Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej och hå. Går med barnvagnen och känner att "nej men en trea vore kanske inte så dumt".
Jag trodde ju att hormonerna hade stillat sig men icke... :cautious:
Jag känner likadant trots att jag precis varit gravid i typ 2år i sträck och haft en fruktansvärt orolig graviditetO_o Maken längtar också efter ett litet syskon till.

Kanske är tur att vi inte är yngre för då hade vi antagligen haft ett helt fotbollslag och en skitful minibuss:laugh:
 
Jag var på maxi idag o storhandlade med tre barn. Svettigt men gick fint :D lagom matt efteråt :p

Mannen tycker jag ska nöja mig med alla ungar på jobbet:idea:

Har fem retropi blöjor i tvättmaskinen nu, vi ska börja prova imorgon efter sonens första skolavslutning, han har blivit stor så fort :heart
Tänker bäst o prova hemma i lugn o ro. Spännande :)
 
Alltså... godissug from hell!! Dessutom duger inte pappa alls idag utan Märta är bara nöjd när hon får vara i min famn. Mysigt men vore skönt med avlastning ibland
 
Du
Alltså... godissug from hell!! Dessutom duger inte pappa alls idag utan Märta är bara nöjd när hon får vara i min famn. Mysigt men vore skönt med avlastning ibland
Har du testat "tröjtricket"? Dvs att pappan får ha en av dina används tröjor mellan sig och bebis så han luktar som dig. Det fungerar ibland här hemma så länge bebis är ordentligt mätt (annars blir det bara ett förtvivlat letande efter mat.. :p)
 
Alltså... godissug from hell!! Dessutom duger inte pappa alls idag utan Märta är bara nöjd när hon får vara i min famn. Mysigt men vore skönt med avlastning ibland

Usch. Suget är så fruktansvärt jobbigt. :down:

Jag hoppas att "tröjtricket" fungerar!

.
 
Jag är så less på att tappa hår, hur länge gör man det egentligen? Så trött på alla långa, lösa hårstrån som dyker upp överallt. :down:
 
Gällande antal barn så känner vi oss helt klara nu, det är inte aktuellt med en fjärde. Jag längtar helt galet mycket efter att få köpa mig en ny häst och då känns det inte aktuellt med fler barn. Tre känns precis lagom så att tid, engagemang och pengar räcker till alla :)
Det är precis så vi känner också fast med 2 barn då :)
 
Jag hade gärna haft fler förlossningar för det va ju en sjukt fräck känsla, men jag störtvägrar att vara gravid igen! Jag suger på att vara gravid med äger fett på förlossningar :D Hur fasen det nu går ihop :confused::angel:

Igår låg vi ute på gräsmattan hela eftermiddagen. Bebis i liggdelen på marken, jag på en filt med en bra bok och storasyster hoppade studsmatta och busade med hundarna. Helt underbar dag :love:

Nu regnar det och vi är alla instängda i huset :meh: Sambon fyller år på söndag så vi ska ha lite folk på hamburgargrillning imorgon kväll, så jag sitter och akriver inköpslista. Han vill ha en utsvävande hamburgarbuffe med lite mer än det vanliga. Jaha och vafasen innebär det??:confused:
 
Jag hade gärna haft fler förlossningar för det va ju en sjukt fräck känsla, men jag störtvägrar att vara gravid igen! Jag suger på att vara gravid med äger fett på förlossningar :D Hur fasen det nu går ihop :confused::angel:

Igår låg vi ute på gräsmattan hela eftermiddagen. Bebis i liggdelen på marken, jag på en filt med en bra bok och storasyster hoppade studsmatta och busade med hundarna. Helt underbar dag :love:

Nu regnar det och vi är alla instängda i huset :meh: Sambon fyller år på söndag så vi ska ha lite folk på hamburgargrillning imorgon kväll, så jag sitter och akriver inköpslista. Han vill ha en utsvävande hamburgarbuffe med lite mer än det vanliga. Jaha och vafasen innebär det??:confused:

Jag suger på både graviditet och förlossning :D

Gå lös i grönsaksdisken, ha lite bacon och ev någon tunt skivad kryddig korv, olika dressingar och ostar samt räksallad, guacamole och coleslaw kanske?
Läs olika hamburgemenyer för inspiration. :)
 
Jag hade gärna haft fler förlossningar för det va ju en sjukt fräck känsla, men jag störtvägrar att vara gravid igen! Jag suger på att vara gravid med äger fett på förlossningar :D Hur fasen det nu går ihop :confused::angel:

Igår låg vi ute på gräsmattan hela eftermiddagen. Bebis i liggdelen på marken, jag på en filt med en bra bok och storasyster hoppade studsmatta och busade med hundarna. Helt underbar dag :love:

Nu regnar det och vi är alla instängda i huset :meh: Sambon fyller år på söndag så vi ska ha lite folk på hamburgargrillning imorgon kväll, så jag sitter och akriver inköpslista. Han vill ha en utsvävande hamburgarbuffe med lite mer än det vanliga. Jaha och vafasen innebär det??:confused:
Avokado och mögelost (finns färdigskivad för burgare) :up:
Sötpotatispommes (finns i frysdisken)
 
Jag hade gärna haft fler förlossningar för det va ju en sjukt fräck känsla, men jag störtvägrar att vara gravid igen! Jag suger på att vara gravid med äger fett på förlossningar :D Hur fasen det nu går ihop :confused::angel:

Igår låg vi ute på gräsmattan hela eftermiddagen. Bebis i liggdelen på marken, jag på en filt med en bra bok och storasyster hoppade studsmatta och busade med hundarna. Helt underbar dag :love:

Nu regnar det och vi är alla instängda i huset :meh: Sambon fyller år på söndag så vi ska ha lite folk på hamburgargrillning imorgon kväll, så jag sitter och akriver inköpslista. Han vill ha en utsvävande hamburgarbuffe med lite mer än det vanliga. Jaha och vafasen innebär det??:confused:

Räkor, bea och stekt ägg är jättegott på hamburgare!
 
Apropå det här med fler barn. Jag trivdes enormt bra med att vara gravid! Förlossningen var häftig och nåt jag vill uppleva igen. Men veckorna efter, när en ska läka och landa i allt nytt :wtf: usch, har aldrig mått så dåligt som de första tre veckorna.

Sen tänker jag på att skaffa häst. Hur tusan går der ihop med ett litet barn, eller flera?!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
559
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 950
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 732
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 898
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp