Bukefalos 28 år!

varför varför låter man barn svara på annonser?

K

kakankakan765

varför är det så ofta barn som svarar på annonser gällande medryttare/foderhäst/hästköp?

jag tycker det är så otroligt oseriöst när ett barn svarar på en annons
hur kan man som förälder när man tex letar foderhäst/egen häst låta sin 12 åring mejla eller ringa.

:D
 
Sv: varför varför låter man barn svara på annonser?

Jag har själv svarat på annonser sen jag var 13 år. Det beror på att mina föräldrar har ett väldigt svagt intresse och har ingen som helst kunskap inom hästar. Därför tar jag först kontakt med hästägaren och om allt låter bra så får även mina föräldrar kontakta ägaren.
 
Sv: varför varför låter man barn svara på annonser?

Jag tror att väldigt få tillåter dom barnen att ringa, dom gör nog det på eget intiativ och helt utan deras föräldrars vetskap;)

Var med om både det ena och det andra när jag sålde ena hästen. Många barn som ringde, addade mig på msn (?!) och sms:ade sitt intresse till mig. Och inte brydde dom sig att jag gång på gång sa "be dina föräldrar ringa".

Det var lite jobbigt just då, man sitter inte direkt i den roligaste sisten när man håller på att sälja sin älskade häst och en massa oseriösa personer (barn och vuxna) svarar på annonsen. Men såhär i efterhand ler jag mest åt allt sånt.
 
Sv: varför varför låter man barn svara på annonser?

Jag är helt övertygad om att de flesta föräldrar inte vet om att deras barn svarar på annonser. Så det är barnen själva som gör det. Men det finns säkert fall där det är barnen som fått göra det för sina föräldrar men det tycker jag är oseriöst oavsett anledning.
 
Sv: varför varför låter man barn svara på annonser?

Samma här. Jag visste vad ska skulle fråga om o vad som var viktigt. Visst mina föräldrar skulle säkert kunnat fråga om jag skrivit en lapp men skulle isf missat alla viktiga följdfrågar. Men jag hade alltid pappi i närheten om det blev prat om provridning, då fick han ta över o ta vägbeskrivning mm. Varför skulle det vara oseriöst? Ska jag sälja häst så föredrar jag att en ordentlig unge ringer som vet vad den vill istället för en förälder som inte har en aning om ngt.
 
Sv: varför varför låter man barn svara på annonser?

Läget är väll iof lite annorlunda nu mot när jag var i 13år såldern. Men visst var det jag själv som fick ringa på annonserna i den åldern.

Vi diskuterade hemma och sen fick jag ta det stora ansvaret och ringa och höra mig för. Det var en stor grej för mig, dels för att jag var rädd för att bli behandlad som oseriös iom min ålder, dels för att det verkligen betydde massor för mig OM jag skulle få ha den sommarhästen/ foderhästen osv.

Sen fick dom så klart prata med mamma också.

Att det skulle vara oseriöst att låta barnen ta ansvar och ringa håller jag inte med om.
 
Sv: varför varför låter man barn svara på annonser?

De beror som sagt på om barnets föräldrar är intresserade av hästar eller inte. Jag har då haft den turen att jag har en mor, mormor och morbror som är intresserad, ah pappa insatt och lite intresserad....Me tanke på att mamma, mormor och morbror hade ridskola när mamma&pappa träffades = före min tid, tyvärr. Men visst var det mamma som ringde på annonser om vi inte köpt häst via kontakter, vilket har skett i de flesta fall. Men det beror nog mycket på att hon också är intresserad och att vi alltid har delat på hästarna fast vi haft en som är "min" och en som är "hennes". Men jag kan förstå frustationen om det är småbarn som är oseriösa och ringer!
 
Sv: varför varför låter man barn svara på annonser?

Det begriper inte jag heller.
Säger direkt åt dem att be deras föräldrar höra av sig istället. Även om föräldarna inte fattar någonting så får man ändå ett intryck om de är med på noterna eller inte och om de fattar vad det innebär.
 
Sv: varför varför låter man barn svara på annonser?

kl.

vad jag tror hander ar:

Ung hasttokig tjej vill ha hast, sitter hemma och scannar efter annonser. Hittar och ringer, utan foraldrars vetskap. Foraldrar har kanske inte intresse eller har sagt nej. Men tjejen/killen hoppas att de kan i alla fall fa en hast. och tanker om de hittar ngt sa ar foraldrar tvungna att ge med sig.

Att den unga personen inte raknar med att kanske bli sedda som snorungar och inte allvarligt tagna av annonsoren gar inte in i deras huvud..de vill ju sa garna ha en hast.

Det enda annonsoren kan gora ar val att saga, kanske prata med foraldrar om det har och be dem ringa mig tillbaka. Aven om det ar irriterande att man far alla samtal. De flesta unga har ju formodligen ingen aning om vad det ar for ekonomiskt och annat ansvar att ha en hast..

Nu om foraldrar ar med pa det har, men inte har kunskap, kan ju den unga ringa och saga att foraldrar inte ar kunniga men ar med pa det har, och sa far annonsoren prata med dem ocksa..

Dock forstar jag TS frustrationer over "onodiga" samtal...
 
Sv: varför varför låter man barn svara på annonser?

Jag var 12 när jag svarade på en annons för första gången.
Hade mina föräldrar gjort det hade det nog blivit hur konstigt som helst då de enda de visste om hästar var att dem hade 4 ben, i princip.

Så, jag har svarat på många annonser.

Men har man hästvana föräldrar så är det såklart dem som ska svara, tycker jag.
Beroende på hur gammal och kunnig barnet är.

Sen beror det säkert på hur pass mogen barnet är, erfarenhet osv.
Jag har lyckats köpa 2 hästar innan jag var 15 år. Så de går.
Självklart har mina föräldrar också pratat med ägare osv.
Men jag har varit den som tagit första kontakt.
 
Sv: varför varför låter man barn svara på annonser?

Jag har ringt på annonser från jag var ca 14 år tror jag, när det stod "föräldrar ombeds ringa", så ringde dock min mamma. Jag hade sagt till henne innan lite saker hon skulle fråga. Så hade hon en lapp framför sig. Så när ägaren sa att den taktade så skrev mamma ner det, då skrev jag ner en följdfråga och sedan frågade hon det. Även så efter ett tag sa min mamma "Min dotter vill ställa några frågor om det är ok? och sedan lämnar hon luren till mig igen."

Då gick det ju bra :laugh:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 610
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Hej ! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har börjat söka medryttarhäst eller ja jag ska lägga ut en annons snart och undrar lite vart...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 084
Senast: Signe9
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 876
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Min dotter har fått en ridskoleplats nu och ska börja rida. Supertaggad är hon, har innan mest bara åkt lite häst. Men hur stöttar man...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 337
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp