Varför klassas inte incels som terrorister?

Status
Stängd för vidare inlägg.
En sak jag tycker är extremt fult i sammanhanget är att det finns användare som enbart pratar om incel som terrorister och potentiella mördare samtidigt som man har hängt på användare på forumet epitetet incel.

Vad pratar du om nu?
Det finns incels som uppenbarligen är mördare och terrorister, och det finns incels som uppenbarligen inte går den vägen, så jag ser inte motsättningen i att kalla någon incel även om denna inte utfört något våldsdåd.

Men jag fattar nog inte vilken användare du refererar till.
 
Men du fortsätter ju att hoppa händelserna i förväg nu också? Varför ska vi börja diskutera om det är dåligt att prata känslor, när männen inte ens hunnit knäcka hål på skalet som säger åt dem att det är bögigt och negativt?

Vad tror du kommer hända, egentligen, om män lyckas få en stämma i känslolivet?

Jag ifrågasätter "sanningen" att det är bättre att prata om känslor.

Att kunna prata om känslor beskrivs som en positiv förmåga som män antingen saknar eller möjligen förvägras.

Min fråga är ju vad som ligger till grund för att "vi" anser att det är just en positiv förmåga?

Det är ju ett mantra i samhället, att män är dåliga på att prata om känslor.
Men då är ju frågan, vem har bestämt att det är dåligt att inte prata om känslor?
Och varför är det dåligt?

Innan vi föreslår att män ska ändra på den parametern måste vi ju fundera på varför det är bra, och för vem, att män pratar om känslor?

Varifrån kommer alltså "sanningen" att det är bra att prata om känslor?

(jo, jag förstår att om man ska gå i psykoterapi så är det väldigt lämpligt att kunna sätta ord på det som är problematiskt, men i största allmänhet???)
 
Jo fast det är ju relaterat till just hur man får utlopp för ilska, frustration och ensamhet och att skapa sociala relationer. Det påstås att männen pga mansrollen har svårare för att skapa sociala kontakter och allt vad det innebär. Men varför mår då kvinnorna så dåligt att man måste försöka oftare och varför pratar man då inte om det istället för att försöka begår självmord?
Men helt ärligt det finns folk som forskar på det här. Djupdyk i artiklar på området istället. Det verkar helt hopplöst att få svar på folk som läst en tidningsartikel i en forumgrupp när det gäller så komplicerade sammanhang. Jag har läst ett par för många år sedan och de verkar ha vispat upp en trolig förklaring, då i alla fall. Så jag är hyggligt säker på att det finns material att läsa som hjälper dig.

En sak som jag tror brukar nämnas är att män inte vågar söka hjälp utan känner sig svaga och omanliga då.
 
Jag ifrågasätter "sanningen" att det är bättre att prata om känslor.

Att kunna prata om känslor beskrivs som en positiv förmåga som män antingen saknar eller möjligen förvägras.

Min fråga är ju vad som ligger till grund för att "vi" anser att det är just en positiv förmåga?

Det är ju ett mantra i samhället, att män är dåliga på att prata om känslor.
Men då är ju frågan, vem har bestämt att det är dåligt att inte prata om känslor?
Och varför är det dåligt?

Innan vi föreslår att män ska ändra på den parametern måste vi ju fundera på varför det är bra, och för vem, att män pratar om känslor?

Varifrån kommer alltså "sanningen" att det är bra att prata om känslor?

(jo, jag förstår att om man ska gå i psykoterapi så är det väldigt lämpligt att kunna sätta ord på det som är problematiskt, men i största allmänhet???)

Herregud vad jag inte håller med i dina tankegångar. Hur som, vill du diskutera fenomenet att uttrycka känslor som positivt så görs det nog bäst i egen tråd.

Jag ber om ursäkt på förhand men läser du ens det vi skriver? Du verkar, väldigt bekvämt, hoppa över delar av inläggen.
 
Men då är ju frågan, vem har bestämt att det är dåligt att inte prata om känslor?
Och varför är det dåligt?

Alltså jag har ju skrivit massa om det här i tråden men du verkar ju bara hoppa över mina inlägg.

Men svaret har du väl i ditt eget inlägg, du skriver ju själv orden "kunna prata om känslor". Så jag ställer frågan tillbaka, sen när blev att kunna någonting något som inte är per definition positivt?[/QUOTE]
 
Herregud vad jag inte håller med i dina tankegångar. Hur som, vill du diskutera fenomenet att uttrycka känslor som positivt så görs det nog bäst i egen tråd.

Du behöver inte hålla med.

Jag ifrågasätter en "sanning", och är fullt beredd att tycka att "sanningen" är en sanning - men vill gärna i så fall se belägg för att den är en sanning, innan man dömer människor efter en "sanning".
Men jag tycker inte att det är rimligt att avfärda allt som ifrågasätter "sanningar".
 
Alltså jag har ju skrivit massa om det här i tråden men du verkar ju bara hoppa över mina inlägg.

Men svaret har du väl i ditt eget inlägg, du skriver ju själv orden "kunna prata om känslor". Så jag ställer frågan tillbaka, sen när blev att kunna någonting något som inte är per definition positivt?
[/QUOTE]

Alla förmågor är inte positiva, nej.
Att kunna döda en annan människa är inte en positiv förmåga tycker jag. För att välja en förmåga som är väldigt tydligt negativ.

Att kunna blanda gift ser jag inte som en särskilt positiv förmåga.
Att kunna tillverka bomber - inte positiv förmåga.

Så huruvida en förmåga är något värdepositivt beror ju på.
 
Men helt ärligt det finns folk som forskar på det här. Djupdyk i artiklar på området istället. Det verkar helt hopplöst att få svar på folk som läst en tidningsartikel i en forumgrupp när det gäller så komplicerade sammanhang. Jag har läst ett par för många år sedan och de verkar ha vispat upp en trolig förklaring, då i alla fall. Så jag är hyggligt säker på att det finns material att läsa som hjälper dig.

En sak som jag tror brukar nämnas är att män inte vågar söka hjälp utan känner sig svaga och omanliga då.
Ja men det förklarar fortfarande inte isf varför försöken är fler bland personerna som tydligen ska vara bättre på att söka hjälpen.
 
Alla förmågor är inte positiva, nej.
Att kunna döda en annan människa är inte en positiv förmåga tycker jag. För att välja en förmåga som är väldigt tydligt negativ.

Att kunna blanda gift ser jag inte som en särskilt positiv förmåga.
Att kunna tillverka bomber - inte positiv förmåga.

Så huruvida en förmåga är något värdepositivt beror ju på.

Jag har ju som sagt skrivit massa inlägg om det som du inte bemött, om varför det dessutom är en positiv förmåga. Men äsch, hela diskussionen blir lite "Är jorden rund?" för mig. Det känns som en egen tråd så jag släpper det där.
 
Alltså jag har ju skrivit massa om det här i tråden men du verkar ju bara hoppa över mina inlägg.

Men svaret har du väl i ditt eget inlägg, du skriver ju själv orden "kunna prata om känslor". Så jag ställer frågan tillbaka, sen när blev att kunna någonting något som inte är per definition positivt?
[/QUOTE]

Jag tycker inte att du har beskrivit varför det är eftersträvansvärt att män ska prata om känslor.

Jag är medveten om att "man" har bestämt sig för att det är eftersträvansvärt att män ska prata mer om känslor.

Det uppmuntras åt höger och vänster att prata om känslor.
Man ska reagera emotionellt.

Numera ställs ofta frågan "hur känner du kring..." i stället för "vad tycker du om...".
Känslor verkar värderas högre än åsikter och många gånger högre än fakta.
Den bilden ifrågasätter jag lite.

Och än en gång (jag är jättetjatig): man beskriver här att incels inte kan uttrycka känslor och därför blir ensamma mansgrisar.
Kanske det, men lika gärna, kanske inte?
Kanske de som definierar sig som incels helt enkelt är individer som är rätt knäppa. Oavsett förmågor att uttrycka känslor eller inte.
 
Alla förmågor är inte positiva, nej.
Att kunna döda en annan människa är inte en positiv förmåga tycker jag. För att välja en förmåga som är väldigt tydligt negativ.

Att kunna blanda gift ser jag inte som en särskilt positiv förmåga.
Att kunna tillverka bomber - inte positiv förmåga.

Så huruvida en förmåga är något värdepositivt beror ju på.
Att kunna tillverka sprängämnen/bomber för att leda vatten till en törstande stad? Att kunna tillverka gift som tar död på en cancertumör?
 
Jag har ju som sagt skrivit massa inlägg om det som du inte bemött, om varför det dessutom är en positiv förmåga. Men äsch, hela diskussionen blir lite "Är jorden rund?" för mig. Det känns som en egen tråd så jag släpper det där.

Vi är överens om att jorden är rund.
Där finns det bra forskningsunderlag.

Men huruvida det är positivt i sak att vilja eller kunna prata om känslor, är inte lika belagt.
 
Jag tycker inte att du har beskrivit varför det är eftersträvansvärt att män ska prata om känslor.

Jag är medveten om att "man" har bestämt sig för att det är eftersträvansvärt att män ska prata mer om känslor.

Det uppmuntras åt höger och vänster att prata om känslor.
Man ska reagera emotionellt.

Numera ställs ofta frågan "hur känner du kring..." i stället för "vad tycker du om...".
Känslor verkar värderas högre än åsikter och många gånger högre än fakta.
Den bilden ifrågasätter jag lite.

Och än en gång (jag är jättetjatig): man beskriver här att incels inte kan uttrycka känslor och därför blir ensamma mansgrisar.
Kanske det, men lika gärna, kanske inte?
Kanske de som definierar sig som incels helt enkelt är individer som är rätt knäppa. Oavsett förmågor att uttrycka känslor eller inte.

Du har missuppfattat så mycket i tråden men jag orkar liksom inte ens sitta och rätta. Jag lämnar det där.
 
Att kunna tillverka sprängämnen/bomber för att leda vatten till en törstande stad? Att kunna tillverka gift som tar död på en cancertumör?

Nu vet du att det inte var vad jag syftade på.
Men OK. Sprängämnen för att leda vatten=bra.
Kärnvapen? INTE bra. Eller?
Fast du kanske tycker att bomber är bra?

Att kunna tillverka cytostatika - bra (även om cytostatika leder till tidigarelagda dödsfall i komplikationer också).
Att blanda gift - fortfarande inte bra.
 
Ja men det förklarar fortfarande inte isf varför försöken är fler bland personerna som tydligen ska vara bättre på att söka hjälpen.
Det gör det ju. Svaret var läs artiklarna, jag har bestämt för mig att de förklarar diskrepansen. De hade såvitt jag minns en förklaring.
 
Nu vet du att det inte var vad jag syftade på.
Men OK. Sprängämnen för att leda vatten=bra.
Kärnvapen? INTE bra. Eller?
Fast du kanske tycker att bomber är bra?

Att kunna tillverka cytostatika - bra (även om cytostatika leder till tidigarelagda dödsfall i komplikationer också).
Att blanda gift - fortfarande inte bra.
Är det då kunnandet som det är fel på, eller användandet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp