Bukefalos 28 år!

Vårbruk med häst!

E

eline86

Hej!
Det är så att jag köpt en nordsvensk brukshäst och har hört att det ska finnas kurser där man lär sig hur man arbetar med en häst som man gjorde förr i tiden. Någon som vet någon sådan kurs i skåne? :)
 
Sv: Vårbruk med häst!

hej!
jag vet inte men om du har facebook så finns det en grupp som heter "vi som har nordsvensk häst i skåne". fråga där!
Lycka till!
 
Sv: Vårbruk med häst!

Du har ju redan fått många bra tips, men här kommer ett till:

Skånska Körsällskapet brukar ordna kurser på Kulturens Östarp utanför Veberöd. Där får man lära sig köra häst på gammalt vis med nordsvenskar och ardenner. Kolla på Körsällskapets hemsida för mer info.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 060
Senast: MiniLi
·
Gnägg Hej! Jag söker kloka, roliga och glada människor som har Nordsvenska Brukshästar. Finns det några här? Vore kul med en tråd för just...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 453
Senast: thoora
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 035
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 030
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp