Varför blir det fläckar på alla handdukar?

Monkie

Trådstartare
Alla mina handdukar får fläckar, och jag fattar inte varför!? Den här är helt ny, tvättad en gång, kom ut utan fläckar och plötsligt ser den ut enligt nedan.

Har alltid varit såhär och jag använder ingenting av samma märke under flera år. Och när jag torkar mig har jag ju sköljt av eventuella rester av produkter?

Nån som vet varför det blir såhär?
IMG_20190613_231232.jpg
 
Ser ut som om handduken har varit i kontakt med klorin eller annat blekmedel? Färgen är ju borta så egentligen ingen fläck utan blekt. Vad använder du för medel i maskinen?
Via eller ariel. Men fläcken var inte där när jag hängde upp handduken i förrgår.
Håller med om att det är blek, liksom alla andra handdukar jag har. Fattar inte vad som kan bleka? Använder inte blekmedel, förutom ibland när jag blekt håret, det var dock denna handduken aldrig varit med om 🤔
 
Via eller ariel. Men fläcken var inte där när jag hängde upp handduken i förrgår.
Håller med om att det är blek, liksom alla andra handdukar jag har. Fattar inte vad som kan bleka? Använder inte blekmedel, förutom ibland när jag blekt håret, det var dock denna handduken aldrig varit med om 🤔
Så märkligt! Det är ingen annan som har tillgång till maskinen när du/ni tvättar? Tänker i lägenhetshus med gemensam tvättstuga.
 
@Monkie
Ingen som använder Basiron eller nåt annat acnemedel?
Jo! Det gör vi! Men även badlakanen blir likadana! Nu är det bara jag som använt denna handduken, jag brukar lägga supertnt lager basiron på kvällen och sedan inte tvätta ansiktet på morgonen utan först nästa kväll, efter ordentlig rengöring.
 
Jo! Det gör vi! Men även badlakanen blir likadana! Nu är det bara jag som använt denna handduken, jag brukar lägga supertnt lager basiron på kvällen och sedan inte tvätta ansiktet på morgonen utan först nästa kväll, efter ordentlig rengöring.
Basiron är hopplöst, det bleker jättelätt. Jag skulle tro det är därför handdukarna blir blekta. Hur är det med örngott osv?
 
Alla mina handdukar får fläckar, och jag fattar inte varför!? Den här är helt ny, tvättad en gång, kom ut utan fläckar och plötsligt ser den ut enligt nedan.

Har alltid varit såhär och jag använder ingenting av samma märke under flera år. Och när jag torkar mig har jag ju sköljt av eventuella rester av produkter?

Nån som vet varför det blir såhär?
Visa bifogad fil 31504

Min mamma blev galen när jag och bror var tonåringar. Alla handdukar inkl badlakan såg ut sådär. Berodde på att vi använde Basiron och liknande produkter med bensoylperoxid. Skippa det så slipper du fläckarna.
När vi slutade använda sånt slutade det komma nya fläckar.
 
Tror att det är acneläkemedlen.
Har själv använt Stioxyl/Basiron/Duac, och det var hopplöst! Allt från scarves och kragar till handdukar, sängkläder och håret på huvet blektes. Hur nitiskt försiktig en än var.
 
Tror att det är acneläkemedlen.
Har själv använt Stioxyl/Basiron/Duac, och det var hopplöst! Allt från scarves och kragar till handdukar, sängkläder och håret på huvet blektes. Hur nitiskt försiktig en än var.
Är det ändå inte märkligt att örngotten inte blekts? Iofs har mna ju inte fejset nervänt i kudden 🤔
 
Ser ut som om handduken har varit i kontakt med klorin eller annat blekmedel? Färgen är ju borta så egentligen ingen fläck utan blekt. Vad använder du för medel i maskinen?

Precis! Sådär ser det ut hemma hos mig när jag av misstag har spillt klorin på handduken i badrummet. Det kan alltså ha blivit fläckar vid ett annat tillfälle. Inte i själva tvätten!
 
Precis! Sådär ser det ut hemma hos mig när jag av misstag har spillt klorin på handduken i badrummet. Det kan alltså ha blivit fläckar vid ett annat tillfälle. Inte i själva tvätten!
Jag använder inte klorin!

Ska bara köpa vita handdukar nu!
 
Jag använder inte klorin!

Ska bara köpa vita handdukar nu!
Samma fenomen händer hemma.
Vi har lokaliserat vår källa till tandkräm. Tydligen lättara att torka av tandkrämen än att skölja bort den?
Ingen hemma använder några andra produkter i anslutning till de handdukarna.
 

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Med tanke på tros-tråden och hur ofta man byter dessa: Hur ofta byter ni badhanddukarna? Alltså de som används i badrummet efter dusch...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 297
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Märkte nu på eftermiddagen att Doris har nån typ av flytningar, eller om det är att hon läcker kiss? Blev en liten fläck på lakanet hon...
Svar
2
· Visningar
661
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
9 961
Senast: Enya
·
Fordon Nu är det snart dags att skaffa en ny, större familjebil. Idag har vi en Toyota Avensis Sedan som förvisso varit en jättebra trotjänare...
2
Svar
25
· Visningar
1 615
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp