Vårföräldrar 2015 #4

Vi hade tänkt att Lo skulle sova i vagnen på köpcentra så vi kunde kvällsshoppa lite men tji fick vi. Fick börja med att amma i bilen, sen var hon väldigt vaken och nyfiken på folk i 45 min tills stora jättegråten satte igång och nu ammar vi i bilen igen medan pappan är inne och köper det han skulle ha. Sparade lite pengar gjorde jag iaf, och får fortsätta gå runt i mina mjukisar eller kjol ett tag till :cautious:
 
Vart på kalas idag och lilla E var nöjd och pratig som vanligt. Blev sen lite gnällig så jag prova mata men nej, hon ville ha ny blöja och sen sova :D Inte riktigt vant mig vid att det inte ska ätas så fort hon gnäller utan det kan va andra saker hon vill :p Hon äter inte alls lika ofta längre!

Vi har nyss nattat storasyster. Pappan gick ut och grejjade lite så jag och lilla E ska mysa i soffan nu innan jag ska ta en löptur och natta hästarna :)
 
Kom in från löptur och hästarna vid 21.30 igår. E sov då i nestet efter en flaska ersättning. Sov sen hela natten i nestet i sin säng ända till 6.30 då jag väckte henne för att jag höll på att sprängas :D Hon slog därmed sitt sovrekord! Brukar sova 7 timmar i sträck men nu blev det drygt 9 timmar.

Nu har hon ätit från båda brösten och lättat skönt på trycket! Ska gå upp och göra storasyster redo på några timmar på dagis :)
 
Någon som donerar bröstmjölk?
Jag väntar på leverans av en Medela swing och ska kolla hur mycket jag kan pumpa ut, om det är en del så tänkte jag kontakta sjukhuset och höra om de är intresserade.

I övrigt så har vi det himla mysigt! Mina föräldrar och min ena syster har varit här hela långhelgen och de är så fint att se hur de och H lär känna varandra :love:
 
Någon som donerar bröstmjölk?
Jag väntar på leverans av en Medela swing och ska kolla hur mycket jag kan pumpa ut, om det är en del så tänkte jag kontakta sjukhuset och höra om de är intresserade.

I övrigt så har vi det himla mysigt! Mina föräldrar och min ena syster har varit här hela långhelgen och de är så fint att se hur de och H lär känna varandra :love:
Donerar inte men fick hem samma pump i helgen och den är lättmanövrerad och bra :up:
 
Måndag igen. Det är ju roligare när vi båda är hemma, men vi tar väl våra långpromenader som vanligt. Och ammar där emellan.

Såg att det fanns en plats ledig på kurs i helgen och blev lite sugen... Men kroppen kanske inte pallar två ordentliga ridpass än :confused:.
 
Nu pumpas det här hemma, hur mycket brukar ni lyckas pumpa ur? Jag fick ur 50 ml och då avbröt jag för lilla madamen vaknade och behövde tillträde omedelbums.

En hel flaska på typ 230 ml lr nåt? Är det lite lyckas jag iaf med 170ml.
 
På tal om pumpning. Jag funderar på att så smått börja pumpa ut så att sambon kan ta någon matning då och då. När brukar ni pumpa? När bebisen ammar på ena bröstet? Mitt emellan två amningar?

Sonen äter med max 3 timmars mellanrum och mina bröst hinner inte bli sprängfyllda på den tiden så jag har inte behovet av att pumpa ur för att släppa på trycket.
 
På tal om pumpning. Jag funderar på att så smått börja pumpa ut så att sambon kan ta någon matning då och då. När brukar ni pumpa? När bebisen ammar på ena bröstet? Mitt emellan två amningar?

Sonen äter med max 3 timmars mellanrum och mina bröst hinner inte bli sprängfyllda på den tiden så jag har inte behovet av att pumpa ur för att släppa på trycket.
Nu har jag inte börjat pumpa ännu, men jag har tänkt pumpa ut eventuellt överskott efter att H har ätit klart.
 
Idag har jag lyckats att delvis amma utan ammingsnapp. Hon är inte road men tar jag bort nappen tidigt när det fortfarande är mycket mjölk så fungerade det efter lite övertalning. Fick sätta tillbaka nappen mot slutet på ena bröstet, för hon blev frustrerad men jag tror det kommer gå utan framöver :up:
 
Idag har jag lyckats att delvis amma utan ammingsnapp. Hon är inte road men tar jag bort nappen tidigt när det fortfarande är mycket mjölk så fungerade det efter lite övertalning. Fick sätta tillbaka nappen mot slutet på ena bröstet, för hon blev frustrerad men jag tror det kommer gå utan framöver :up:

Jag fick göra likadant och nu ger jag vanlig napp direkt efter amningen för hon vill ligga och gosa men blir skitarg när det kommer mjölk när hon försöker gosa med bröstet :love:
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Idag är det minsann inte samma glada nöjda kille som vanligt.

Massa skrik som verkar bero på gaser i magen. Helst vill han bara äta men det har resulterat i två ganska stora kräkningar, han som kräkts kanske tre gånger i livet hittills. Sova i babynestet går bara kanske 5 minuter, det är famnen som gäller. Innan har det inte varit några problem alls att lägg över honom i nestet när han somnat men idag går han minsann inte på den luringen.

Så här sitter jag i pyjamasbyxor och amningslinne och känner mig rätt nöjd med att jag fick lunch 15:30 iaf :p Men världens sötaste bebis är sovandes och nöjd i famnen så han får väl vara kvar här tills pappan kommer hem :love:
 
Idag är det minsann inte samma glada nöjda kille som vanligt.

Massa skrik som verkar bero på gaser i magen. Helst vill han bara äta men det har resulterat i två ganska stora kräkningar, han som kräkts kanske tre gånger i livet hittills. Sova i babynestet går bara kanske 5 minuter, det är famnen som gäller. Innan har det inte varit några problem alls att lägg över honom i nestet när han somnat men idag går han minsann inte på den luringen.

Så här sitter jag i pyjamasbyxor och amningslinne och känner mig rätt nöjd med att jag fick lunch 15:30 iaf :p Men världens sötaste bebis är sovandes och nöjd i famnen så han får väl vara kvar här tills pappan kommer hem :love:
Såna dagar har man ju haft, man får gilla läget ;)
 
Lillan är förkyld. :( Vi var in till barnakuten i lördags morse för att kolla så det inte är något mer men barnläkaren gav lugnande besked. Livet är inte helt kul när man är täppt och snorig och varken kan sova eller äta riktigt som man ska.

Hon får dock i sig mat så det räcker, på sex dagar har hon gått upp 150 gram fick vi veta idag hos BVC. Totalt har hon gått upp 300 gram sedan förlossningen (600 gram sedan 48-timmarskollen) och växt 2,5 cm, så hennes nya siffror är 4150 gram och 52,5 cm. :)
 
Var ute på en galopptur med hästen igår och gissa om jag har träningsvärk i mage och rygg idag :D De förslappade musklerna är på väg tillbaka efter graviditeten :)

Idag har min bästa vän och hennes yngsta son varit på besök medan våra äldsta var på dagis. Hennes yngsta är 8 månader och krålar runt på golvet. Snart är lilla E också överallt! Tiden går så fort! Vår äldsta börja rulla runt i hela huset när hon var 5 månader :)
 
Var ute på en galopptur med hästen igår och gissa om jag har träningsvärk i mage och rygg idag :D De förslappade musklerna är på väg tillbaka efter graviditeten :)

Idag har min bästa vän och hennes yngsta son varit på besök medan våra äldsta var på dagis. Hennes yngsta är 8 månader och krålar runt på golvet. Snart är lilla E också överallt! Tiden går så fort! Vår äldsta börja rulla runt i hela huset när hon var 5 månader :)
För mig räckte med en kort tölttur på en helt överladdad häst som jobbade uppåt när han inte fick gå framåt...kändes som jag ridit barbacka på en ardenner och jag hade god lust att skicka upp honom i en grantopp :sneaky:. Han har aldrig vilat förut och det verkar som han har lagrat energin på hög i fyra veckor :meh:.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 111
Senast: Twirro
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
434
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 050
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 020
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp