Bukefalos 28 år!

Varför-tråden

Haha, det var inte så länge sedan jag blev omkörd av en SVENSK bil i Danmark som blev fotad när den körde för fort förbi ett vägarbete på motorvägen. Eftersom jag själv är präktig och aldrig kör över hastighetsbegränsningen och dessutom tycker att det är ett otyg med folk som kör för fort där folk står ganska oskyddat och jobbar, skrattade jag skadeglatt ;). Dessutom är det dubbla böter om man åker fast för fortkörning vid ett vägarbete här :devil:.

Så den svenske idioten är och kör i Danmark också! ;)

Att köra för fort förbi ett pågående vägarbete är givetvis ett jävla sattyg. Så präktig är även jag.
 
På tal om övergångsställen, VARFÖR är dessa sådana populära platser att stå och konversera vid? Jag blir knäpp på folk som ser ut att vara på väg att korsa vägen, för att sen växa fast i trottoaren medan jag förbannar mina dyrbara sekunder jag förlorat på att stanna i onödan. Eller, varför inte folk som trycker på knappen vid ett bevakat övergångsställe för att sedan springa över vägen ut att vänta på grönt?!?
 
På tal om övergångsställen, VARFÖR är dessa sådana populära platser att stå och konversera vid? Jag blir knäpp på folk som ser ut att vara på väg att korsa vägen, för att sen växa fast i trottoaren medan jag förbannar mina dyrbara sekunder jag förlorat på att stanna i onödan. Eller, varför inte folk som trycker på knappen vid ett bevakat övergångsställe för att sedan springa över vägen ut att vänta på grönt?!?

Eller gå i rask takt rakt fram på trottoaren för att sedan som en blixt från klar himmel göra en 90-graderssväng och springa ut på övergångsstället utan att ens se sig om. :D

Vi har en idiot bland gångtrafikanter också, tror jag minsann.
 
På tal om övergångsställen, VARFÖR är dessa sådana populära platser att stå och konversera vid? Jag blir knäpp på folk som ser ut att vara på väg att korsa vägen, för att sen växa fast i trottoaren medan jag förbannar mina dyrbara sekunder jag förlorat på att stanna i onödan. Eller, varför inte folk som trycker på knappen vid ett bevakat övergångsställe för att sedan springa över vägen ut att vänta på grönt?!?
För att man inte vet vem av alla galningar i rondellen som tänker svänga av på avfarten där jag tänker gå över gatan?
 
Så den svenske idioten är och kör i Danmark också! ;)

Att köra för fort förbi ett pågående vägarbete är givetvis ett jävla sattyg. Så präktig är även jag.
Apropå vägarbeten så finns det ju en del i Göteborg nu och jag kör förbi ett som många kör förbi efter jobbet (kl 1 på natten). Den första åtgärden för att få folk att sänka farten var gummimattor, sedan kom en skylt som visade hastigheten som bilden körde i, efter det en skylt som visade en sur gubbe om hastigheten var för hög och nu innan jag gick på semester var det en flaggperson ute och trafiken fick invänta en lotsbil.
Till jobbet kör jag såklart samma väg men utan lotsbil då hastigheten hålls nere av sig själv pga mycket trafik.
 
Vår micro piper tills man öppnar luckan :meh: superirriterande!
Ja jag avskyr det! Vad är det för en fullständig idiot som kom på att det ska pipa med jämna mellanrum om man inte stänger av/öppnar luckan? Är det så otroligt vanligt att folk glömmer bort att de värmde något så att det anses behövas påminnelser och varför går inte eländet att stänga av?

När min 27 år gamla mikro (som visserligen pep en gång när det var klart men sedan höll den tyst) dog letade vi efter en tyst mikro eller iallafall en där pipet går att stänga av. Hittade en som utlovade att ljudet går att stänga av men det var ju bara bluff och båg. Det som går att stänga av är ljudet när man trycker på knapparna och man får börja om från början varje gång vilket innebär att istället för två pip vid igångsättning får man höra tre :banghead::banghead::banghead:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
398
Senast: sjoberga
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 647
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 972
Senast: Amha
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 541
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp