Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2016

Haha. Jobbets gravidbyxor är nog för någon i vecka 45. Ingen resår utan knappar i sidan. Två lägen, jättegravid och megagravid. Får nog sno byxor i XL hyllan i stället.

Drog annars på mig mina egna mammajeans i morse pga brist på rena byxor. Länge sedan jag haft byxor som suttit så bra över bak och lår. Resåren runt magen var liiiite stor ännu men tröja över så går det bra. Kände mig 100% snygg (H:ångest över byxor)


Det är ju perfekt ifall någon med elefantlång graviditet skulle börja hos er:rofl:
 
Idag har jag känt mig ogravid hela dagen.. Har inte varit hungrig, inte mått illa, inte haft ont :) väldigt skönt faktiskt! Har kollat i spegeln så magen verkligen finns kvar :angel:;)
Har rensat ett förråd här hemma & tänkte också åka med mamma & systerson till ridhuset när dom motionerar mina tjocka hästar! Ibland är det härligt att vara symtomfri :D
 
Idag kom första tårarna av frustration, jag bröt ihop i bilen och fick ringa min sambo för lite vettiga tankar.

MVC har inga läkartider innan den 31/10 då min sjukskrivning går ut, vårdcentral 1 vägrar plocka in mig då jag är gravid utan hänvisar till MVC och vårdcentral 2 vägrar plocka in då jag hör till vårdcentral 1. Samma krångel varje månad för att förlänga min sjukskrivning, för jag får inte be om en tid om en månad i förväg ifall jag skulle må bra och kunna arbeta utan måste jaga tider :banghead:
 
Idag kom första tårarna av frustration, jag bröt ihop i bilen och fick ringa min sambo för lite vettiga tankar.

MVC har inga läkartider innan den 31/10 då min sjukskrivning går ut, vårdcentral 1 vägrar plocka in mig då jag är gravid utan hänvisar till MVC och vårdcentral 2 vägrar plocka in då jag hör till vårdcentral 1. Samma krångel varje månad för att förlänga min sjukskrivning, för jag får inte be om en tid om en månad i förväg ifall jag skulle må bra och kunna arbeta utan måste jaga tider :banghead:

Men går det inte att ta den tiden den 31?
Jag har fått tid samma dag som min sjukskrivning går ut, så förlänger dom den bara. :)
 
Idag kom första tårarna av frustration, jag bröt ihop i bilen och fick ringa min sambo för lite vettiga tankar.

MVC har inga läkartider innan den 31/10 då min sjukskrivning går ut, vårdcentral 1 vägrar plocka in mig då jag är gravid utan hänvisar till MVC och vårdcentral 2 vägrar plocka in då jag hör till vårdcentral 1. Samma krångel varje månad för att förlänga min sjukskrivning, för jag får inte be om en tid om en månad i förväg ifall jag skulle må bra och kunna arbeta utan måste jaga tider :banghead:

Det brukar inte vara några problem att avboka tiderna. Så boka i god tid till nästa gång så behöver du inte gå igenom detta igen.

Styrkekramar!
 
Idag kom första tårarna av frustration, jag bröt ihop i bilen och fick ringa min sambo för lite vettiga tankar.

MVC har inga läkartider innan den 31/10 då min sjukskrivning går ut, vårdcentral 1 vägrar plocka in mig då jag är gravid utan hänvisar till MVC och vårdcentral 2 vägrar plocka in då jag hör till vårdcentral 1. Samma krångel varje månad för att förlänga min sjukskrivning, för jag får inte be om en tid om en månad i förväg ifall jag skulle må bra och kunna arbeta utan måste jaga tider :banghead:

Hade samma problem förra veckan, vc skyllde dock också på inga tider även om de helst såg att jag vände mig till mvc. Löste sig fint till Slut när jag satte mig på deras lättakut iaf.
 
Magen har verkligen spurtat o blivit stoor.. Ny vecka på måndag så ska försöka få in en ny bild då :)

Hur växer era magar? :)
 
Det brukar inte vara några problem att avboka tiderna. Så boka i god tid till nästa gång så behöver du inte gå igenom detta igen.

Styrkekramar!

Jag förstår att du försöker vara snäll men det inlägget var ett slag i magen som gjorde mig riktigt upprörd igår.

Jag har varit sjukskriven sedan juli 2015, och i princip hela 2013 så jag är väl medveten om att man ska vara ute i god tid. MEN min MVC vägrar boka tider i god tid, man får bara boka tider först när sjukskrivningen närmar sig sitt slut för att se ifall behovet kvarstår. Därav min stress varje månad för just nu blir jag sjukskriven 1 månad i taget. Igårkväll fick jag avbryta min insats som hjälpreda på äldsta sonens disco och idag fick jag hoppa över högskoleprovet pga illamåendet. Stress ökar mitt illamående, så allt som fungerar är vila och Lergigan Comp.
 
Magen har verkligen spurtat o blivit stoor.. Ny vecka på måndag så ska försöka få in en ny bild då :)

Hur växer era magar? :)

Jag har börjat slå i magen när jag stänger kylskåpsdörren så jag antar att den har börjat växa till :D. Det har även börjat bli som ett tryck överst i magen när jag sitter som jag känner igen från förra gången. I vanliga fall blir det ju ett veck mitt på magen när man sitter men det funkar ju inte nu utan magen trycker liksom mot bröstet.
Men jag tycker att magen blev stor nästan direkt när jag plussade den här gången.
Är i början av vecka 17.
 
Jag förstår att du försöker vara snäll men det inlägget var ett slag i magen som gjorde mig riktigt upprörd igår.

Jag har varit sjukskriven sedan juli 2015, och i princip hela 2013 så jag är väl medveten om att man ska vara ute i god tid. MEN min MVC vägrar boka tider i god tid, man får bara boka tider först när sjukskrivningen närmar sig sitt slut för att se ifall behovet kvarstår. Därav min stress varje månad för just nu blir jag sjukskriven 1 månad i taget. Igårkväll fick jag avbryta min insats som hjälpreda på äldsta sonens disco och idag fick jag hoppa över högskoleprovet pga illamåendet. Stress ökar mitt illamående, så allt som fungerar är vila och Lergigan Comp.

Så himla dåligt av din MVC! Allting blir ju extra jobbigt när man är gravid så jag tycker verkligen inte att du skulle behöva stressa med att försöka få tag i tider.
Kan någon annan hjälpa dig att ringa och boka? Så att du slipper rådda med det.
 
Magen har verkligen spurtat o blivit stoor.. Ny vecka på måndag så ska försöka få in en ny bild då :)

Hur växer era magar? :)

Det växer väldigt mycket hela tiden. Tror att jag kommer bli enorm även denna gång :nailbiting:

Förra fotningen 17+5 (12 oktober)
s169474.jpg


Vecka 19+2 (1 bebis) (24oktober)​

b169472.jpg

 
Jag förstår att du försöker vara snäll men det inlägget var ett slag i magen som gjorde mig riktigt upprörd igår.

Jag har varit sjukskriven sedan juli 2015, och i princip hela 2013 så jag är väl medveten om att man ska vara ute i god tid. MEN min MVC vägrar boka tider i god tid, man får bara boka tider först när sjukskrivningen närmar sig sitt slut för att se ifall behovet kvarstår. Därav min stress varje månad för just nu blir jag sjukskriven 1 månad i taget. Igårkväll fick jag avbryta min insats som hjälpreda på äldsta sonens disco och idag fick jag hoppa över högskoleprovet pga illamåendet. Stress ökar mitt illamående, så allt som fungerar är vila och Lergigan Comp.

Bra att du förstod att det inte var elakt menat, men jag var nog för lösningsfokuserad och läste ditt inlägg fel. Jag visste inte att du varit sjukskriven så länge, eller att du inte fick boka tider hos din läkare i god tid. Min bästa kompis som varit heltidssjukskriven i ca två år har regelbundna inbokade möten med sin husläkare för ny rehab- och sjukskrivningsplan. Så hennes besök bokas i god tid.

Jag tolkade det som att du inte ville boka in läkartid för ny sjukskrivning, med förhoppning att det inte skulle behövas med sjukskrivning. Därför jag ville uppmuntra dig att ändå ha en ny tid inbokad "i fall att". Och utifrån min kompis erfarenhet av att ha återbesökstider inbokade ibland tre månader frammåt, vilket hon upplevt som positivt. Men alla har inte samma tur som hon och får läkare som verkligen tar sitt helhetsansvar.

Jättetråkigt att du får så otroligt dåligt bemötande från din VC i din sjukskrivning. Katastrof att du ska behöva ha det så här! Kan du inte försöka byta vc och lista dig på den andra (om den är bättre) eller åtminstone byta husläkare och kräva en mer långsiktig planering kring din sjukskrivning? Det blir ju inte bättre av att du måste stressa med administrationen.

Styrkekramarnoch hoppas det ordnar sig för dig!
 
Så himla dåligt av din MVC! Allting blir ju extra jobbigt när man är gravid så jag tycker verkligen inte att du skulle behöva stressa med att försöka få tag i tider.
Kan någon annan hjälpa dig att ringa och boka? Så att du slipper rådda med det.

Nej tyvärr, inte ens min sambo får boka tider åt mig. Annars hade han gjort det :love:

Men som tur är så har jag världens bästa BM som backar upp mig och igår ringde MVC helt oanmält upp mig för att berätta att de kunde ordna en läkartid den 5 /11. Läkaren arbetar endast torsdag 8-12 på MVC men hon skulle sjukskriva retroaktivt fram till dess så vi träffats innan, samt att mina besvär är väldokumenterade både från 2004,2013 och nu även än så länge i denna graviditet.

Jag var inne på deltidssjukskrivning men kommer nog kräva heltidssjukskrivning iaf för minsta stress utlöser illamåendet. Så all stress innan MVC ringde på eftermiddagen har förstört hela dagen igår samt idag. :(
 
Bra att du förstod att det inte var elakt menat, men jag var nog för lösningsfokuserad och läste ditt inlägg fel.

*klipp klipp*

Jättetråkigt att du får så otroligt dåligt bemötande från din VC i din sjukskrivning. Katastrof att du ska behöva ha det så här! Kan du inte försöka byta vc och lista dig på den andra (om den är bättre) eller åtminstone byta husläkare och kräva en mer långsiktig planering kring din sjukskrivning? Det blir ju inte bättre av att du måste stressa med administrationen.

Styrkekramarnoch hoppas det ordnar sig för dig!

Som sagt igår var ingen bra dag alls, så jag valde att svara ditt inlägg först idag.
Nej, den andre VC sa att även om jag listar om mig så är väntekön för de som vill lista sig dit så lång att jag inte kan få hjälp inom det närmaste iaf. Jag var rätt påstridig men telefonisten sa bara att jag fick hoppas på att MVC-läkaren skrev retroaktivt. MVC-läkaren vill bara sjukskriva 1 månad i taget för att hennes målsättning är att jag ska återgå till arbetet innan jag går hem på graviditespenning. Får se om hon kan sjukskriva från november fram till mitten av januari, då jag går hem.

Katastrof är ordet, och samma *pip* som 2013 när jag väntade vår minsting. Allt jag får höra är att graviditet är ingen sjukdom. Nej det vet jag men jag är inte kapabel att vårda de äldre när jag har ett latent illamående samt foglossning. Ibland måste de även se till vad man har för typ av arbete.
 
31/10 är en lördag ;) Jag fick tid den 5 november med löfte om retroaktiv sjukskrivning fram till dess :)

Jaha! Då blir det lite svårt ;)
Så knäppt av mvc o göra så! Håller tummarna att det löser sig :)

Jag har läst att i tvillinggruppen på facebook att det är några stycken som blivit sjukskrivna längre perioder. O jag blir riktigt irriterad, för när det gäller en graviditet som i mitt fall inte kommer bli "bättre" eller att det ens är lämpligt att gå tillbaka till jobbet nu, VARFÖR kan dom inte sjukskriva längre.. Hoppas att den andra läkaren jag träffar kan tänka sig att åtminstone ta 6 veckor åt gången.
 
Magen har verkligen spurtat o blivit stoor.. Ny vecka på måndag så ska försöka få in en ny bild då :)

Hur växer era magar? :)

Fort? Vecka 17idag och jag tycker den har ploppat ut rejält bara på en vecka:heart
Hade syrran på besök (träffas typ 3-4ggr/år) och hon satt och stirrade på magen hela tiden precis som om bebisen skulle titta ut genom naveln:laugh:
 
Magen har verkligen spurtat o blivit stoor.. Ny vecka på måndag så ska försöka få in en ny bild då :)

Hur växer era magar? :)

Jag tycker mig se en liten skillnad. Men än så länge är jag ju inte speciellt långt gånget (12+4 idag) så det är inte jättekonstigt att det inte ser så mycket ut för världen. Däremot ser jag ut som en badboll på kvällarna :D

Jag har inte gått upp i vikt något heller utan bara gått ner egentligen och rör mig nu bara upp och ner runt samma två kilo typ, så det påverkar nog också! Ska bli kul när det faktiskt syns något sen :)


@Bexzor Så jäkla värdelöst att de inte kan sjukskriva dig en längre period än 1 månad eller i alla fall ha lite framförhållning och boka in ny läkartid innan befintlig sjukskrivning går ut. Speciellt när du har två graviditeter i bagaget som gått precis samma väg. Konstigt tycker jag att de inte kan kolla ihop det. Just när det gäller gravida är det väl rimligt att läkaren lyssnar extra mycket på hur man faktiskt säger att man mår eftersom det inte är en specifik sjukdom med tillhörande manual man kan gå efter varje gång. Hoppas du kan få till en bättre situation och slipper oroa dig och stressa så mycket över det! :heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 932
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 701
Juridik & Ekonomi Några viktiga datum för deklaration för inkomståret 2022 13 februari Sista dagen för att göra en extra skattebetalning om du räknar med...
Svar
7
· Visningar
947
Senast: Raderad medlem 68338
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 527
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp