tag . Du märker säkert redan första gången du kommer dit om allt står rätt till .

Hej hopp Från Hambo
 
Sv: Var ska hästan bo?

600 kronor dygnet? vad är det för special ställe?

alltså - bor inte du i stockholmstrakten? Det låter som du står ute i värsta obygden på din beskrivning ang. utbud? :confused: Stallet du står i nuvarande är väl kollektivstall om jag fattat det rätt? då borde det innebära att flyttar du hästen temporärt, så är du fortfarande bunden att ta pass i ditt permanenta stall? Om så är fallet hade jag vägt in den aspekten i ekvationen, dvs du förlorar troligtvis inte så mycket tid på att ha hästen längre bort med pendlings tid osv och flytta den permanent, jmf med att flytta hästen fast samtidigt ha åtaganden i nuvarande stallet?
 
Senast ändrad:
Sv: Var ska hästan bo?

Om det är så att hästen enbart ska bo på det nya stället under rahabiliteringen, dvs 2 månader, och sen flyttat tillbaka till sin lösdrift. Ja då hade jag valt alternativ nr 1 MEN försökt att ta mig ut en gång till i veckan, dvs 2 vändor/vecka. Samt sett till att få referenser på ägaren.
 
Sv: Var ska hästan bo?

Hej!

I mitt vanliga stall får hästarna fri tillgång på silage- det rullas in när förra balen är slut, så där är inga egentliga pass (ja utom nu då när hästan står på "box"). Så där kommer jag inte behöva göra särskilt mycket alls. Och även om det hade behövt hade det varit max 2 ggr/vecka (om jag nu haft box).

Vi har det så i vår lösdrift att när nån inte är kvar slipper den sina mockningspass- eftersom den inte är där och hästen inte skitar ner.

Planen är att ta mej ut minst 1 gång/vecka- det bör jag kunna låna ihop en bil till(även om jag får spendera ett par timmar med att ta mej till och från bilen).

Och tanken är att hon ska tillbaka igen när hoven är ok, om jag inte magiskt hittar någon annan bättre plats under tiden (vilket jag ju skulle få tid att leta efter:-)).

/Lavinia
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 174
Senast: Ridinglady
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 303
Senast: warg
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 129
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi I samband med en operation kommer jag att bli sjukskriven c:a 1-2 månader beroende på hur snabbt återhämtningen går. Det känns väldigt...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp