Vårföräldrar 2015 #6

Ja usch, helst vill jag bara förklara för henne att E alltid finns kvar hos Alice men det jag ju inte eftersom det inte är sant. Måste verkligen vara jättekonstigt att en del av familjen plötsligt bara är borta och sen plötsligt dyker upp igen, otryggt på något sätt. Men visst har Lo också ett bonussyskon? Eller blandar jag ihop saker nu :down:
Ja det stämmer, hon har en trettonåring halvbror. Han ska bo hos oss på halvtid men det brukar kunna bli rätt oregelbundet. Hon är väldigt förtjust i honom men blir tack och lov inte ledsen när han åker.
 
Igår somnade L inte förrän 22.30 och då var det motvilligt och både jag och hennes pappa däckade samtidigt... Ibland undrar jag vad hon går på den lilla flickan ;).
 
Bordercolliesyndromet. Vi hade samma, men det räckte att nån tänkte tanken att resa sig ur soffan...
de kan inte sova ihop?

Sova ihop skulle nog inte funka av praktiska skäl och jag tror inte att det egentligen handlar om nätterna utan om att A börjar förstå att E försvinner helt från henne varannan vecka. I A:s värld är hon ju bara borta när hon är hos sin mamma. För A:s del tror jag telefonsamtal med E hade funkat dom veckorna E är hos sin mamma, dock blir inte det bra för E. Hur förklarar man för en 18-månaders att den hon avgudar mest i hela världen kommer tillbaka om en vecka? Jag antar att den här kvällsseparationsångesten måste bero på det, A är inte sån annars med någon annan...
 
Traskar iväg till förskolan med L i vagnen. Väl framme så tänker jag, omtänksamma mamma som jag är, att jag ska öppna Lisbeths jacka lite innan vi går in eftersom det var bra mycket varmare än vad jag trodde att det skulle vara och det kan vara skönt att liksom vädra ut den värsta instängda värmen innan man går inomhus. Detta var dåligt gjort av mig. DÅLIGT! L fick en smärre kris och vägrade ta ett steg. Till slut, efter många om och men, fattade jag att hon ville att jackan skulle vara stängd och sekunden jag drog upp dragkedjan så kom leendet tillbaka och hon störtade iväg mot dörren in till avdelningen.

Ett och ett halvt alltså, vilken ålder! :D
 
Traskar iväg till förskolan med L i vagnen. Väl framme så tänker jag, omtänksamma mamma som jag är, att jag ska öppna Lisbeths jacka lite innan vi går in eftersom det var bra mycket varmare än vad jag trodde att det skulle vara och det kan vara skönt att liksom vädra ut den värsta instängda värmen innan man går inomhus. Detta var dåligt gjort av mig. DÅLIGT! L fick en smärre kris och vägrade ta ett steg. Till slut, efter många om och men, fattade jag att hon ville att jackan skulle vara stängd och sekunden jag drog upp dragkedjan så kom leendet tillbaka och hon störtade iväg mot dörren in till avdelningen.

Ett och ett halvt alltså, vilken ålder! :D

Haha! :D

Vi hade lite bråttom till dagis i morse. Js grupp äter frukost i matsalen på skolan så dom går dit vid 7.55 ungefär så jag blev lite stressad för att inte hinna då jag lämnar E först pga lättvindigast. Jag tog Es hand i trappan när vi gick ut ur huset hemma för att hjälpa henne ner men hon vägrade och blev sådär jobbigt gnällig och vägrade ta min hand (hatar det där gnälljudet hon håller på med så fort något inte går som hon vill) så jag lyfte upp henne och bar henne ner till bilen för jag orkade bara inte vara en pedagogisk mamma där och då :p
 
Haha! :D

Vi hade lite bråttom till dagis i morse. Js grupp äter frukost i matsalen på skolan så dom går dit vid 7.55 ungefär så jag blev lite stressad för att inte hinna då jag lämnar E först pga lättvindigast. Jag tog Es hand i trappan när vi gick ut ur huset hemma för att hjälpa henne ner men hon vägrade och blev sådär jobbigt gnällig och vägrade ta min hand (hatar det där gnälljudet hon håller på med så fort något inte går som hon vill) så jag lyfte upp henne och bar henne ner till bilen för jag orkade bara inte vara en pedagogisk mamma där och då :p

Har man inte tid så har man inte, så enkelt är det ju. Jag kan sällan skylla på det, skriver ju uppsats så mitt schema är högst flexibelt. :p
 
Har man inte tid så har man inte, så enkelt är det ju. Jag kan sällan skylla på det, skriver ju uppsats så mitt schema är högst flexibelt. :p

Nej det är ju så och på morgonen så är det lite tajt då jag vill att dom ska få sova så länge som möjligt :) Väcker dom kl 7 och helst ska vi åka 7.20, senast 7.25 men i morse hann hon blir drygt 7.30. Jag är inte den snabbaste och piggaste på morgonen heller! Men i morse vet jag inte vad som hände. Jag gick upp 5 min tidigare än vanligt t.o.m :p
Tur att jag inte måste vara på jobbet kl 8 prick utan sköter det där med tiderna själv. Ska börja ha hemmakontor också så då slipper jag resan in till stan :D Men ungarna behöver ju hinna komma till dagis till dom ska äta frukost :)
 
Nej det är ju så och på morgonen så är det lite tajt då jag vill att dom ska få sova så länge som möjligt :) Väcker dom kl 7 och helst ska vi åka 7.20, senast 7.25 men i morse hann hon blir drygt 7.30. Jag är inte den snabbaste och piggaste på morgonen heller! Men i morse vet jag inte vad som hände. Jag gick upp 5 min tidigare än vanligt t.o.m :p
Tur att jag inte måste vara på jobbet kl 8 prick utan sköter det där med tiderna själv. Ska börja ha hemmakontor också så då slipper jag resan in till stan :D Men ungarna behöver ju hinna komma till dagis till dom ska äta frukost :)

L är inte heller den snabbaste på morgonen. Hon äter dessutom frukost hemma och är verkligen ingen snabbätare. Det är inte ovanligt att vi slirar in en kvart eller en halvtimme sent till förskolan de veckor hon är schemalagd från 07.45. :o
 
L är inte heller den snabbaste på morgonen. Hon äter dessutom frukost hemma och är verkligen ingen snabbätare. Det är inte ovanligt att vi slirar in en kvart eller en halvtimme sent till förskolan de veckor hon är schemalagd från 07.45. :o

Jag är väääldigt glad över att mina två äter frukost på dagis annars skulle mornarna vara stressiga :D J är en trögätare utan dess like. E är bättre som tur är men har sina trögdagar hon också. J är också otrolig trög på att klä på sig. Hon svävar iväg i sina egna tankar så lätt och allt tar sån tid så man får påminna henne hela tiden om det hon ska göra :p
 
Jag är väääldigt glad över att mina två äter frukost på dagis annars skulle mornarna vara stressiga :D J är en trögätare utan dess like. E är bättre som tur är men har sina trögdagar hon också. J är också otrolig trög på att klä på sig. Hon svävar iväg i sina egna tankar så lätt och allt tar sån tid så man får påminna henne hela tiden om det hon ska göra :p

Jag tror de serverar frukost klockan sju på L:s förskola, just nu skulle det aldrig gå att få dit henne i tid. :D
 
jusr nu är det mycket ordning och reda här.

Grindar och dörrar ska stängas när man gått igenom dom, näsan ska torkas (nyss varit förkylda) och det pappret ska slängas i toan eller spisen.
Tvätt ligga i tvättkorgen eller tvättmaskinen och hundmatskålarna ställas på köksbänken inför kvällsmaten
Diskmaskinen slås på, ved ska in i spisen, höpåsar fyllas, fylla på vatten i boxarna
:rofl:
Och så vidare och så vidare. Jättegulligt:love:

Och det är viktigt att detta görs, köksskåpen ska ju vara stängda tex, 'glömmer' vi (bara för att se vad han gör :p) så går han dit och stänger själv innan han kan fortsätta med sitt.


Hur länge tror vi det håller i sig? :grin:
 
jusr nu är det mycket ordning och reda här.

Grindar och dörrar ska stängas när man gått igenom dom, näsan ska torkas (nyss varit förkylda) och det pappret ska slängas i toan eller spisen.
Tvätt ligga i tvättkorgen eller tvättmaskinen och hundmatskålarna ställas på köksbänken inför kvällsmaten
Diskmaskinen slås på, ved ska in i spisen, höpåsar fyllas, fylla på vatten i boxarna
:rofl:
Och så vidare och så vidare. Jättegulligt:love:

Och det är viktigt att detta görs, köksskåpen ska ju vara stängda tex, 'glömmer' vi (bara för att se vad han gör :p) så går han dit och stänger själv innan han kan fortsätta med sitt.


Hur länge tror vi det håller i sig? :grin:

Vi har en sådan ordningsman (kvinna?) här också! Även på dagis säger dom att det är ordning och reda som gäller för E och att det är viktigt för henne :p
Hemma är hon väldigt förtjust i att duka va bordet efter middagen. Hon ska ta allas grejer och det tycker ju J är bra för då slipper hon ;)
 
Vi har också en var-sak-på-sin-plats-unge hemma. Tyvärr verkar det inte gälla hennes leksaker men det mesta annat :)
Hon vägrar också att gå om inte jackan är knäppt. ordning ska det vara!
 
Det är ju så sött :love:

Tänkte också häromdan på att jag är så GLAD att vi har våra tätt, hur tusan hade man orkat vara gravid med kotte i den här åldern? :angel:
 

Liknande trådar

Hoppning I natt börjar det! Någon mer som planerar att titta? SVT sänder: Torsdag 6 april 02.05 – 04.30 SVT1/Play. Hoppning 1:a rundan (natt...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: Badtz Maru
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 075
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp