Bukefalos 28 år!

Vardagsridstövlar både sommar och vintermodeller...

pulkaskurk

Trådstartare
Jag har bestämt mig för att inhandla 2 par nya ridstövlar.

Till träning och tävling har jag ett par "fin" stövlar.

Men jag skulle vilja ha ett par lite tåligare ridstövlar att ha till vardags, jag kommer inte att orka byta mellan stallet/hagen/ridning utan de ska tåla ett stalliv något sånär, klart är det lera upp till anklarna eller spöregn åker gummistövlarna på men i övrigt ska de fungera.

Har ni några tips? Jag har 37-38 i sko stl och ca 42cm runt vaden.
Det ska vara ett par till vår/sommar/höst och ett par vinterridstövlar som ska vara så varma som möjligt men man ska våga visa sig på träningar i dom när det är sibirisk vinter....

De får kosta ca 2000kr per par men såklart så billigt som möljligt.
Men kan tänka mig att betala lite till om de är bra.
 
Sv: Vardagsridstövlar både sommar och vintermodeller...

Som vinterstövlar rekommenderar jag Treadstones om du inte vill ha en "finstövel", finns i brunt och svart och med fluff inuti- inte ens jag fryser om fötterna!!:laugh:
Sen är dem sjukt sköna att gå i- och de finns med vida skaft! Kommer inte ihåg vad de kostade, men runt 1700 eller nåt..
 
Sv: Vardagsridstövlar både sommar och vintermodeller...

Om du ska ha en tåligare stövel som funkar att mocka i och hämta hästar i hagen så skulle jag kolla på antingen Graninge eller Carlskrona. Båda dom stövlarna har förstärkt fotdel med gummimassa av något slag.
 
Sv: Vardagsridstövlar både sommar och vintermodeller...

Jag har Bocaj som slit o släng hemma. Ett år nu o flitigt använda, gillar dem skarpt. Graninge mfl är så fula o klumpiga. Ej för mig.
 
Sv: Vardagsridstövlar både sommar och vintermodeller...

Jag har två par från h**ks som jag tycker är riktigt bra!:laugh: Jag har ett par sommar och ett par vinter. Kostar endast 600! Winter Steeds/ Summer Steeds heter dom.
 
Sv: Vardagsridstövlar både sommar och vintermodeller...

Tack för tips!

Var till den lokala ridsportsbutiken idag där sommar rean precis börjat och jag hittade ett par MH High rider II för några hundralappar så jag köpte dom :)
De är absolut inte de vackraste men för att rida med i skogen duger dom.
Jag har peppar peppar hittils haft tur med MHs produkter att de fungerat bra så får se om dessa håller måttet.
Men annars är det ingen katastrof med tanke på priset :)


Så nu är det ett par vinterridstövlar med vida vader som fattas, fler tips mottages fortfarande tacksamt :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har behov av gummistövlar men det är helt hopplöst att hitta stövlar som är tillräckligt breda för vaderna samt att dom håller tätt...
Svar
8
· Visningar
1 337
Senast: sweep
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
6 684
Senast: Zoya
·
Utrustning Jagar ridstövlar som en tok, men det är klurigt det här. Jag blir aldrig klok på måtten, alla stövlar är för vida i vaden!. Har 36-37 i...
Svar
13
· Visningar
2 474
Senast: Jeps
·
Utrustning Jag tänkte beställa ett par graninge ridstövlar men tänkte höra med er som har dom. Är ni nöjda? Är kvalitén bra? Sedan...
Svar
5
· Visningar
5 713
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp