Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lillasyster tuttar på för glatta livet här fortfarande, att sluta finns nog inte i hennes tankevärld. Hon är ju ca 6 1/2 månad nu. Hon ammar på nätterna, sedan får hon gröt med fruktpure till frukost, mat o frukt till lunch, mellis eller mat beroende på tid och gröt till natten. Därimellan ammar hon när hon vill, typ.. Båda de andra slutade amma av sig själva runt 8 månaders ålder men de åt nog mer mat o var mindre tuttfixerade.

Idag ser ut att bli en solig o fin dag i Skåneland, skönt efter gårdagens rusk :D

Cornelis ammar 1-3 ggr på dagarna men desto mer på nätterna! Men drömmen är att han fasar ut det själv, jag är nog för vek för att ta det beslutet att nu ska vi sluta! Bästa vore om han slutat amma till nyår, vill komma igång med 5:2 sen! Han äter ungefär ungefär som din tös men ingen gröt till kvällen utan brukar bli kvällsmat ellee äggröra :)
 
@Lazy Lady ja asså känslan när man kunde knäppa på sig en ordentlig bh för första gången på nästan ett år är ju helt sjukt fantastisk :laugh::rofl:


@Mirifax här blåste det så mycket så jag fick hjälpa hunden att komma in för hon fick inte fäste med klorna på plattsättningen utanför dörren :eek:
:nailbiting:
 
@Lazy Lady ja asså känslan när man kunde knäppa på sig en ordentlig bh för första gången på nästan ett år är ju helt sjukt fantastisk :laugh::rofl:


@Mirifax här blåste det så mycket så jag fick hjälpa hunden att komma in för hon fick inte fäste med klorna på plattsättningen utanför dörren :eek:
:nailbiting:
Längtar!! Nu får jag mjölkstockning av bara tanken.. Kan inte ens ha vadderad amningsbh:cautious: Har sjukt sexiga microfiberbh’s dygnet runt..
 
Vi avslutade amningen i helgen och det är som sagt såå skönt att kunna sova utan bh.
Ebba äter gröt och fruktpuré morgon och kväll och till resten fortsätter hon med ersättning. Har tänkt börja lite mer med mat nu också.
Hon är så glad i vår katt nu, så fort hon ser honom skiner hon upp. Katten är inte så förtjust i barn annars men Ebba tillhör ju familjen och då är det en annan sak. Han låter henne "klappa", det är precis som att han vet att hon behöver lära sig :love: Jag är ju självklart med hela tiden.
 
Jag sover utan BH med trasa som fångar upp det som läcker från det bröst han inte ammar på.

Och när vi är iväg och har vettiga kläder på oss har jag en vadderad amningsBH från Abecita. Mina tuttar är nog ganska okänsliga.

V ammar fritt och inte särskilt regelbundet, mest på nätterna. Får mat till frukost, lunch och middag. Äter fruktklämmis/kiwi/katrinplommonpuré också.

Asbesten strular vidare och nu även andra material. Jag är _väldigt_ orolig för ekonomin :crazy:
 
Sitter i bilen som står parkerad på en parkeringsficka längs vägen. Ella blev akut superhungrig trots att hon åt två gånger hemma hos mina föräldrar.. Så nu har hon i princip somnat i mitt knä. Funderar på om jag ska sitta här och låta henne sova eller försöka välta ner henne i bilstolen och åka till Ica som var tanken :confused:
 
Sitter i bilen som står parkerad på en parkeringsficka längs vägen. Ella blev akut superhungrig trots att hon åt två gånger hemma hos mina föräldrar.. Så nu har hon i princip somnat i mitt knä. Funderar på om jag ska sitta här och låta henne sova eller försöka välta ner henne i bilstolen och åka till Ica som var tanken :confused:

Haha ibland blir det inte alltid som man tänkt sig!
 
Cornelis ammar 1-3 ggr på dagarna men desto mer på nätterna! Men drömmen är att han fasar ut det själv, jag är nog för vek för att ta det beslutet att nu ska vi sluta! Bästa vore om han slutat amma till nyår, vill komma igång med 5:2 sen! Han äter ungefär ungefär som din tös men ingen gröt till kvällen utan brukar bli kvällsmat ellee äggröra :)
Så är det här med... Sista gången/sista barnet, har inte hjärta att sluta amma. Det är ju lite mysigt med :heart Fast inte för trettiofemte gången samma natt :grin:
 
Jag hade sånadär som ser mer it som toppar än bhn från lindex. Höll inte upp mågot för fem öre men dem höll inläggen på plats iaf. Nästan.
Längtar!! Nu får jag mjölkstockning av bara tanken.. Kan inte ens ha vadderad amningsbh:cautious: Har sjukt sexiga microfiberbh’s dygnet runt..
 
H har börjat tycka om sin pappa på allvar. Så fort hon ser honom så riktigt skiner hon med hela ansiktet. Hon har bara ögon för honom och pratar hejvilt :love: Sicken enorm skillnad till för ett par veckor sen där hon grät så fort han tittade åt hennes håll i princip :angel:
 
Amma så länge ni vill! Det kan ingen annan bestämma...

Problemet är attityden. Det ska alltid kommenteras att jag ammar och det är så mycket bättre med välling för då kan ju svärmor mata. Det är ju uppenbarligen något som är fel med mig eftersom jag inte ber om barnvakt titt som tätt. :meh: :yuck:
 
Problemet är attityden. Det ska alltid kommenteras att jag ammar och det är så mycket bättre med välling för då kan ju svärmor mata. Det är ju uppenbarligen något som är fel med mig eftersom jag inte ber om barnvakt titt som tätt. :meh: :yuck:

Både min mamma och svärmor tjatar om välling, vi vill helst inte ge välling utan ammar hellre lite längre. Men tror det är den äldre generationen där det är så himla självklart med välling!
 
Både min mamma och svärmor tjatar om välling, vi vill helst inte ge välling utan ammar hellre lite längre. Men tror det är den äldre generationen där det är så himla självklart med välling!
Har varit ett väldigt tjat om både välling PLUS amning fram till 1.5års ålder från farmors sida i början. Tills jag fräste ifrån och sa att jag gör som det passar oss. Jag tycker det är jättemysigt att amma, men för den sakens skull vill jag inte göra det så länge till.

Idag godkände han för övrigt ersättning för första gången och slabbade i sej 80ml:) (förut har han klökts av bara smaken) så nu kanske jag äntligen kan dra ner på amningen dagtid:bow:
 
Det är ju lite ont om bilder i denna tråd :p så jag tänkte bjuda på några.

Den första är tagen för snart en månad sedan men den är så söt så jag måste bara visa den. Hörde sonen utropa "åh vilken tuffing du är" och när jag gick dit och tittade hade flisan fått hans keps. :love: 4,5 månader här.
https://www.instagram.com/p/BZLV967AQFr/

Nr 2 är från denna veckan. Högra bilden alltså. Den vänstra är på sonen när Han var 4 månader.
https://www.instagram.com/p/BaLgHewlXq1/
 
Det är ju lite ont om bilder i denna tråd :p så jag tänkte bjuda på några.

Den första är tagen för snart en månad sedan men den är så söt så jag måste bara visa den. Hörde sonen utropa "åh vilken tuffing du är" och när jag gick dit och tittade hade flisan fått hans keps. :love: 4,5 månader här.
https://www.instagram.com/p/BZLV967AQFr/

Nr 2 är från denna veckan. Högra bilden alltså. Den vänstra är på sonen när Han var 4 månader.
https://www.instagram.com/p/BaLgHewlXq1/

Så söta :)
 
Nu tänker jag bjuda på den ocensurerade sanningen ;)

Min kropp är mitt tempel, en fantastisk skapelse som burit på och skapat tre (fyra) underbara barn. Tacksam för detta :heart

Tiden har haft sin gång och ett visst slitage har inträffat :cool: Magen är numera täckt av kärlekstatueringar :heart ända ner till knäna... För ja, det som är kvar på magen är en tom skinnpåse som hänger ner. Det ackompanjeras av ett par bröst som även de nöts av tidens tand och hänger ner till naveln. Hur mycket som blir kvar av dem efter avslutad amning är svårt att veta... :confused:

Så tråkigt med denna skinnpåse på magen. Så svårt o hitta snygga byxor eftersom benen o rumpan är stl 38/40 men magen typ 44 :banghead: Tränar två dagar i veckan, promenerar, rider, väger mindre nu än när jag blev gravid. Vad gör man liksom? Tuttarna kan man ju nog i alla fall rulla upp o stoppa i en bh när amningen är avslutad.... O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 958
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 078
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 630
Senast: Blyger
·
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 051
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Gräs i näshålan?
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp