Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flisan har ont i magen på kvällarna :( inte på koliknivå utan hon är gasig och precis runt varje prutt blir hon tokledsen. Nu verkar det precis lugnat ner sig/ vara färdigpruttat så nu slocknade hon i min famn, 1,5 timme tog det idag. Håller tummarna för att det är klart för ikväll.
 
Flisan har ont i magen på kvällarna :( inte på koliknivå utan hon är gasig och precis runt varje prutt blir hon tokledsen. Nu verkar det precis lugnat ner sig/ vara färdigpruttat så nu slocknade hon i min famn, 1,5 timme tog det idag. Håller tummarna för att det är klart för ikväll.
Sammy får också "onda pruttar" Sempers magdroppar har hjälpt massor! Så testa dom om du inte gjort det redan.
 
Sempers magdroppar hjälpte oss också.

......

Mina barn :heart. En mer perfekt resa kunde man inte få sådär första gången på egen hand med tåg. Junioren som kan vara både döv och tvärsför skötte sig exemplariskt. När vi kom fram slängde sig hen om halsen på morfar :love:.
Lillan var glad och nöjd så gott som hela dagen, lite dåligt med sömn för tåget var ju spännande men bara ett pyttelitet utbrott från hennes del. :up:
 
Flisan har ont i magen på kvällarna :( inte på koliknivå utan hon är gasig och precis runt varje prutt blir hon tokledsen. Nu verkar det precis lugnat ner sig/ vara färdigpruttat så nu slocknade hon i min famn, 1,5 timme tog det idag. Håller tummarna för att det är klart för ikväll.
Semperdroppar i kombination med Minifom har haft bra effekt på Ella. Och vindi pysventiler när det ändå är besvärligt :)
 
Man märker oftast inte av utvecklingssprången speciellt mkt på cornelis, men antingen har det varit språng eller fullmånen han reagerat på senaste två nätterna. Han har sovit, men sprattlat massor och gnytt/varit ledsen i sömnen samt inte velat sova i spjälsängen. Han sover oftast med oss men brukar i alla fall lägga honom i spjälsängen första timmarna!
 
Man märker oftast inte av utvecklingssprången speciellt mkt på cornelis, men antingen har det varit språng eller fullmånen han reagerat på senaste två nätterna. Han har sovit, men sprattlat massor och gnytt/varit ledsen i sömnen samt inte velat sova i spjälsängen. Han sover oftast med oss men brukar i alla fall lägga honom i spjälsängen första timmarna!

Är nog fullmånen. Skyller på det med O iaf. Vi har haft två oroliga nätter, han är bara lugn när han är i min famn.
 
När loppan har ont i magen så brukar jag köra sträck och böj med benen. När man då böjer så trycker man till lite över magen så brukar man kunna pressa ut fisen. Funkar fint för oss :up:

Hon är ett väldigt mammigt barn och andra människor funkar bara när vi har bockat alla tre boxarna - nyvaken, nybytt, och Nymatad. Inte ens pappa duger annars. Så igår när svärmor höll på att klippa mig fick fröken liten ett smärre utbrott. Då var hon lite trött och lite snuttsugna så ingen av fastrarna eller pappa dög, vilket fick pappa att bli ledsen också :heart, så vi fick pausa klippningen i halvtid för att jag skulle kunna trösta och leka napp ett tag. Men när vi somnat vid bröstet så kunde vi lämna över till pappa.
 
Cornelis blir fyra månader idag, tiden bara springer iväg. I torsdags var vi på fyramånaderskoll. 67 cm och 7830 gram, växer så det knakar!! Föddes ju 51 cm och 3790 gram och i torsdags var han 17 veckor, så nästan 1 cm i snitt per vecka samt nästan 240 gram i veckan! Dundermjölk :nailbiting:
 
Besök på barnmottagningen idag. De vägde och mätte honom sen så sa de att jag skulle börja äta mjölk nästa vecka för att provocera. Och sluta med det direkt om han blev dålig igen. Kände väl mest att vi kunde tagit detta över telefon men men skönt att någon kikat på honom iaf.

Nu är vi påväg till mormor och så ska vi åka till stallet som jag i princip är uppvuxen i.
 
V sover oroligt och har svårt att komma till ro, det spritter i hela kroppen i princip. Somnar han på dagen ordentligt sover han bättre.

Har en sjal på G, en begagnad ingosad, ska se om det blir lättare att knyta med den. Ska även testa en Isara-sele om jag är duktig på att hålla i pengarna de närmsta två veckorna :p Han är inte riktigt nöjd i Ergobabyn, tror vi är mitt emellan inlägg och inte inlägg, om någon månad blir det nog bättre.
 
Mannen har tagit båda barnen för att äta lunch och umgås med en kompis som är nere ett par dagar.

Det är första gången som jag inte har något barn att hålla koll på sedan Felicia föddes. :o Vet inte riktigt vad jag ska göra under tiden för det finns så mycket jag vill hitta på. :D Det lutar åt att ge mig ut med sekatören :love:
 
Sålänge jag inte blöder halvt ihjäl eller får feber så är det fullt normalt. :meh: Ringde mvc nu på morgonen och hon i telefon lät nästan sur att jag ringde. Frågade även om de kunde ta bort ett stygn som skaver men nä det får jag vänta med tills efterkontrollen. Undra om män hade fått gå i en dryg månad med ett stygn som skavde...

Jag kan inte riktigt släppa att de inte ville hjälpa dig med stygnet och har gått och retat upp mig. Om det inte släpper tycker jag du ska ringa igen och ligga på. Det kan inte ta så många minuter i anspråk för mvc?
Jag gick själv med stygn efter förra förlossningen som inte ville släppa och det tärde rejält på mig när det skavde och gjorde ont. Har ångrat i efterhand att jag så snällt väntade på efterkontrollen 12 v efter förlossningen för att höra att allt var ok...
 
Även här har barnet hunnit bli hela 3 månader och det uppmärksammades genom att min tid som mjölkdonator är slut och pumpen återlämnats till neo. Det känns lite dubbelt. Det är skönt att slippa ha det hängandes över huvudet och att tid blivit frigjord, samtidigt som jag fått in en bra rutin på det sista veckorna. Det är lite tråkigt att det är förbi nu när jag kan ge bort mera och jag vet att det är ont om mjölk på sjukhuset.

I övrigt flyter livet på fint och jag är glad över att E är en så förnöjd kille. Numera kan jag äta det mesta (jordgubbar :love:) utan att han får ont i magen och han ler mest hela tiden. Han har skrattet i halsen och är på god väg att rulla runt. Den här veckan är jag ensam med barnen och sen väntar tre veckors semester tillsammans med sambon. Huset behöver målas om, men i övrigt har vi inga större planer. Känner mig lite hämmad av att E inte är något sjalbarn, men hoppas att det släpper med tiden. Mage och höft vill han inte sitta på om han inte är jättetrött, men på min rygg protesterade han inte. Testade en ergobaby häromdagen, men det verkade inte heller falla honom i smaken och vagnen är tråkig om den inte är i rörelse.
 
Detta med att lyckas flytta en sovande bebis från amningskudden till babynestet när man suttit i sängen och ammat borde kunna klassas som akrobatik på hög nivå.. :rofl:
Det går inte här. Hon vaknar direkt när jag lyfter bort henne från min kropp :meh:

Kl
Jag tror vi har fått en bebis med inbyggd sensor för när vi är på gång att mysa till det. Hon sov som en sten, vi börjar och det slår fasen inte fel att hon vaknar och kräver direkt uppmärksamhet då :arghh::meh:
 
Detta med att lyckas flytta en sovande bebis från amningskudden till babynestet när man suttit i sängen och ammat borde kunna klassas som akrobatik på hög nivå.. :rofl:
Ett av mina lifehack just nu (med en bebis som har en period då hon sover lite oroligare) är att hon helt enkelt får fortsätta sova på amningskudden fast i sängen. Har en jättemysig amningskudde med kulor som formar sig efter kroppen.
 
Tittar avundsjukt på alla lyckade transfers i sjalgruppen. Somnar min i sjalen får han fortsätta sova där annars är det kört.

Imorgon ska vi hälsa på min kusin och sedan mina päron. Tur att han oftast sover i bilen...
 
Död mamma och bäbis nu ikväll. Vi somnade innan 20. Har dessutom hunnit sova en timme i fåtöljen med bäbis i famnen efter amning. Nu tillbaka i sängen igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
608
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 247
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
17 056
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 122
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp