Vårdpersonal och tystnadsplikt

Precis så gjorde både min psykolog och läkare när jag las in på psyket.
Dom sa att dom skulle ringa min man och be honom att övertala mig att lägga in mig. Men jag sa nej, dom får inte ringa honom. Ändå ringde dom honom minst 4 ggr under dagen. Sa dock åt honom att inte svara och självklart gjorde han inte det.
Som att mitt förtroende ökade för dom där...

Förstår inte varför psykiatrin tror att det blir bättre av att en anhörig kontaktas. Dom ggr jag låg på psyket när jag var i tonåren så förvärrades bara situationen av att dom kontaktade min mamma. Jag ansåg att hon inte hade med min vård att göra. Turligt nog tyckte min ena soctant det med, eftersom hon var medveten om hur min mamma fungerade (tänkte bara på vad som var bäst för sig själv, mitt välmående kom aldrig i första hand).
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 259
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 861
Senast: Gunnar
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 380
Senast: TinyWiny
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 660

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp