Vårföräldrar 2015 #4

MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka, Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 43 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke. E född 2/4 kl 23.17, 3975 gram och 53 cm.
29:e Olina, 1:a barnet. Pojke född 12/4 kl 06.12, 4320 gram och 55 cm.
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka Lova född 10/4 kl 11.37, 3940 g och 52 cm

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet. Leona född 16/4 19:14, 3190 g och 52 cm.
5:e Lo_, 1:a barnet. Lo född 6/4 kl 07.06, 3220 g och 48 cm.
5:e Smulu 2:a barnet pojke född 16/4 3355 g 50 cm lång
5:e Glittra, 1:a barnet. Son född 7/4 kl 21.22, 3000 g och 51 cm.
8:e Tassetass, 1:a barnet Lisbeth född 17/4 kl 14:16, 3850 g och 50 cm.
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka. Flicka född 17/4 kl 03.38, 4098 g och 52 cm.
14:e Snowwhite, 1:a barnet, Pojke född 26/4 kl. 18,16 3870 g 53 cm lång
15:e Snna, 2:a barnet, Pojke född 17/4 kl 13.04, 4015 g och 52 cm
16:e Melisen, 1:a barnet, Alice född 21/4 kl 8:22, 3860g och 50 cm
20:e Comatose, 1:a barnet. Pojke född 19/4 kl. 04:25. 3530 g och 52 cm
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor. L & J födda på morgonen 12/4. 2234 & 2415 g och 45 & 46 cm.
30:e Imogen, 1:a barnet. Son född 12/4 kl 00:07. 2460 g och 48 cm.

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet Pojke född 27/4 10.00. 3960g och 53cm
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet


Uppdatering på listan ;) Gick om några stycken (?) sorry :angel::D

Herregud vilken kärlek man kan känna till en så liten person så fort :love:
Blev kvar på BB extra länge efter lite mammakomplikationer men pojken mår prima och jag mår också bra nu :)
Gjorde oss iofs ingenting, vårt BB har helt fantastisk personal på alla sätt så jag måste såklart storböla när vi lämnade :o
 

Det löste sig för oss efter vi började ge henne nappen (och att vi tränade bort amningsnappen ). Innan låg hon en evighet vid bröstet bara för att snutta men var samtidigt irriterad eftersom mina bröstvårtor nog inte lämpar sig så bra för gos, äter hon inte så är dom liksom för små för henne att få tag på... Använder ni napp?
 
Det löste sig för oss efter vi började ge henne nappen (och att vi tränade bort amningsnappen ). Innan låg hon en evighet vid bröstet bara för att snutta men var samtidigt irriterad eftersom mina bröstvårtor nog inte lämpar sig så bra för gos, äter hon inte så är dom liksom för små för henne att få tag på... Använder ni napp?
Ja. Eller, ibland tar hon den, men den är inte alls lika kul som mamman. Har inte lyckats sluta med amningsnapp än, det kanske är lösningen.
 
Ja. Eller, ibland tar hon den, men den är inte alls lika kul som mamman. Har inte lyckats sluta med amningsnapp än, det kanske är lösningen.

För oss ordnade det verkligen upp sig när amningsnappen försvann, men det tog två dygn att vänja sig av med den.
 
Lilla fröken har haft en sovdag idag. Var ute och red förut och då fick hon ersättning av pappa så hon bara snabbammade lite innan hon bajsade och nu tvärkorkade hon i babynestet hos oss i soffan. Antagligen somnar hon för kvällen nu så jag får pumpa innan vi lägger oss :p Sover hon 7 timmar som hon brukar så kommer jag explodera annars ;)
 
Nu pumpas det här hemma, hur mycket brukar ni lyckas pumpa ur? Jag fick ur 50 ml och då avbröt jag för lilla madamen vaknade och behövde tillträde omedelbums.
 
Senast ändrad:
Lilla fröken har haft en sovdag idag. Var ute och red förut och då fick hon ersättning av pappa så hon bara snabbammade lite innan hon bajsade och nu tvärkorkade hon i babynestet hos oss i soffan. Antagligen somnar hon för kvällen nu så jag får pumpa innan vi lägger oss :p Sover hon 7 timmar som hon brukar så kommer jag explodera annars ;)

Nej det va en bajs till som ville ut så nu ligger vi i sängen och hon äter. Borde kunna flytta henne till nestet snart :)
 
Det löste sig för oss efter vi började ge henne nappen (och att vi tränade bort amningsnappen ). Innan låg hon en evighet vid bröstet bara för att snutta men var samtidigt irriterad eftersom mina bröstvårtor nog inte lämpar sig så bra för gos, äter hon inte så är dom liksom för små för henne att få tag på... Använder ni napp?
Vi använder inte napp men det är för att lillen inte vill ha den. Två gånger har han tagit den men annars har han ratat den.
 
Nu sitter jag ned en sovande gosse i knät han har varit supermysig det senaste dygnet. Tidigare har han i princip bara varit nöjd i vaket tillstånd när man stått och gungat och vaggat honom i famnen vilket har resulterat i milslånga danser i vardagsrummet. Igår och i morse har han däremot varit nöjd med att bara sitta still i famnen och bara vara, så himla mysigt :love: och skönt för våra axlar och ryggar!!

Att gå promenader i bärsjalen har fungerat jättebra och igår var vi ute i en timme i det fina vädret. Han somnar eller tystnar oftast efter 50-100 meter :).
 
Idag blir Emelie 2 månader! :love: Letade fram 62 kläderna hon fått förut för att tvätta. Dags att börja använda dom nu för 56 går inte många veckor till! Har börjat med storlek 2 på blöjor också. Inte längesen hon drunkna i 50 kläderna och storlek 1 på blöjor.... Tyckte storasyster hade det så himla länge men jämför jag hur stor hon var vid samma ålder så är Emelie större. Hon växer fortare än vad J gjorde :)
 
L höjer rösten och felsökning inleds. Gos? Nej. Blöja? Nej. Napp? Nej. Hungrig? Borde inte vara, åt nyss. Värmer en flaska, L drar i sig en klunk och slocknar. Skitunge.

Är det något jag har lärt mig de senaste dagarna är att det där "borde inte vara hungrig" stämmer typ aldrig :D Eller så är det så att "peckish" (bra svenskt ord någon?) är ett väldigt vanligt tillstånd hos min bebis :D
 
Idag blir Emelie 2 månader! :love: Letade fram 62 kläderna hon fått förut för att tvätta. Dags att börja använda dom nu för 56 går inte många veckor till! Har börjat med storlek 2 på blöjor också. Inte längesen hon drunkna i 50 kläderna och storlek 1 på blöjor.... Tyckte storasyster hade det så himla länge men jämför jag hur stor hon var vid samma ålder så är Emelie större. Hon växer fortare än vad J gjorde :)

Alltså jag inser ju att det där förr eller senare kommer att inträffa. Men när jag tittar på kläderna vi fått i stl 62 känns det orimligt att ens lille plutt ska bli så stor :D
 
Alltså jag inser ju att det där förr eller senare kommer att inträffa. Men när jag tittar på kläderna vi fått i stl 62 känns det orimligt att ens lille plutt ska bli så stor :D

Haha ja när vi fick 62 kläder tänkte jag att herregud det är ju en evighet tills hon kan ha dom!!! Men tydligen är en evighet = två månader ;)
 
Haha ja när vi fick 62 kläder tänkte jag att herregud det är ju en evighet tills hon kan ha dom!!! Men tydligen är en evighet = två månader ;)

Haha ja det där med tid är ju lite relativt i nyföddvärlden :D

Men eftersom storlek 44 är lagom på vår 3-veckorskille vägrar jag tro att det ska vara storlek 56 om 5 veckor :p Men det kanske jag får äta upp :D
 
Idag blir Emelie 2 månader! :love: Letade fram 62 kläderna hon fått förut för att tvätta. Dags att börja använda dom nu för 56 går inte många veckor till! Har börjat med storlek 2 på blöjor också. Inte längesen hon drunkna i 50 kläderna och storlek 1 på blöjor.... Tyckte storasyster hade det så himla länge men jämför jag hur stor hon var vid samma ålder så är Emelie större. Hon växer fortare än vad J gjorde :)

Haha vi har börjat nosa på 62 kläderna men vi hade väl en annan startvikt också :D och storlek 1 på blöjor har han aldrig haft utan vi körde 2 från början så vi fick byta våra 1 på bb mot tvåor :up:

Vi ska in till BVC på onsdag, blir spännande att se hur mycket han väger och längden :)
 
Haha vi har börjat nosa på 62 kläderna men vi hade väl en annan startvikt också :D och storlek 1 på blöjor har han aldrig haft utan vi körde 2 från början så vi fick byta våra 1 på bb mot tvåor :up:

Vi ska in till BVC på onsdag, blir spännande att se hur mycket han väger och längden :)

Hur gammal är han nu? :)

Emelie var 49 cm lång och vägde 3020g som nyfödd så hon har växt massa!!!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 111
Senast: Twirro
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
434
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 057
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 022
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp