Varför låta ett litet barn svara i telefonen?

S

Supermoose

Varför låter man ett litet barn svara i telefonen och låter denna grugla på i evigheter när man inte vet vem som ringer/känner igen det nummer som ringer?

Jag menar mormor kanske tycker det är mysigt att gurgla med Lisa 18 månader, men jag som helt okänd är inte det minsta intresserad av att sitta och jollra med en okänd unge, jag ger upp och försöker ibland senare men har man otur så ligger då luren av resten av dagen eller så svarar gurgelungen igen.

Hade föräldern varit i bakgrunden och själv tagit telefonen efter 10 sek hade det varit OK, men att låta ungen "prata" i evigheter kan någon förklara varför någon gör det?
För det är väl knappast så vanligt att någon ringer med ärendet att sitta och gurgla?
 
Sv: Varför låta ett litet barn svara i telefonen?

:rofl:

Det där har jag faktiskt också undrat över!

I en viss ålder har jag låtit barnen börja att svara i telefonen -för att lära sig- men om de inte kan prata riktigt så har de fått fått säga Hej och Hej Då men ingenting mer.
 
Sv: Varför låta ett litet barn svara i telefonen?

Det är inte så att barnet tagit telefon utan föräldrarnas vetskap, de kanske helt enkelt inte hört att det ringt. Min bärbara telefon hörs väldigt dåligt, har en väggfast också, men det händer att den inte sitter i jacket. Har kommit på min 1 åring med att sitta och trycka på telefonen och hade någon ringt innan jag upptäckt honom och inte hört att det ringt, så hade det blivit som i ditt fall. Annars tycker jag inte att så små barn ska svara i telefonen om man inte vet vem det är som ringer. Släkt och vänner är en annan sak och de flesta har ju nummerpresentatör.
 
Sv: Varför låta ett litet barn svara i telefonen?

Ibland så kan även äldre barn vara lite roliga i telefon.

Ringde till en bekant och hennes 5 åring svarade i telefonen:

-Heeeeeeej!

-Hej Lisa det är Monika är din mamma hemma?

-Ja det är hon.......tystnad

-Kan jag få prata med din mamma?

-Ja det tror jag......tystnad står bara och andas i telefonluren

-Kan jag få prata med henne nu?

-Jaaaa det kan du........tystnad står och andas i telefonen

-Nu vill jag att du går och hämtar din mamma nu så att jag kan få lov att prata med henne.

-Ja jag skall hämta henne...........tystnad står och andas i telefonen

-Ropa på din mamma nu!

Barnet ropar så högt hon kan med telefonen vid munnen (stackars mitt öra)

-Maaaaammaaaaaa telefonen vill prata med dig!

Nu tar mamman äntligen luren och jag får prata med henne. I normala fall så hade det nog varit ganska så lustigt men just nu så hade jag jättebråttom och ville bara ha en tid bekräftad så att jag inte åkte i onöda. Hela samtalet med mamman tog 20 sekunder. Det med barnet tog över 5 minuter :crazy::D.

Mvh

Tora
 
Sv: Varför låta ett litet barn svara i telefonen?

Har man barn i den åldern som gör sådant så kanske man borde placera den så de inte får tag på den, jag har halva dagen försökt nå en arbetssökande och det går fan inte att komma förbi den gurglade ungen, mobilen är avstängd och går inte att lämna meddelande på.
 
Sv: Varför låta ett litet barn svara i telefonen?

Har man barn i den åldern som gör sådant så kanske man borde placera den så de inte får tag på den, jag har halva dagen försökt nå en arbetssökande och det går fan inte att komma förbi den gurglade ungen, mobilen är avstängd och går inte att lämna meddelande på.

Jag försöker iallafall lägga telefonen utanför räckhåll, men ibland så händer det att man lägger den på soffbordet eller liknande och så är vi ju flera i familjen och en 20-årig kille tänker inte alltid på var han lägger telefonen.
 
Sv: Varför låta ett litet barn svara i telefonen?

Kan så vara, kanske ett drag för att den inte vill ha jobb, göra sig oanträffbar genom att be ungen gurgla :crazy:.

Jag kommer i vilket fall gå vidare med andra sökande med likvärdig kompetens.
 
Sv: Varför låta ett litet barn svara i telefonen?

Synd (eller inte beroende på hur dom ser det) för dem, att gå miste om ett jobb för de inte kan ta telefonen ur handen på ungen ;)
 
Sv: Varför låta ett litet barn svara i telefonen?

Jag har heller aldrig fattat det, tycker inte det är gulligt eller roligt alls.

Någon som vet om att denne låter barnet svara o faktiskt tycker det är OK på något sätt?
 
Sv: Varför låta ett litet barn svara i telefonen?

Det är annars ett effektivt sätt att hantera telefonförsäljare.:devil::D
 
Sv: Varför låta ett litet barn svara i telefonen?

Eller så skaffar man Nix om man inte vill prata med telefonförsäljare. :grin:
 
Sv: Varför låta ett litet barn svara i telefonen?

Nämen det är väl fantastiskt gullig att få höra nån annans unge gurgla !!!! (OBS - MYCKET ironisk!!!)

Helt obegripligt för mig och antaligen ett eget initiativ från ungen ifråga !
 
Sv: Varför låta ett litet barn svara i telefonen?

Har tack och lov inga bekanta som låter sina barn svara men däremot en del som absolut ska låta sitt barn prata med mig när vi har ett samtal. När man får frågan om man vill prata med den lilla är det ju lite svårt att säga nej utan att känna sig otrevlig varför jag varje gång känner mig som en idiot när jag tvingas sitta och roa ett barn ofta en lång stund. Detta gäller då inte barn som blivit lite större och man faktiskt kan ha ett samtal med. (Även om jag inte önskar ha ett utan att själv bett om det).
 
Sv: Varför låta ett litet barn svara i telefonen?

Ibland så kan även äldre barn vara lite roliga i telefon.

Ringde till en bekant och hennes 5 åring svarade i telefonen:

-Heeeeeeej!

-Hej Lisa det är Monika är din mamma hemma?

-Ja det är hon.......tystnad

-Kan jag få prata med din mamma?

-Ja det tror jag......tystnad står bara och andas i telefonluren

-Kan jag få prata med henne nu?

-Jaaaa det kan du........tystnad står och andas i telefonen

-Nu vill jag att du går och hämtar din mamma nu så att jag kan få lov att prata med henne.

-Ja jag skall hämta henne...........tystnad står och andas i telefonen

-Ropa på din mamma nu!

Barnet ropar så högt hon kan med telefonen vid munnen (stackars mitt öra)

-Maaaaammaaaaaa telefonen vill prata med dig!

Nu tar mamman äntligen luren och jag får prata med henne. I normala fall så hade det nog varit ganska så lustigt men just nu så hade jag jättebråttom och ville bara ha en tid bekräftad så att jag inte åkte i onöda. Hela samtalet med mamman tog 20 sekunder. Det med barnet tog över 5 minuter :crazy::D.

Mvh

Tora

Jag dööööör :rofl::rofl::rofl:

Förlåt men det var bland det roligaste jag hört:bow:
 
Sv: Varför låta ett litet barn svara i telefonen?

När sambon eller jag är borta brukar den andre å prata med någon av våra katter :angel: Men dom svarar ju dock inte, det är mest:

"Åååh, nu kommer Aini/Tiger prata lite med henne/honom" och sen får den andra sitta med saknad i rösten och prata medans katterna spinner. Ibland tror jag att det är för dom som han kommer hem och nte för mig :angel: Eller jaa, när jag hamnade på sjukhus så var det för mig, men ibland undrar man :devil:
 

Liknande trådar

K
Hästmänniskan varför är det så ofta barn som svarar på annonser gällande medryttare/foderhäst/hästköp? jag tycker det är så otroligt oseriöst när...
Svar
10
· Visningar
1 720
Senast: Casper91
·
Övr. Barn När jag läser här så läser jag ibland med ett litet leende på läpparna. Jag läser om oro för inskolning, matproblem, sömnproblem och...
Svar
11
· Visningar
1 636
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Att säga att man inte har ork kvar är väl rätt normalt som förälder, det är ingen nyhet. ;) Men nu måste jag tömma tankarna.:o Jag...
2
Svar
30
· Visningar
3 419
Senast: Swat
·
Övr. Barn Ursäkta ett långt inlägg, men jag hoppas på hjälp! Vår son Z upplever sig bli mobbad av en flicka, J i hans klass. De går i 4:an...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 563
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp