Varför tvinga andra att äta?

VET du att det inte är några bekymmer med det? Jag tror inte att Grekland är den enda kulturen där det faktiskt är oartigt att tacka nej till erbjuden mat. (Dessvärre går det inte att ta en ytteportion heller, då kommer bara en jätteslev till slafsande på tallriken).
Japp. Jag vet det. :) Helt säkert.
Jag har känt frun i huset sedan vi gick i småskolan. Vi har varit grannar och bekanta sedan dess.
 
"Lantliga friden" känns otroligt svepande. Jag känner inte igen det. Mer är det i min värld en generationsfråga.

Däremot har jag upplevt den där fikakulturen på rent kvinnliga arbetsplatser. Mixade sällskap har i min värld varit enklare.
Fast å andra sidan har jag jobbat på ett ställe där vi en hel sommar åt grönsaker och bär till fikat. Skivad squash t.ex.

/tanten - diabetiker och lantis
Kulturella yttringar, som ju hela tråden handlar om, ser ju olika ut på olika håll. Dessutom är ju medelåldern högre på landsbygden än i städerna (inte bara i Sverige, tror jag). Det är oklart för mig varför generationsskillnader skulle vara mindre svepande än den lantliga friden. I båda fallen kan tex även klasskillnader spela roll för det hela. Förutom kön, då, som du pekar på.
 
Haha... och jag blir hungrig av tråden...
Och sugen på kanelbulle. Men ingen finns i närheten att servera en kanelbulle. Jag har inte heller någon bil hemma och en mil till affären.
:mad: :meh:
Baka! Blir klurigt om den ska bli bra utan socker eller sötningsmedel. Men det går säkert det med.
 
Baka! Blir klurigt om den ska bli bra utan socker eller sötningsmedel. Men det går säkert det med.
Smält mörk choklad och hacka nötter/mandel i och klicka upp i lagom storlek, vänta 3 min tills det svalnat. Enklaste kakan som finns. Inte bakelsegott men det är en kaka. Till fest kan man hacka frysta hallon i också.
 
Det skulle jag inte klara av. Dvs jag skulle inte klara av att äta halva och säga att jag blev mätt, jag skulle däremot lätt klara av att någon annan åt halva.
Ah, jo det kanske är svårt. (Det är ganska praktiskt däremot. Har kört på halv kaka på jobbet också när någon bjudit. 1/3 godispåse och en chokladbit ut en chokladkaka klarar jag. Men gräddbakelser är ju svårare, för de är mer ovanliga :).)
 
Ah, jo det kanske är svårt. (Det är ganska praktiskt däremot. Har kört på halv kaka på jobbet också när någon bjudit. 1/3 godispåse och en chokladbit ut en chokladkaka klarar jag. Men gräddbakelser är ju svårare, för de är mer ovanliga :).)
Jag tycker att det är svårt för att min mamma alltid lärde mig att man ska äta upp på sin tallrik. (Själv tycker jag dock bara att det gäller då jag själv har tagit för mig, men det är alltid lite svårt även när någpn ger mig en färdig portion. Jag är skräckslagen för att framstå som krånglig med maten.)
 
Ah, jo det kanske är svårt. (Det är ganska praktiskt däremot. Har kört på halv kaka på jobbet också när någon bjudit. 1/3 godispåse och en chokladbit ut en chokladkaka klarar jag. Men gräddbakelser är ju svårare, för de är mer ovanliga :).)
Vad är en gräddbakelse egentligen?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 213
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 758
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
14 733
Senast: mrkarisma
·
Kropp & Själ Efter lång tid har jag insett att jag måste och vill ha hjälp med min "matproblematik". Några trådar har på Buke har verkligen fått mig...
2
Svar
28
· Visningar
2 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp