Vårdpersonal och tystnadsplikt

Precis så gjorde både min psykolog och läkare när jag las in på psyket.
Dom sa att dom skulle ringa min man och be honom att övertala mig att lägga in mig. Men jag sa nej, dom får inte ringa honom. Ändå ringde dom honom minst 4 ggr under dagen. Sa dock åt honom att inte svara och självklart gjorde han inte det.
Som att mitt förtroende ökade för dom där...

Förstår inte varför psykiatrin tror att det blir bättre av att en anhörig kontaktas. Dom ggr jag låg på psyket när jag var i tonåren så förvärrades bara situationen av att dom kontaktade min mamma. Jag ansåg att hon inte hade med min vård att göra. Turligt nog tyckte min ena soctant det med, eftersom hon var medveten om hur min mamma fungerade (tänkte bara på vad som var bäst för sig själv, mitt välmående kom aldrig i första hand).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 673
Senast: lizzie
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 186
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 041
Senast: vtok
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 829
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka