Bukefalos 28 år!

Varför gör hon så?

Sv: Varför gör hon så?

Tänkte bara meddela om hur det går för den lille :D

Än så länge är allt bra...nu har mamman blivit som hon har varit med alla sina andra föl...en riktig hönsmamma! Fölet tycker jag egentligen har varit piggt ända från början...kickade mot mamma redan efter någon dag när han inte fick mjölken fort nog. Tror detta kommer bli en liten huligan framöver...en snygg svart huligan! :D

Vill bara tacka alla er som svarade i tråden och önskade oss lycka till. Nu känns det konstigt om något skulle hända...piggare föl har vi nog aldrig haft förut...

Däremot var det en annan av hästägarna i stallet som miste både sto och föl vid födseln (trots konstant vak, allt gick så fort) :(, inget trevligt händelseförlopp. Skänker en tanke till det fina stoet och fölet som aldrig fick leva livet :cry:
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 786
Senast: Masse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 984
Senast: Juli0a
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 289
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 258
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldhamster ungar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp