Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ungen vägrar sova :arghh: Hon blev trött vid 10 tiden men vägrar, vägrar sova.. Hon är så trött, gnuggar i ögonen och gnäller för allt. Hon håller på att somna då och då men vaknar alltid till precis innan hon somnar eller så somnar hon men vaknar nästan direkt *suck* Dagar som denna är det sämsta med att ha bebis för man får ingenting gjort och bebis är inte särskilt rolig att hänga runt med heller :meh:
 
Ja, började med att räkna kalorier och gick över på 5:2. Är faktiskt mycket lättare än jag trodde. Jag som har världens sockerberoende har faktiskt inga problem alls att hålla mig ifrån det.

Jag gillar också 5:2, ska börja direkt jag slutar amma men har läst att det kan förstöra mjölkproduktionen om man kör regelbunden fasta under amningen så det får vänta lite...
 
Ungen vägrar sova :arghh: Hon blev trött vid 10 tiden men vägrar, vägrar sova.. Hon är så trött, gnuggar i ögonen och gnäller för allt. Hon håller på att somna då och då men vaknar alltid till precis innan hon somnar eller så somnar hon men vaknar nästan direkt *suck* Dagar som denna är det sämsta med att ha bebis för man får ingenting gjort och bebis är inte särskilt rolig att hänga runt med heller :meh:

Funkar inte sjal eller sele?
 
Funkar inte sjal eller sele?
Nepp, det fungerar ibland men långt ifrån alltid :down: Gå runt med henne liggande i famnen och sjunga/lyssna på musik fungerar bra kvällstid och okej på dagen om hon är på rätt humör så hon kan tänka sig att ligga ner (inte idag), vagn över tröskel fungerar inte heller när hon inte vill ligga. Amma brukar vara ett bra knep men det fungerar inte hundra idag heller, inte ens med en liten extra skjuts med ersättning för mer tyngd i magen.
Just nu ligger vi i sängen och har ammat/tuttat säkert 1,5 timme och fröken halvsover i alla fall.. Bästa idag! Haha, men nu är ju snart dagen slut. Men hon har sovit väldigt dåligt/ytligt med många uppvak på nätterna nu i ett par veckor så det var väll bara en tidsfråga innan det skulle bli krångel på dagarna med :meh:
 
Jag gillar också 5:2, ska börja direkt jag slutar amma men har läst att det kan förstöra mjölkproduktionen om man kör regelbunden fasta under amningen så det får vänta lite...
Ja det bekymret har jag ju inte längre. :D


Kl
Apropå amning. Fattar ni hur skönt det är att kunna springa runt och sova utan bh med inlägg utan att det skvätter mjölk överallt?!? Visst tråkigt att inte kunna amma liten men jag känner mig jävligt mycket hetare med en riktig bh på mig :angel::laugh:
 
Förstår precis hur det är att ha en liten som vägrar sova. O var hopplös i 2 v, nu sen i söndags har det varit mkt bättre. Nätterna är de hemska men men
Det är sjukt drygt.. Hon sov dåligt framför allt på dagarna och höll på typ som idag när hon var mindre men sen har det sakta blivit bättre så man har blivit van vid att hon sover i alla fall nån gång på dagen :p Hoppas på en bättre morgondag :)
 
Ja det bekymret har jag ju inte längre. :D


Kl
Apropå amning. Fattar ni hur skönt det är att kunna springa runt och sova utan bh med inlägg utan att det skvätter mjölk överallt?!? Visst tråkigt att inte kunna amma liten men jag känner mig jävligt mycket hetare med en riktig bh på mig :angel::laugh:

Haha, nej för det har jag kunnat göra hela tiden typ :D:D
 
Ja det bekymret har jag ju inte längre. :D


Kl
Apropå amning. Fattar ni hur skönt det är att kunna springa runt och sova utan bh med inlägg utan att det skvätter mjölk överallt?!? Visst tråkigt att inte kunna amma liten men jag känner mig jävligt mycket hetare med en riktig bh på mig :angel::laugh:

Jag gav upp det där med att bry mig om mjölk överallt vid typ tre månader, kläderna går att tvätta o bäddmadrassen måste ändå uppdateras :rofl:
 
Okej.. Bänkad i soffan för natten med sovande bebis i famnen. Vaknat skrikandes två gånger när jag lämnat henne för att typ äta kvällsmat och så. Nu andra gången lyckades jag lyfta upp och lugna henne i famnen innan hon vaknat helt. Jag förstår inte vad detta att vakna ledsen kommer ifrån :( har varit så senaste veckorna.. Sover bäst med tutte i munnen eller annan kroppskontakt. Eller kanske ska säga att hon somnar om snabbare då när hon inte hinner bli helt vaken innan man "fångat upp" henne. Hon sover nog i ungefär lika långa pass oavsett..

Men, mysigt att ha sovande bebis i famnen iaf :love: Kan man passa på att sitta och bara känna efter hur mycket man faktiskt älskar henne trots allt :heart
 
Ja det bekymret har jag ju inte längre. :D


Kl
Apropå amning. Fattar ni hur skönt det är att kunna springa runt och sova utan bh med inlägg utan att det skvätter mjölk överallt?!? Visst tråkigt att inte kunna amma liten men jag känner mig jävligt mycket hetare med en riktig bh på mig :angel::laugh:
Alltså det är nåt jag längtar efter!! En helt vanlig jäkla bh:love: Och sova utan amningslinne eller bh och linne, jag läcker alldeles för mkt för att sova utan inlägg.
Försöker ju fasa ut amningen nu, men vill inte stressa på honom mat. Magen ska ju hänga med också. Nästa vecka blir han 6månader (O_o:love::heart) och det va min plan att sluta amma ungefär nu.
 
Barnet utför akrobatik i soffan. Jag vill sova :crazy::banghead:
Sånt e jobbigt.. Sammy kom in i övertröttspeed vid 20.30. Låg och cyklade med benen i luften så fort att han knappt hann att andas när jag tog på pyjamasen:rofl: Va som att klä på en hysterisk humla:laugh: men sen däckade han som en torsk i vagnen 10min senare och sover än tack och lov! (Troligtvis vaknar han mitt i natten:cautious:)
 
Halv 6 och lekdags. Fått sova ialla fall fem timmar i sträck vilket gör att jag nästan känner mig utvilad, men bara nästan. Lät pappan sova efter en jobbig arbetsvecka och håller nu på att leka Märtan trött. En liten stund till..

Idag blir det bad och vi ska ta med oss pappan som är ledig på fredagar. Ska bli riktigt mysigt!
 
Okej.. Bänkad i soffan för natten med sovande bebis i famnen. Vaknat skrikandes två gånger när jag lämnat henne för att typ äta kvällsmat och så. Nu andra gången lyckades jag lyfta upp och lugna henne i famnen innan hon vaknat helt. Jag förstår inte vad detta att vakna ledsen kommer ifrån :( har varit så senaste veckorna.. Sover bäst med tutte i munnen eller annan kroppskontakt. Eller kanske ska säga att hon somnar om snabbare då när hon inte hinner bli helt vaken innan man "fångat upp" henne. Hon sover nog i ungefär lika långa pass oavsett..

Men, mysigt att ha sovande bebis i famnen iaf :love: Kan man passa på att sitta och bara känna efter hur mycket man faktiskt älskar henne trots allt :heart

Precis så är det för oss också, vaknar och är ledsen på natten om jag inte hinner få honom att somna om i tid... sover också bäst nära just nu men då sover jag så dåligt :meh:
Dagtid sover han betydligt bättre själv känns det som.
 
Jag har fått sova i min egen säng inatt :love:

Underbart :)

Så skönt med en helg på hotell :) Jag längtar efter spa eller nåt, typ.. Det vore en dröm :D

Här är det ju lite längre i mellan så storebror är snart 7, mellansyster 5 och så lillasyster. Det är rätt skönt för storebror är ganska självgående :), mellansyster däremot tidig sexårstrots eller nåt. Hon framkallar många gråa hår i alla fall :cool:
 
Lillasyster tuttar på för glatta livet här fortfarande, att sluta finns nog inte i hennes tankevärld. Hon är ju ca 6 1/2 månad nu. Hon ammar på nätterna, sedan får hon gröt med fruktpure till frukost, mat o frukt till lunch, mellis eller mat beroende på tid och gröt till natten. Därimellan ammar hon när hon vill, typ.. Båda de andra slutade amma av sig själva runt 8 månaders ålder men de åt nog mer mat o var mindre tuttfixerade.

Idag ser ut att bli en solig o fin dag i Skåneland, skönt efter gårdagens rusk :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 830
Senast: orkide
·
Övr. Hund Jag är trött på att behöva snurra runt min egen axel för att det helt enkelt inte finns plats för mer. Idag har vi en 180 cm bred säng...
2
Svar
32
· Visningar
2 057
Senast: SiZo
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 464
Senast: Blyger
·
  • Låst
Fordon Vad gör man när bilen rasar och kollektivtrafiken är för dålig och man måste ha en bil för att ta sig någonstans? Kan ju ibland ta en...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
12 348
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp