Bukefalos 28 år!

Vara ensam hemma när man har sambo,skillnad mellan könen?

Sv: Vara ensam hemma när man har sambo,skillnad mellan könen?

Det är tur att man är olika! Mitt ex förstod inte mitt behov av att vara ensam utan såg det som att jag prioriterade bort honom så fort jag valde att göra något annat än att umgås med honom. Så vi klaffade inte alls eftersom vi inte förstod varandras behov. (sedan klaffade det inte av andra orsaker men hans toffelådra och min eremitådra skar sig ordentligt med varandra)

Fibusen - jag gissade nog att vi är på samma plan - jag riktigt längtade efter nästa v. då sambon ska till sina föräldrars landställe när jag läste om att mysa ned sig i soffan med en påse godis =)



P.s. såg att det ovan kunde tolkas som att jag ser ned på folk som vill vara tillsammans hela tiden, så är det verkligen inte. "toffel" och "eremit" var menat på skämt.
 
Senast ändrad:
Sv: Vara ensam hemma när man har sambo,skillnad mellan könen?

*KL*

Hade skrivit ett långt svar, men det var bara en enda soppa, så det får bli ett kortare, enklare svar. Även om jag älskar min sambo, och gillar att umgås med honom, så kan även jag tycka att "ensamtid" är skönt. Känner igen det där med att det på något vis är trevligt att ibland inte behöva ta hänsyn till någon annan (t.ex. laga sådan mat som skulle få sambon att bli grön i ansiktet av och liknande :D), det jag däremot inte är speciellt förtjust i är att gå och lägga mig när jag är ensam hemma. Sambon och jag går sällan och lägger oss samtidigt i vanlig fall heller (han är mer nattsuddare än jag :p) men det känns ändå skönt att höra honom/tv'n/datorn. När man är ensam så blir det bara så ... tyst (nej, det hjälper inte nämnvärt att lägga på radion, jag känner mig ändå ensammast i hela världen :p )
 
Sv: Vara ensam hemma när man har sambo,skillnad mellan könen?

Jag har ett extremt behov av egentid. Trädgård som kräver pyssel varje dag, sömnadsnarkomani, egen häst och mängder med vänner. Förutom att vara ensam mamma och chef. Det är alltså inget bekymmer för mig att kärleken jobbar en del övertid, har beställd konst och många motorcyklar och ett klubbliv med rent faderliga åtaganden. Dessutom stort hus och trädgård.
OM HAN BARA KUNDE FATTA DET!
Han är präglad av en relation med min motsats. Han frågar och ber om ursäkt hela tiden! Blir galet nervös om jag inte direkt svarar att det är helt okej att laga klart sista bilen för dagen på sms direkt. All svarstid tolkas som om jag är sur. Hälsar han på en kompis så fotar han dem och skickar mms. Hoppas det ger sig med tiden!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, suttit i dagar och läst här på forumet om avlivning av hundar. Och skriver därför jag vill få era tankar om mitt case. Jag har en...
Svar
14
· Visningar
2 931
Senast: Otherside
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 854
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Alltså. Det finns ju organisationer för de som inte har någon att "fira" ihop med, att umgås med och bara är allmänt ensamma på...
2
Svar
20
· Visningar
2 150
Senast: gul_zebra
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 638
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp