Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Asbestkaos på pappans jobb så pappan är hemma :D

SÅ himla skönt.

(Fast inte så roligt med asbest, stor risk att han har dragit hem med kläderna :arghh: och arbetsbilen lär vara nedlusad. Tur att han har en arbetsbil och inte får köra min till och från jobbet.)

Usch! Asbest är något jag är rädd för, både för egen del och att råka släpa med hem från jobb :down: :(
 
Asbestkaos på pappans jobb så pappan är hemma :D

SÅ himla skönt.

(Fast inte så roligt med asbest, stor risk att han har dragit hem med kläderna :arghh: och arbetsbilen lär vara nedlusad. Tur att han har en arbetsbil och inte får köra min till och från jobbet.)

Läskigt med asbest!
 
Vi gick på promenad med svägerskan idag. Han illvrålade när jag la ner honom i vagnen. Så sket i den och selade upp direkt istället. Jag förstår inte varför han tycker den är så hemsk. Men idag har vi lyckats amma i selen! Fick hålla i tutten åt honom men det gick riktigt smidigt.

I vilket fall blev promenaden lite för lång så fick stressa till bvc svettig och dan. Han har gått upp mindre denna månaden men ff tillräckligt så bvc-tanten tyckte vi kunde börja introducera lite mat om vi ville. Annars skulle vi vänta med det. Kändes som hon tyckte vi skulle vänta lite till. Fick en tid till nästa vecka också, hans lymfkörtlar på halsen har varit svullna rätt länge så nu ska läkaren kolla på dom igen. Lär väl bli remmiterad till BUMM.

O fick smaka lite på min potatis idag. Han var inte imponerad och var tvungen att amma järnet efter det. :p
 
C har blivit lite strulig att natta, inte för att han är ledsen utan för att han måste ha ett gympapass i sängen innan han somnar! Trots att huvudet är jättetungt och trött så vill kroppen kämpa emot så tar rätt lång tid innan han väl beslutar sig för att somna :rofl:
 
C har blivit lite strulig att natta, inte för att han är ledsen utan för att han måste ha ett gympapass i sängen innan han somnar! Trots att huvudet är jättetungt och trött så vill kroppen kämpa emot så tar rätt lång tid innan han väl beslutar sig för att somna :rofl:
Det gör H också. Men inte i sängen utan i min famn. Hon har redan somnat med huvudet men ligger och knorrar och sparkas och boxas och ska vända sig en stund innan hon somnat helt :laugh: Enda som hjälper är stt stå upp och vagga en stund.:grin:
 
Satte ju in min spiral 29/9 hadt lite ont i äggstockarna i en vecka efter det och sen spottings i ett par dagar. Nu idag började nog mensen på allvar men änsåläge klarar jag mig med trosskydd. Aldrig haft särskilt kraftig eller långvarig mens så hoppas det fortsätter med det :up:
Det slutade igen, typ. Nu är det bara svagt, svagt rosa på pappret när jag torkar mig. Undra om det ska hålla på såhär länge.:confused:
 
Uff... skräpnatt. Orolig bebis som vaknat titt som tätt och velat bli klappad på och väldigt lite sömn för mig. Pappan borta till tio i kväll... kommer att bli en låååång dag.
 
Nope den infon missade dem. Aja så länge det inte är en störtflod så kan jag leva med det :D
Är just stänkblödningar som kan hålla på ett halvår. Själva mensen kan vara oregelbunden i början eller utgå helt. Men de där småblödningarna kan vara envisa. Jag hade nästan 6 mån. Sen inte en blodsdroppe övht. (Dvs ingen mens heller).
 
Är just stänkblödningar som kan hålla på ett halvår. Själva mensen kan vara oregelbunden i början eller utgå helt. Men de där småblödningarna kan vara envisa. Jag hade nästan 6 mån. Sen inte en blodsdroppe övht. (Dvs ingen mens heller).
Det stör mig inte att ha mens egentligen. Men det är min mensvärk som kommer typ en gång var femtemånad med kraft av fem mensar som jag vill bli av med. Får handla hem mer trosskydd.
 
@Mirifax Mina tre barn är det bästa som har hänt mig :love: Men den den här jobbigaste bebis perioden + en 3 åring (idag :eek: fyller hon:heart) och en snart 5 åring SUGER!!! :o;):D

Jag ser oerhörd mycket fram emot nästa sommar när jag och en värninna ska åka och bo på hotell! Att tänka på det hjälper mig att ta mig igenom dagen, speciellt nu när jag har fått sovit sittande i soffan med en snorig och hostig Maja i tre nätter :cool::banghead: Älsta barnet och jag är också förkylda.
Livet:heartturd:
 
Babysimmat med glad V :)
Nästa vecka börjar fortsättningsgruppen och då byter vi dag.

Imorgon ska vi till min kusin och hennes barn :)
 
Babysimmat med glad V :)
Nästa vecka börjar fortsättningsgruppen och då byter vi dag.

Imorgon ska vi till min kusin och hennes barn :)

C ska också på babysim idag, dock kan jag inte följa med men pappan är med som vanligt och farmorn rycker in istället för mig :)

Vi kör också fortsättning nästa vecka men samma dag :)
 
Har lagt fröken på golvet så hon kan filosofera för sig själv där en stund. Det går bra än så länge, hon tittar sig omkring ich pratar lite.

Ute är det full storm och det hade varit klockrent med en stor kopp te och en kaka när jag tittar ifatt min serie, men jag har fastedag idag och jag vill gärna äta middag ikväll känner jag :D
 
Barnet sover. Jag ligger i soffan och glor i telefonen. Borde göra massa saker men orkar inte. Rätt gött att bara slappa.
 
Har lagt fröken på golvet så hon kan filosofera för sig själv där en stund. Det går bra än så länge, hon tittar sig omkring ich pratar lite.

Ute är det full storm och det hade varit klockrent med en stor kopp te och en kaka när jag tittar ifatt min serie, men jag har fastedag idag och jag vill gärna äta middag ikväll känner jag :D

Kör du 5:2? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 825
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 055
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 457
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 325
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp