Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått en kräkbebis :banana:

:meh:

Hon är precis som stora syster och pappa, vi äter för att det är gott och då blir det lite överfullt i magen helt enkelt. Sen kan man absolut inte somna själv utan måste ligga inklämd mellan mammas tutte och armar och fasen ta den som försöker lägga ner en innan man somnat ordentligt.


Hur var det nu, varför skaffade man en till? :confused:
Men hon är förbaskat söt :rofl::rofl::love::love:

Känner igen det där med att äta för att det är gott :p
 
Har ni några tankar på hur/när ni ska börja introducera mat? Jag har läst boken nedan och den författaren tycker man ska börja med smakupplevelser vid 4 månader, bvc kommer prata mat vid fem månader. Jag börjar plugga i höst, kommer såklart inte sluta amma tvärt men det skulle underlätta om cornelis kunde äta nån portion gröt eller så. Kan rekomendera boken, kändes väldigt vettig!
3FA03991-B71D-4DEB-9BD6-705EB88FCCAE_zpsd8mx6ib5.jpg
 
Har ni några tankar på hur/när ni ska börja introducera mat? Jag har läst boken nedan och den författaren tycker man ska börja med smakupplevelser vid 4 månader, bvc kommer prata mat vid fem månader. Jag börjar plugga i höst, kommer såklart inte sluta amma tvärt men det skulle underlätta om cornelis kunde äta nån portion gröt eller så. Kan rekomendera boken, kändes väldigt vettig!
3FA03991-B71D-4DEB-9BD6-705EB88FCCAE_zpsd8mx6ib5.jpg
Vi tänker börja med mat/provsmak när han börjar visa intresse för vad vi äter. Jag helammar som det är nu och hoppas kunna göra det tills han är i alla fall 5-6månader, förutsatt att han fortsätter öka fint i vikt och verkar nöjd såklart.
 
Vi tänker börja med mat/provsmak när han börjar visa intresse för vad vi äter. Jag helammar som det är nu och hoppas kunna göra det tills han är i alla fall 5-6månader, förutsatt att han fortsätter öka fint i vikt och verkar nöjd såklart.

Cornelis tittar redan på vår mat :p men han får vänta några veckor till så att han blir fyra månader i alla fall! Helammar ju också nu, men ja sen när skolan är igång vore det smidigt om pappan kunde mata lite. Det gör han nu med när jag har pumpat men vet inte om jag lyckas pumpa ut så mkt!
 
Har ni några tankar på hur/när ni ska börja introducera mat? Jag har läst boken nedan och den författaren tycker man ska börja med smakupplevelser vid 4 månader, bvc kommer prata mat vid fem månader. Jag börjar plugga i höst, kommer såklart inte sluta amma tvärt men det skulle underlätta om cornelis kunde äta nån portion gröt eller så. Kan rekomendera boken, kändes väldigt vettig!
3FA03991-B71D-4DEB-9BD6-705EB88FCCAE_zpsd8mx6ib5.jpg

Japp, nästa vecka när han blir 4 månader har vi matsamtal på bvc :D så efter det.

Men det blir ju typ ett kryddmått potatismos blandat med bröstmjölk eller liknande rätt länge.

Om han vill ha men det tror jag, äter på allt just nu :D
 
Japp, nästa vecka när han blir 4 månader har vi matsamtal på bvc :D så efter det.

Men det blir ju typ ett kryddmått potatismos blandat med bröstmjölk eller liknande rätt länge.

Om han vill ha men det tror jag, äter på allt just nu :D

Jag frågade varför just 5 månader men lät nästan som att bvc tyckte det var lite tidigt och hade helst väntat till 6 månader, jag tycker 4 månader känns bättre, i alla fall att ta upp det vid 4 månader på bvc så man är mer förberedd.
 
Följer donnan junioren så är det färdigt med amning strax före sex månader. Det var väl inte enligt skolboken men det verkar bli folk av henom ändå ;). (hen valde bort bröst för mat var mycket intressantare, med tanke på hens tänder och förmåga att använda dessa gjorde det mig ingenting)
 
Har ni några tankar på hur/när ni ska börja introducera mat? Jag har läst boken nedan och den författaren tycker man ska börja med smakupplevelser vid 4 månader, bvc kommer prata mat vid fem månader. Jag börjar plugga i höst, kommer såklart inte sluta amma tvärt men det skulle underlätta om cornelis kunde äta nån portion gröt eller så. Kan rekomendera boken, kändes väldigt vettig!
3FA03991-B71D-4DEB-9BD6-705EB88FCCAE_zpsd8mx6ib5.jpg

Efter att hon passerat 4mån så tänker jag att lilla fröken får bestämma själv när hon känner sig redo :) Är hon nyfiken då så får hon smaka, om hon inte är intresserad så är det ju ingen brådska liksom. Sen blir det väll inte tal om att börja äta mat förän efter 6 månader nångång. Men det kan ju knappast skada att ha en längre startsträcka med smaksensationer tänker jag :)
 
Efter att hon passerat 4mån så tänker jag att lilla fröken får bestämma själv när hon känner sig redo :) Är hon nyfiken då så får hon smaka, om hon inte är intresserad så är det ju ingen brådska liksom. Sen blir det väll inte tal om att börja äta mat förän efter 6 månader nångång. Men det kan ju knappast skada att ha en längre startsträcka med smaksensationer tänker jag :)

Samma lika är min plan.
Jag erbjuder och han äter om han vill.

(Jag dissade tydligen amningen delvis vid drygt 4 månader och sedan helt vid 6 månader.)
 
Undra om han kan tala om det för Oskar också. Vi har det jobbigt med ätandet.
Sammy hade också jättejobbigt i början. Han fick inget grepp och blev frustrerad och då gick det ännu sämre.
Med amningsnappen gick det dock mycket bättre, sen tog det ytterligare ca 1,5v innan han fysiskt orkade äta så mycket han behöver utan att somna ifrån det.
Hoppas det kommer igång!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
482
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 444
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 185
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 671
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp