Varför ska man äta blötmat för...???

Man måste räkna ut blötmatens näringsinnehåll i torrsubtsans innan man kan börja ge en balanserad blanding torrfoder och blötmat.

Misstänkte nästan det :(. Katter har man för att det är så enkelt, eller hur :smirk:?

mandalaki
 
Jag hade gärna gett min lite blötmat, men eftersom jag är petig med att det ska vara kvalitétsfoder har jag faktiskt inte råd med det. Hill'sburkar är dyyyra :crazy:

Om kisse behöver lite extra (den jag har nu har *peppar, peppar* aldrig varit sjuk, men stallkatten var det ibland) ger jag a/d på burk.

Hanoo är mycket skeptisk till blötmat, mat ska knastra när man tuggar, så han får bara r/d-torrisar. Han dricker nästan två dl per dygn, så jag oroar mig inte. Tänderna är dessutom helt tandstensfria, trots att grabben är 11 :)
 
Här är det lite tvärt om. ;) Snuttis äter torrfodret när han inte har något annat att välja på, men KASTAR sig över burkmaten när mamma serverar. :eek:

(han har fri tillgång på torrfoder, och serveras - mot min inrådan - burkmat ett par gånger dagligen...)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 419
Senast: Madalitso
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
171
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 731
Senast: Lobelia
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp