Varför låstes tråden symptom på fång?

Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

Kolla i tråden om det anges något skäl, annars vänd dig till moderatorn som låste? Det är ju rätt svårt för oss vanliga användare att veta, om det inte står som låsningsmeddelande i nämnda tråd, som sagt.

Men det finns väl generellt sett 4 anledningar:

1. den bröt mot reglerna
2. den spårade ur
3. den passerade 2000 inlägg.
4. det finns flera trådar i samma ämne och då behövs inte fler.
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

Jag tror det kan vara för att det redan finns en fångtråd som moderatorerna verkar vilja att man försöker hålla sig till. Annars är varannan fråga på detta forumet om fång. Men jag är ingen moderator, så jag hade vänt mig till dom med frågan istället.
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

För att det finns en fång tråd som är aktiv sedan en längre tid tillbaka, och som du själv påpekade i ett PM så var det ju onödigt med flera stycken.
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

Men en motivering till låsningen är väl vedertaget bruk här bland moderatorerna? Tror aldrig jag sett en låsning utan en kommentar från moderatorn förut. Den kommentaren vägleder ju för framtiden. Här blev vi ju så att säga hängande i luften.
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

Men varör inte flytta över frågan frågan till den tråden i så fall i stället för att stänga den? Hur ska ts tolka att tråden låses?

Mitt pm till er moderatorer på hästvårdssidan var en önskan om en nålad fångtråd - inte att trådar om fång skulle låsas. I så fall måste jag ha formulerat mig heltokigt. :crazy:
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

För att det finns en fång tråd som är aktiv sedan en längre tid tillbaka, och som du själv påpekade i ett PM så var det ju onödigt med flera stycken.

Jag skrev inte att det var onödigt med flera stycken utan tvärtom att fång fortfarande verkar vara ngt som många har behov av att diskutera.

Därför tycker jag att det är bra med en nålad tråd i stället för flera trådar.

Du kanske ska läsa mitt pm en gång till? Det verkar inte som om du förstod vad jag menade alls.
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

Jodå jag förstår och skriver samma sak igen eftersom frågan ställts tidigare, fångtråden är såpass aktiv att den hela tiden befinner sig på första sidan så den är enkel att finna.
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

Varför är då avmaskningstråden nålad, och har varit länge? Den verkar också aktiv? Verkar inte vara någon större risk att den "dalar ner". För mig innebär en nålad tråd att man markerar att ett ämne är väldigt viktigt och intressant för många. Eftersom det startas så många trådar om fång, och dessa trådar är aktiva, så verkar ju detta vara fallet. Fast det kanske är fel tolkning av "nålad"?
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

Jodå jag förstår och skriver samma sak igen eftersom frågan ställts tidigare, fångtråden är såpass aktiv att den hela tiden befinner sig på första sidan så den är enkel att finna.

Jag förstår tyvärr inte alls vad du menar. :confused:

Du menar alltså att om en användare vill ställa en fråga om fång så ska denna person leta upp denna redan befintliga "allmänna" tråd och skriva i den? Syns den alltid på första sidan. Det undrar jag.

Eller kan man välja att skriva i någon annan av de trådar som redan finns i ämnet oavsett om det handlar om två helt olika fångfrågor? Jag trodde inte att man fick använda någon annans tråd hur som helst. Men det får man tydligen. Och sedan får man hoppas att den inte låses - eller hur då?

Jag kan inte låta bli att undra varför just fångdiskussionerna måste ha egna regler. Det finns vad jag vet massor om frågor som handlar om för lite proteiner i fodret, feta hästar osv. OBS för att ej bli missförstådd så menar jag inte att jag tycker att det är fel att det finns flera ex proteintrådar.

Sedan så har jag alltid trott att ett forum hålls levande av de som skriver i det. Om nu önskemålet om en nålad fångtråd finns hos flera användare så förstår inte jag varför det inte kan få finnas en? :confused:
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

Det finns många som önskar att trådar nålas, det är alltså inte möjligt att nåla alla trådar hur skulle det se ut? Det kan ju inte bli ett levande forum, masktråden är nålad, eller den var snarare tänkt som ett FAQ och tanken var att personer skulle läsa först, fast så blev det inte.

Önskemålet om att ha en fångtråd kommer från väldigt många användare, som tyckte att det blev på tok för många fångtrådar i omlopp.
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

Jag kan mkt väl förstå att det kan finnas många önskemål om nålade trådar.

Men i det här fallet så har det ju funnits nålade fångtrådar som många skrev i. När den senaste låstes så var det bla med motiveringen att det var färdigdiskuterat om fång om jag inte minns fel.

Men jag ska inte vara envis mer.
Jag har fått ett svar på min fråga och tackar för det.
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

Jodå jag förstår och skriver samma sak igen eftersom frågan ställts tidigare, fångtråden är såpass aktiv att den hela tiden befinner sig på första sidan så den är enkel att finna.


Så (den uteblivna) anledningen till låsningen var att det redan fanns en fångtråd?
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

Med tanke på att det senaste veckan kommit en handfull trådar kopplade till fång, kanske många 'ny-postare' ändå tycks ha svårt att se fångtråden/förstå att alla frågor ska postas där? Så jag ser fortfarande en vits med en nålad tråd, för deras skull? (För egen del är det eg oväsentligt, jag har ju en prenumeration på den)

Men som Forest-Autumn säger, vi närmar oss fångsäsong, och om den redan nu så att säga inte uppfattas av nypostare, är det då inte bättre nåla den? Det blir lättare för moderatorerna, och de tidigare fångtrådarna var nålade - trots att det var verkligen mitt i fångsäsong, dvs den var betydligt mer aktiv än innan?

Borde inte alla, utom vi som prenumererar som inte berörs, vinna på en nålning? Lättare för nytillkomna att se/förstå vad de ska posta, och mindre jobb för dig som moderator med att kolla och låsa trådar? (De borde väl dock i korrekthetens namn låsas med hänvisning)
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

Problemet är bara att folk inte ser nålade trådar, trådarna hänger där för länge. Och då startar de nya fångtrådar i alla fall.

Bättre att tråden rör på sig, då upptäcker man den lättare.

En personlig åsikt är dessutom att enbart trådar som rör forumets regler bör vara nålade, inte trådar om fång eller melodifestivalen eller vad det nu kan vara. Ju färre nålningar, desto större chans att folk faktiskt ser dem.
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

Då borde man ju ta bort nålningen på avmaskningstråden, och på vikt-tråden (ryttarvikt) på ridning osv med alltså?

Jag kan köpa argumentet, att ligger tråden nålad och alltid syns, så 'försvinner' den för ögat, men då borde man ju ha så att säga en enhetlig riktlinje, dvs endera nåla trådar med ämnen som frekvent förekommer (och i så fall skapa en nålad vilken sadel passar/passar den här sadeln på utrustning med t ex), eller att inte nåla, men att diskussioner som rör det ämnet ska hållas i en tråd (t ex en sadeltråd på utrustning), men den 'rör sig' så att man lättare ser den.

Nu är ju det förvirrade att fångtrådarna tidigare nålats, med samma motivering e som de inte nålas nu, och vissa trådar nålas men andra inte, trots samma 'grundförutsättning'. Inkonsekvens blir alltid förrvirrande. Om enbart 'upplysnings eller informationstrådar' typ 'Tänk på detta innan du postar' nålades skulle det ju vara solklart varför fångtråden inte nålas. Men nu verkar det bero på en hel massa subjektiva aspekter vad som nålas/ej nålas, och då kommer ju sådana här frågor.
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

Problemet är bara att folk inte ser nålade trådar, trådarna hänger där för länge. Och då startar de nya fångtrådar i alla fall.

Bättre att tråden rör på sig, då upptäcker man den lättare.

En personlig åsikt är dessutom att enbart trådar som rör forumets regler bör vara nålade, inte trådar om fång eller melodifestivalen eller vad det nu kan vara. Ju färre nålningar, desto större chans att folk faktiskt ser dem.

Jag kan förstå din inställning till att bara de trådar som rör forumets regler bör vara nålade. Sedan vet jag inte om jag håller med dig.

Nu är det ju som AW påpekar lite förvirrande att det tycks vara olika "regler" för detta inom forumet. Efter en snabb koll på de olika sidorna så hittade jag 18 nålade trådar som handlar om allt möjligt från att lyckönska vinnare till att diskutera OS. Med detta som bakgrund så tycker inte jag att det är konstigt att det finns önskemål om fler.

Sedan håller jag med dig om att man inte ser den nålade tråden på samma sätt som andra trådar - om man inte är intresserad av just det den handlar om.
 
Sv: Varför låstes tråden symptom på fång?

Som moderator/admin på andra forum kan jag säga att nålning som ni kallar det skall vara för intressanta trådar som är relevanta för stunden (regler är ju ALLTID relevant tex) så som Elitlopps tråden på trav den är aktuell nu fram till kanske juni (en månad efter loppet) sen ska den "avnålas" folk med forum vana ser detta ganska snabbt.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
317
Senast: Lingon
·
Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: Gunnar
·
Tjatter Hur börjar tankarna gå när ni läser någon rubrik eller annan text? Jag har märkt att jag oftast börjar fundera över (oftast negativa)...
Svar
7
· Visningar
365
Senast: Pilot
·
Mat Ja, som rubriken säger, vad åt ni till frukost idag, och vad äter ni vanligtvis? Skillnad på helg och vardag?
3 4 5
Svar
88
· Visningar
2 903

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Avmaskning
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp