Varför blir flugorna galna såhär års?

Ringde idag men orkade inte vänta i den långa telefonkön. Jag ska ringa tidigt imorron bitti istället :cool:

Det jag för övrigt läst mig till är att såna där 'grillar' , fluglampor med blått sken, kan vara väldigt effektivt att ha. I det mörkaste hörnet och se till att få rummet så mörkt som möjligt även dagtid då.
Jag ska fråga om saken imorgon! :up:

Då ska jag leta upp vår sån där fluggrill, vet att vi har en nånstans :)

Jag har faktiskt inte tänkt tanken att man kunde ringa skadedjursbekämpare för problemet. Jag ringde angående att vi fick in hundratals getingar i ett av våra rum en sensommar/höst, men då var det bara att vänta in kallare väder så skulle dom dö. Men under tiden var det inte så kul. Pajade en dammsugare för att jag utkämpade ett rätt brutalt krig mot dom :rage:
 
Jag har grill i sovrummet som är på hela dagen och fram tills vi ska sova. Det fungerar rätt bra faktiskt. Dock är rummet av sig självt mörkt även dagtid så det är nog därför det fungerar.
Men det är långt ifrån att det funker till 100%.

Nere i vardagsrum och kök fungerar det inte. Det är öppen planlösning och vi har en del tänt.

Luktar skitfint när det är en sådan där långbrännare. De fastnar precis mellan två trådar och fyller välutrymmet så bra att det brinner ett bra tag. Upp till 10-20 sekunder. Luktar brännt hår i hela rummet. Blääääää
 
Jaha. Flugeländena tog lite vintervila typ i januari, men nu är de igång igen :banghead: Flugfällor i alla fönster, jag slår ihjäl och dammsuger upp åtskilliga, men det surrar överallt ändå :arghh:

Finns det något typ Anticimex kan göra, är det lönt att ringa och fråga?
 
Jaha. Flugeländena tog lite vintervila typ i januari, men nu är de igång igen :banghead: Flugfällor i alla fönster, jag slår ihjäl och dammsuger upp åtskilliga, men det surrar överallt ändå :arghh:

Finns det något typ Anticimex kan göra, är det lönt att ringa och fråga?

Exakt samma här! Jag fattar inte varför. Skitäckliga.
 
Jaha. Flugeländena tog lite vintervila typ i januari, men nu är de igång igen :banghead: Flugfällor i alla fönster, jag slår ihjäl och dammsuger upp åtskilliga, men det surrar överallt ändå :arghh:

Finns det något typ Anticimex kan göra, är det lönt att ringa och fråga?

Ja det är lönt att ringa Anticimex. På ett ställe jag bodde fick Anticimex komma och spruta på vinden för att det var så enormt mycket flugor som kom ner på våren. Flugorna höll sig sedan borta i ett par år så det var absolut värt det och när de kom tillbaka var det inte alls i samma mängd.
 
Ja det är lönt att ringa Anticimex. På ett ställe jag bodde fick Anticimex komma och spruta på vinden för att det var så enormt mycket flugor som kom ner på våren. Flugorna höll sig sedan borta i ett par år så det var absolut värt det och när de kom tillbaka var det inte alls i samma mängd.

Åh, det låter ju lovande, ska kolla upp det då. Tack!
 
Vi ringde Anticimex och de påstod att det inte gick att få bort eftersom de inte bor i huset. De var inte här och tittade alls utan så var det liksom bara.
 
Det här inlägget riktar sig till er som bor på landet:

Jag är en newbie (hyfsat) på landet. Såhär års kommer flugorna in och blir helt tokiga. De studsar mot taket om och om igen. Varför? Vad vill de? Så beter de sig inte resten av året.
orkar inte läsa hela tråden.Men flugorna kryper in i väggar o under tak till hösten. på våren värmer solen upp tak o väggar och de kryper mot värmen kommer ofta då på springor som leder in i huset där det är varmare än ute och så börjar cirkusen
 
Här vaknar flugorna till liv så fort det blir plusgrader. Den här vintern har varit asjobbig. De har hittat in och kraschat runt när de försökt flyga.
Förra vintern tog de sig inte alls in i huset på samma sätt. Har tappat räkningen på hur många jag slagit ihjäl.
 
Jaha. Flugeländena tog lite vintervila typ i januari, men nu är de igång igen :banghead: Flugfällor i alla fönster, jag slår ihjäl och dammsuger upp åtskilliga, men det surrar överallt ändå :arghh:

Finns det något typ Anticimex kan göra, är det lönt att ringa och fråga?
Här har de också börjat. Hade en äcklig en som landade på mitt hår flera gånger i sängen häromkvällen :yuck:
Flugsmällan ligger redo vid nattduksbordet, har använt den flera gånger med lyckade träffar :devil:
 
Här vaknar flugorna till liv så fort det blir plusgrader. Den här vintern har varit asjobbig. De har hittat in och kraschat runt när de försökt flyga.
Förra vintern tog de sig inte alls in i huset på samma sätt. Har tappat räkningen på hur många jag slagit ihjäl.

Samma här! Bläää
 
Fem stycken låter som en dröm :angel: Jag satte ytterligare en klisterremsa i sovrumsfönstret igår morse, och ett par timmar senare satt det 24 flugor där, och då hade jag ändå dammsugit upp säkert tio stycken... :arghh::wtf:
Då är det ändå inte det utrymmet som är värst. Bläbläblä!

Men vi såg tydligt när vi bytte panel för några år sedan att de bor miljontals i väggarna, men ska ringa Nomor idag och se vad de säger.
 
Alla ni som har problem med flugor, bor ni i äldre hus? Vi har haft sjukt mycket flugor senaste tiden och vi bor i ett hus från 1800-talet. Det jag funderar på är om vi kan tänka oss slippa dem den dagen vi bygger nytt?
 
Alla ni som har problem med flugor, bor ni i äldre hus? Vi har haft sjukt mycket flugor senaste tiden och vi bor i ett hus från 1800-talet. Det jag funderar på är om vi kan tänka oss slippa dem den dagen vi bygger nytt?
Ja, bor i ett äldre hus. Vi har renoverat en hel del in till stommen, men inte i alla rum eller vinden, så ev kommer de därifrån.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 346
Senast: sthu
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp