Varför-tråden

Ha jag hittade en

34529


Vad är den lilla plastbiten till för :confused:
 
Men då måste det väl blivit tokigt eftersom den har legat i paketet och varken blivit bortplockad eller löst ut något larm :confused:
Den ska väl sitta på paketet egentligen?
Men tack alla då vet jag i alla fall vad det är jag har grubblat över detta :)
 
Men då måste det väl blivit tokigt eftersom den har legat i paketet och varken blivit bortplockad eller löst ut något larm :confused:
Den ska väl sitta på paketet egentligen?
Men tack alla då vet jag i alla fall vad det är jag har grubblat över detta :)

Det behöver inte sitta på paketet, det finns många paket där larmet sitter i och avmagnetiseras när du lägger det på bandet. När det ligger i tror jag folk glömmer att det finns och om det inte betalas och ligger på bandet löser det ut.
 
Varför kan torktumlare inte designas så att de byter varv med jämna mellanrum? Lägger jag i lakan/påslakan har torktumlaren snott ihop dem till en tight boll inom max ett par minuter. Jag vecklar ut bollen, startar om - och ett par minuter senare säger det Dunk! Dunk! i maskinen och de är en tight boll igen. (Ja, jag vet att torktumling kan anses onödigt, men vi har hund som sover med oss i sängen och tumlaren är enda sättet att få bort alla de svarta hårstråna....). Bytte maskinen varv skulle bollarna nysta upp sig själva, tänker jag. Eller aldrig hinna bli till klot!
 
Varför kan torktumlare inte designas så att de byter varv med jämna mellanrum? Lägger jag i lakan/påslakan har torktumlaren snott ihop dem till en tight boll inom max ett par minuter. Jag vecklar ut bollen, startar om - och ett par minuter senare säger det Dunk! Dunk! i maskinen och de är en tight boll igen. (Ja, jag vet att torktumling kan anses onödigt, men vi har hund som sover med oss i sängen och tumlaren är enda sättet att få bort alla de svarta hårstråna....). Bytte maskinen varv skulle bollarna nysta upp sig själva, tänker jag. Eller aldrig hinna bli till klot!
Det finns torktumlare med tvåvägstumling också. Jag tror att mina föräldrar har en LG? Den byter iaf varv typ var 5e eller 10e minut.
 
Allt till formen platt bröd blir sådant om man inte gör något, t ex använder kruskavel, naggar det eller annat för att släppa ut jäsbubblorna.
Jo det vet jag. Men... Varför? Det blir ju en enda stor ficka, så blir det ju inte i allt platt bröd om det inte naggas eller dylikt.
 
Varför kan torktumlare inte designas så att de byter varv med jämna mellanrum? Lägger jag i lakan/påslakan har torktumlaren snott ihop dem till en tight boll inom max ett par minuter. Jag vecklar ut bollen, startar om - och ett par minuter senare säger det Dunk! Dunk! i maskinen och de är en tight boll igen. (Ja, jag vet att torktumling kan anses onödigt, men vi har hund som sover med oss i sängen och tumlaren är enda sättet att få bort alla de svarta hårstråna....). Bytte maskinen varv skulle bollarna nysta upp sig själva, tänker jag. Eller aldrig hinna bli till klot!
Kan du inte stänga påslakanen innan tumling?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
348
Senast: sjoberga
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 361
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 491
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
661
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp